II. volební období. | 4. zasedání. |
I. min. školství a nár. osvěty na interp.
posl. Knejzlíka, Hrušovského, Sladkého
a druhů o porušeni zákona ze dne 23. dubna
1925, čís. 96 Sb. z. a n. (tisk 1122/III),
II. min. vnitra na interp. posl. Mondoka, dra Gati, Sedorjaka
a soudr., že užhorodské policejní ředitelství
zakázalo kolportovati číslo 5, časopisu
"Karpatská Pravda" ze dne 1. dubna 1926 (tisk
354/IV),
III. min. národná obrany na interp. posl. Kreibicha,
Elsinera a druhů o smrti vojína Václava Schäfera
u dělostřeleckého pluku 52 v Josefově
(tisk 1032/XIV),
IV. vlády na interp. posl. dra Czecha a soudr. o provádění
censury v rozhlase (tisk 955/III),
V. min. vnitra na interp. posl. inž. Kalliny a druhů
o censurních poměrech v západních
Čechách, (tisk 1017/XII),
VV. min. financi na interp. posl. Dietla a soudr., že berní
úřady zneužívají povinnosti stran
podati vysvětleni (tisk 1122/VIII),
VII. min. průmyslu, obchodu a živnosti na interp.
posl. dra Schollicha a druhů, že brněnská
zemská politická správa udělujíc
koncese postupuje jednostranně (tisk 1032/XIX),
VIII. min. vnitra na interp. posl. inž. Kalliny a druhů,
že karlovarská statni policie, dávajíc
svoleni k žádosti mladé generace něm.
nar. strany pořádati společenský "Německý
večer", postupovala nezákonně (tisk
979/IX),
IX. min. školství a nar. osvěty na interp.
posl. Gregorovitse a druhu o poslovenčeni obce Macháza
(tisk 1122/XIX),
X. min. veřejných prací na interp. posl.
Štětky a soudr. o předčasném
provisionování horníků a porušování
pracovního řádu u státních
báňských podniků v Příbrami
(tisk 840/IX),
XI. vlády na interp. posl. Moudrého, Mikuláše
a druhů o přídělu lesů z velkostatku
Zelena Hora družstvům starousedlíků
(tisk 1122/IV),
XII. vlády na interp. posl. Mikuláše, Langra,
Riedla a druhů o provádění pozemkové
reformy (tisk 1122/I),
XIII. min. národní obrany na interp. posl. Hampla,
Geršla a soudr. o zasahovaní aktivního důstojnictva
do sporných otázek politických (tisk 1032/VIII),
XIV. min. spravedlnosti a nár. obrany na interp. posl.
Špatného, Davida a druhů o zabaveni "Československého
Kovopracovníka" ze dne 11. května 1927, ročník
XXIV, č. 21 (tisk 1122/X),
XV. min. ver. zdravotnictva a telesnej výchovy na interp.
posl. dra Gatiho, Mondoka, Sedorjaka a súdr. o pomeroch
v Užhorodskej nemocnici a o pôsobení dra Václava
Merhauta, primára v Užhorode (tisk 955/XI).
Šetřením bylo zjištěno, že
v obci Osada jsou dva hřbitovy, starší a nový,
oba v majetku řím.-katolické církve,
kdežto obecního hřbitova tam posud není.
Starší hřbitov není opuštěn,
nýbrž se na něm občasně pochovává
a je ve vážnosti, jelikož jsou na něm
pochováni četní, a to namnoze zasloužilí
obyvatelé obce. Na základě §u 10 zákona
ze dne 23. dubna 1925, č. 96 Sb. z. a n., bylo po jednání
mezi řím.-kat. církevními úřady
a příslušným úřadem politickým
na starším hřbitově před časem
vyhrazeno zvláštní oddělení pro
příslušníky československé
církve, o čemž byli tehdy místní
representanti této církve prostřednictvím
obecního úřadu vyrozuměni. Když
duchovní československé církve po
úmrtí osoby, o niž v interpelaci jde, intervenoval
u okresního úřadu, byl poučen o tomto
stavu věci a také si dále do věci
nikdo nestěžoval. Za tohoto stavu není důvodu
k nějakému opatření.
Policejní ředitelství v Užhorodě
zakázalo výměrem ze dne 29. března
1926 č. 1982/pres. na základě §u 11
zákonného článku XIV. z roku 1914
rozšiřování čísla 5. časopisu
ťKarpatská PravdaŤ ze dne 1. dubna 1926 ve svém
policejním obvodu a to pro 3 vyobrazení v tomto
čísle obsažená a v interpelaci otištěná,
ježto v nich spatřovalo ohrožení veřejného
pořádku a vzbuzování nenávisti
proti československému tátu a jednotlivým
třídám obyvatelstva.
