Ministerstvo veřejných prací jsouc si vědomo
toho, že dosavadní právní předpisy
o jízdě automobily nevyhovují již nynějšímu
stupni rozvoje tohoto druhu dopravy a hledíc vyhověti
přání veřejnosti, vypracovalo v souhlase
s prohlášením, učiněným
zástupci příslušných ministerstev
v dopravním výboru Nár. shromáždění,
referentský návrh zákona o jízdě
motorovými vozidly, jejž v červenci min. roku
rozeslalo všem ústředním
úřadům a súčastněným
kruhům ku posouzení a ku podání příslušných
návrhů na jeho změny nebo doplňky.
Nešlo tedy ještě o konečnou osnovu zmíněného
zákona, nýbrž toliko o první podklad
pro jednání s interesovanými kruhy a súčastněnými
úřady.
Vyjádření těchto činitelů
ke shora zmíněnému referentskému návrhu
docházela pak se značnými průtahy,
což ostatně vzhledem k důležitosti předmětu
jest pochopitelné, takže teprve v poslední
době byly podány některé nové
náměty, jmenovitě důležitá
otázka psychotechnických zkoušek řidičů,
která byla teprve dne 5. března 1928 předmětem
zvláštní ankety, svolané Masarykovou
Akademü Práce a jest dosud předmětem
jednání zvláštní komise touto
anketou vyvolané. Ministerstvo veřejných
prací, jemuž záleží na tom, aby
definitivní osnova zmíněného
zákona vyhovovala největší měrou
požadavkům a potřebám nejširší
veřejnosti, nepokládalo pak za vhodno přikročiti
k rozeslání definitivní osnovy dříve,
než by se všichni súčastnění
činitelé ve věci vyslovili, případně
než by nejdůležitější
otázky, zde se naskýtající, byly vyjasněny.
Důležité náměty a připomínky
jsou předmětem studia příslušných
oddělení, která v pracích těch
s největším urychlením postupují
tak, aby definitivní osnova zákona mohla býti
v době co nejkratší projednána
vládou a předložena Národnímu
shromáždění.