Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1931. |
|
III. volební období. |
3. zasedání. |
956.
Návrh
poslance J. Chalupníka a soudruhů
na převzetí soukromé dráhy Ostravsko-Frýdlantské do státní správy.
Podepsaní navrhují:
Poslanecká sněmovno, račiž se usnésti:
Ministerstvu železnic se ukládá, aby na základě zákona č. 690 ze dne 22. prosince 1920 převzalo do státní správy soukromou dráhu Mor. Ostrava - Frýdlant n. Ostr.
Důvodová zpráva.
Uvedená dráha, která patří soukromé společnosti, jejíž akcie vlastní z 95% stát, jest jednou z nejfrekventovanějších a nesporně nejvýnosnějších drah v ČSR. Společnost jako majitelka této dráhy nepodniká však ničeho, aby zařízení a provoz dráhy vyhovovaly frekvenci cestujících a dopravě zboží na této hlavní tepně, která spojuje průmyslovou oblast se zázemím.
Zařízení Ostravsko-Frýdlantské dráhy zůstalo téměř na témže stupni jako před 60 lety. Dráha tato jest důležitou spojkou mezi dvěma hlavními tratěmi státních drah Praha - Bohumín a Český Těšín - Kojetín a její převzetí do státní správy a přizpůsobení provozu potřebě jeví se nutností nejen s hlediska státního, strategického, ale i potřeb všeobecně veřejných.
V Praze dne 12. února 1931.
Chalupník,
F. Svoboda, Vácha, Bečko, Srba, dr. Macek, Jurnečková, Prokeš, Tayerle, Jaša, Husnaj, Remeš, dr. Markovič, Chalupa, inž. Nečas, Brodecký, Hampl, Stivín, Pik, Biňovec, Klein, Staněk, Seidl.