O tom bylo vydavatelstvo časopisu ťKarpatská
PravdaŤ vyrozuměno spolu s poučením
o opravných prostředcích, jež bylo uplatniti
do 15 dnů po doručení výměru.
Současně byl náklad časopisu zajištěn
a ponechán u policejního ředitelství
až do pravoplatného rozhodnutí.
Politická správa Podkarpatské Rusi v Užhorodě
rozšířila pak výnosem ze dne 9. dubna
1926, číslo 7428 shora uvedený zákaz
z týchž důvodů na celé území
na Podkarpatské Rusi.
Vydavatelstvo časopisu ťKarpatská PravdaŤ
nepodalo však v zákonité lhůtě
příslušné odvolání a nebyla
tudíž dána možnost, aby pořadem
instančním opatření policejního
ředitelství a politické správy v Užhorodě
byla přezkoušena a event. zrušena.
Nabyla tedy zmíněná rozhodnutí a opatření
moci práva.
Protokolárními výslechy důstojníků
i mužstva baterie se zjistilo, že před započetím
cvičení důstojník řídící
cvičení i jemu přidělený poddůstojník
řádně poučili mužstvo, jak má
se po čas střelby chovati, zejména výslovně
zakázali veškeren pohyb před baterií.
Všichni svědkové protokolárně
potvrdili, že vojín Schäfer byl zařaděn
u děla pouze k čištění nábojnic
a měl práci tuto konati asi 4 m za dělem.
Dále bylo zjištěno, že neobdržel
naprosto žádný rozkaz k vyjmutí nábojnice
z hlavně a i kdyby se tak bylo stalo, nemusil by při
tom vůbec vstupovati před dělo, poněvadž
nábojnice vytahují se z nábojní komory.
Schäfer vběhl před hlaveň samovolně
ve chvíli, kdy všechno mužstvo i gážisté
upnuli svoji pozornost ke střelbě, takže nemohl
mu nikdo v činu zabrániti.
Civilní svědek, který se sám přihlásil,
když zvěděl o smrti vojína Schäfera,
uvádí do protokolu, že Schäfer skutečně
se sebevražednými úmysly zabýval a že
v daném případě jednalo se o sebevraždu.
Otec vojína Schäfera byl o smrti synově podrobně,
zpraven v den pohřbu velitelem I./52. oddílu a nebylo
mu ničeho zatajeno.
S pozůstalými vojína zacházelo se
po celou dobu pobytu jejich v posádce co nejšetrněji.
Nikomu z vojínů, jak všichni rovněž
protokolárně udali, nebylo zakázáno
o věci mluviti.
Vojenská správa v těchto případech
škodu nehradí, poněvadž podle zákona
z roku 1922, č. 41 Sb. z. a n. přísluší
péče o pozůstalé po vojínech,
kteří zemřeli po světové válce,
ministerstvu sociální péče.
ťRozhlasovou činnost provozuje na podkladě
platných ustanovení výhradně společnost
Radiojournal, spol. s r. o. Tento podnik sestavuje rozhlasové
programy, provozované jednak jeho vlastními silami,
jednak externími spolupracovníky. Při výběru
autorů, látek a při jejich obsahové
úpravě (redakci) musí býti tomuto
podniku přiznána úplná volnost, ohraničená
pouze ohledy na platné zákony, veřejný
řád a mravnost, jakož i zřetely k zvláštnímu
poslání rozhlasu, který má sloužiti
zábavě a poučování všech
posluchačů. Byla-li tedy někomu odmítnuta
nabízená přednáška, nebo byla-li
pro rozhlas vhodně redakčně upravena, nelze
toho zazlívati. Naprostou volnost pro uplatňování
všech názorů v rozhlase nelze ostatně
žádati již z toho důvodu, že rozhlasem
se nemluví k určitému, omezenému počtu
stejně smýšlejících, nýbrž
ke všemu občanstvu, které má stejný
nárok, aby obsah rozhlasu mu vyhovoval. A provozování
diskusí o sporných věcech je z rozhlasu vyloučeno
již z technických důvodů, neboť
obsah programu je omezen počtem hodin, určených
vysílání.
