II. volební období. | 7. zasedání. |
Pořádkovými a disciplinárními
tresty pokutují se ve smyslu § 87 služební
pragmatiky úředníci, kteří
poruší své stavovské a úřední
povinnosti bez ohledu k zodpovědnosti vůči
zákonu trestnímu. Každý disciplinární
případ podle služební pragmatiky nutno
posuzovati zcela individuelně, a to nejen pokud jde o potrestání
vinníka, nýbrž i pokud jde o prominutí
trestu a jeho následků.
V posledním směru poskytuje pak služební
pragmatika státní správě dostatečných
prostředků, a to jednak předpisem §
138 a násl. o obnově řízení,
zejména však ustanovením § 136 o výmazu
disciplinárního trestu po uplynutí tří
let od uloženého trestu a o možnosti započtení
vylučovací doby pro zvýšení služného.
K tomu přistupuje ještě možnost i nad
rámec těchto norem ve zvlášť ohledu
hodných případech prominouti nebo zmírniti
disciplinární trest cestou milosti presidentem republiky.
Za těchto okolností a v uvážení
důležitých zájmů služby
a nutnosti vyšší míry zodpovědnosti
státního zaměstnance neshledává
vláda důvodu, aby vzala v úvahu všeobecnou
amnestii disciplinárních trestů v souvislosti
se státním jubileem.
Pokud jde o žádosti nevinných příslušníků
rodinných i z trestu propuštěných zaměstnanců
o poskytování příspěvků
na výživu, posuzují se žádosti
takové s účinnou blahovolností, a
není také v té příčině
k nějakému zvláštnímu opatření
důvodu.