Censurou v rozhlase lze nazvati pouze dozor státních
úřadů nad tím, aby obsahem vysílaných
programů nebyl porušen zákon, veřejný
řád a mravnost. Proti této censuře
nebyla však vyslovena stížnost.Ť
Svobodný projev mínění a volnost kritiky,
jak ji mají pp. interpelanti na mysli, jest každému
zaručena. Podřízené politické
a policejní úřady byly též vícekráte
poukázány, aby při tiskové přehlídce
připustily i kritiku veřejných orgánů
správních, přesahující přípustné
meze, pokud tomu nestojí v cestě zájem veřejný.
Resoluce, jejíž však pouze menší
konečná část jest v interpelaci otištěna,
obsahovala ve svém původním nezkráceném
znění tak hrubé rušení obecného
míru ve smyslu §u 14 zákona na ochranu republiky,
že podřízené politické a policejní
orgány právem považovaly za nutné ve
veřejném zájmu, aby projev takový
nebyl rozšiřován. Proto bylo učiněno
na ty, kdož na schůzi resoluci tuto předčítali,
trestní oznámení, po případě
čtení této resoluce nebylo vůbec,
připuštěno, a konečně časopis,
přinášející její otisk,
byl zabaven.
Ministerstvo financí vyhovuje shora uvedené interpelaci
a činí současně opatření,
aby berní správa v Aši byla poučena,
že nemůže na základě ustanovení
§u 46, odst. 2 zákona o dani z obratu žádati
od podnikatelů, aby jí sdělili všechna
svá právní jednání, která
by mohla zavdati podnět k vyměření
daně, nýbrž že může žádati
vysvětlení pouze o takových právních
jednáních, která k vyměření
daně zavdala podnět, t. j. o kterých berní
správě jest známo, že byla uskutečněna.
Poněvadž podle vyšetření dotyčný
výměr berní správy v Aši vztahoval
se jen na vyšetření vyměřovacích
pomůcek k předepsání daně z
obratu, bylo současně učiněno opatření,
aby berní správa byla poučena o vadné
citaci ustanovení §u 201 a 269 zák. o os. daních
přímých.
K této interpelaci sděluji toto:
Podle výsledku provedeného šetření
bylo zjištěno, že Osvald Röhlich žádal
již v roce 1920 za udělení koncese zubotechnické
pro Strážnici a po delších průtazích,
zaviněných nedostatečným průkazem
jeho způsobilosti ji obdržel. Tehdy byl majitelem
zubotechnického oprávnění v Holiči
na Slovensku a toto oprávnění i po udělení
koncese pro Strážnici podržel. Měl tedy
oprávnění dvě.
Obdržev koncesi pro Strážnici, zažádal
brzy na to o přeložení koncese do Nového
Jičína, opustiv při tom Strážnici
a odebrav se zpět do Holiče.
Byv zamítnut se žádostí o Nový
Jičín, podal žádost za přeložení
koncese pro Klobouky a tuto koncesi obdržel od ministerstva
obchodu. Nyní opět žádá o přeložení
koncese do Nového Jičína.
Proti přeložení koncese ze Strážnice
do Nového Jičína vyjádřili
se v předběžném řízení
všichni v úvahu přicházející
činitelé a to gremium zubních techniků,
úřední lékař okresní
správy politické i zdravotní oddělení
zemské správy politické jednak pro nedostatečný
průkaz způsobilosti, jednak pro nedostatek potřeby
obyvatelstva. Jedině obecní zastupitelstvo v Novém
Jičíně nečinilo překážek.
Žádost byla zemskou správou politickou v Brně
zamítnuta, Röhlich odvolání nepodal.
Rudolf Medek podal v roce 1925 žádost za koncesí
zubotechnickou pro Bystrc (u Brna). Byv zamítnut pro nedostatek
potřeby obyvatelstva, podal žádost pro Tišnov.
Po opětném zamítnutí podal žádost
pro Nový Jičín. Při předběžném
vyšetřování o této žádosti
vyjádřili se dotázaní činitelé
částečně proti, částečně
pro. Obecní zastupitelstvo v Novém Jičíně
nečinilo stejně jako v případě
Röhlichově námitek, upozornilo jen, že
Röhlich byl pro nedostatek potřeby obyvatelstva zamítnut.
Zemská správa politická uváživši
všechny v úvahu přicházející
okolnosti, udělila Medkovi koncesi zubotechnickou.
Jest správné, že jak v době žádosti
Röhlichovy tak Medkovy byly v Novém Jičíně
co do provozování živnosti zubotechnické
a zubního lékařství poměry
tejné, byliť tam dva zubní lékaři
a dva zubní technici. Ostatní poměry žadatelů
ale nebyly přece totožné, kdežto Röhlich
koncesi již měl, a to dokonce dvě (Holič,
Stužnice), nemněl Medek jako začátečník
dosud koncese žádné a jednalo se mu o založení
existence.
Dále padala v úvahu okolnost, že od doby žádosti
Röhlichovy přece uplynula doba téměř
půl druhého roku. Žádosti o zubotechnické
koncese se množí rok od roku a byla zemská
správa politická nucena uděliti koncesi do
míst, kle by před krátkou dobou tak nebyla
učinila. Kdežto podle prakse předválečné
připadal jeden zubní technik na místa s 10,000
obyvateli, dlužno dnes již při 2.000-3.000 obyvatelích
se zubním technikem počítati. Zkušenosti
válečné o ceně zdravého chrupu
vyvolaly nebývalou potřebu zubních techniků.
Od roku 1921 udělila zemská správa politická
162 koncesí zubotechnických, počet to, který
před válkou nebyl za žádných
okolností možný. Třeba tedy od zamítnutí
Röhlichovy žádosti uplynula krátká
doba, bylo přece potřebu obyvatelstva znovu zkoumati
a výsledek byl, že potřeba ta byla uznána.
Přednes písně ťDas BöhmerlandliedŤ
a básně ťDeutschböhmerlandŤ na společenském
večeru, pořádaném mladou generací
německé národní strany v Karlových
Varech dne 12. prosince 1926, nepovolen policejním komisařstvím
v Karlových Varech, poněvadž jmenovaný
úřad na základě své znalosti
místních poměrů shledal, že se
vzhledem k jich popuzujícímu obsahu nehodí
k veřejnému přednesu.
Zákaz tento, do něhož pořadatelstvo
samo si cestou instanční nestěžovalo,
byl odůvodněn jak místními poměry
tak i péčí o zachování veřejného
pořádku a pokoje. Není proto důvodu
k opatření v interpelaci žádanému.
Státní jednotřídní škola
lidová s vyučovacím jazykem československým
v Macháze byla roku 1925 zřízena, jako škola
menšinová pro děti československých
kolonistů, a to po žádosti rodičů
těchto dětí a Školské Matice
Slovenské Ligy, jež se zavázala hraditi věcný
náklad na tuto školu.
Děti maďarské národnosti z obce Macháza
chodí bud do obecní lidové školy s vyučovacím
jazykem maďarským v Šárostě, vzdálené
2.06 km, anebo do řím.-katolické lidové
školy s vyučovacím jazykem maďarským
ve Velké Pace, vzdálené 2.6 km. Pokud někteří
z rodičů maďarské národnosti
dali své děti dobrovolně zapsati do státní
lidové školy československé v Macháze,
uplatnili tím jen svoje právo podle §u 6 zák.
čl. XXXVIII/1868 a státní školská
správa podle zákona nemohla jim v tom brániti,
nebo je donucovati, aby pro vyhovění školní
povinnosti svých dětí volili školu jinou.
Na shora uvedenou interpelaci sděluji, že státní
báňské ředitelství postupuje
při překládání dělníků
do provise přesně podle příslušných
zákonných ustanovení. Všichni ke vstupu
do provise vyzvání dělníci dosáhli
ku dni přeložení do provise nejméně
zákonné 30tileté, ve skutečnosti však
nejméně 40tileté, příspěvkové
pracovní doby, a stáří 55 roků,
což odpovídá ustanovení §u 12 zákona
o pojištění u báňských
bratrských pokladen ze dne 11. července 1922 Sb.
z. a n. č. 242.
Jména ku vstupu do provise navržených dělníků
byla oznámena včas Závodní radě
státního báňského a hutního
závodu v Příbrami, kteráž mohla
k návrhu své stanovisko zaujmouti, navrhnouti změnu
nebo jinak při provisionování (či
propouštění) dělníků podle
§u 2, odst. 6. zákona o závodních a
revírních radách při hornictví
že dne 25. února 1920, č. 144 spolupůsobiti.
Je přirozeno, že závodní správy
navrhnou do provise v prvé řadě ony dělníky,
kteří jsou méně schopní a méně
výkonní a které mohou tudíž ihned
postrádati. Jest tedy možno, že byli ponecháni
v závodních odděleních v práci
schopnější dělníci starší,
zatím co méně schopní mladší
byli dáni do provise. Jakmile bude za tyto starší
dělníky opatřena zapracovaná náhrada,
budou rovněž navrženi do provise.
Z navržených 22 dělníků vstoupilo
do provise již 11 a 11ti byl povolen vzhledem k jejich žádostem
odklad vstupu do provise na dobu pozdější.
Z toho postupu jest patrno, že státní báňské
ředitelství v Příbrami přihlíží
při provisionování dělníků
k poměrům jednotlivců a přistupuje
na odůvodněné žádosti na odsunutí
provisionování na pozdější dobu.
Také při přijímání nových
dělníků do závodní práce
jedná státní báňské
ředitelství přesně podle ustanovení
§u 3 nového pracovního řádu.
Obě otázky v interpelaci uvedené, otázka
odchodu do provise a otázka příjímání
nových dělníků úzce spolu souvisí,
neboť možno přijímati, jen tolik nových
dělníků, kolik jich právě vstoupilo
do provise. Za sirotky nelze pak považovati žadatele
o práci starší 18 let, taktéž nelze
sirotky 16-18 roků staré přijímati
pro důlní tesařské nebo stavební
práce, jichž nejsou nijak ani znalí, ani tělesně
schopni.
Jest samozřejmo, že při nepatrném počtu
uvolněných pracovních míst a velmi
značném počtu uchazečů o práci,
nelze vždy ihned žadatelům o přijetí
do práce vyhověti, neboť nelze v zájmu
hospodárného provozu závodu přijímati
nadbytečné síly.
V interpelaci uvedené případy přijetí
do závodní práce nebo jeho odmítnutí
byly vyšetřeny a shledáno, že postup státního
báňského ředitelství při
přijímání dělníku odpovídá
i novému pracovnímu řádu i veškerým
zákonným ustanovením a jest úplně
správný.
Z uvedených žadatelů o práci byli dva
přijati a čtyři zamítnuti, vzhledem
k jejich zdravotnímu stavu a stáří,
ostatní byli pak zaznamenáni pro příště,
až se nějaká místa opět uvolní.
Neběží o příděl, jak líčeno
jest v interpelaci, nýbrž o odprodej lesa z volné
ruky, ku kterému se vlastník velkostatku v roce
1926 uvolil a který k své platnosti potřebuje
svolení Státního pozemkového úřadu
po rozumu §u 7 záborového zákona.
Státní pozemkový úřad udělil
rozhodnutím ze dne 24. března 1927, č. j.
25.490/27-I/2 zásadní souhlas k zamýšlenému
odprodeji těchto lesů z velkostatků Zelené
Hory:
Smetálky v kat. obci Zahrádce o výměře
35 ha 3670 ml lesnímu družstvu v Sedlišti, Háje
v kat. obcích Liškově a Meřčíně
ve výměře 43 ha 2144 m2 lesnímu družstvu
v Čečovicích, Mýtě, v kat.
obci Záhoří ve výměře
19 ha 6540 m2 lesnímu družstvu v Záhoří,
Zhůrce v kat. obcích Bezděkovci a Želvici
ve výměře 151 ha 0387 m2 lesnímu družstvu
v Želvici, Chejlavy v kat. obci Měcholupech ve výměře
38 ha 2540 m2 lesnímu družstvu v Měcholupech,
konečně Štědrého a Chlumce v
kat: obci Vrčeni ve výměře 108 ha
0859 m2 lesnímu družstvu ve Vrčeni.
V zásadním souhlase bylý kupujícím
společenstvům mimo jiné uloženy tyto
povinnosti, jež v kupních smlouvách a stanovách
mají dojíti zajištění:
1. kupující společenstva sdruží
se za účelem hospodaření v předmětných
lesích podle jednotného schváleného
plánu hospodářského v jedno společenstvo
s vlastním lesním úředníkem,
jemuž ve věci odborného vedení hospodářství
musí býti ponechána dostatečná
samostatnost, a prohlásí, že na vyzvání
příslušného úřadu sdruží
se ke společnému hospodaření lesnímu
i s jinými majiteli lesů, kteří k
tomu budou určeni, po případě že
budou vydržovati společného zkoušeného
lesního hospodáře, bude-li tato povinnost
vlastníkům lesního majetku uložena v
budoucnu buď zákonem nebo vládním nařízením,
neb nařízením příslušného
úřadu.
2. ve stanovách budou provedeny opravy a doplňky,
navrhované ministerstvem zemědělství
po stránce zajištění životaschopnosti
lesních celků, zabezpečení řádného
hospodaření kontroly dohlédacích úřadů
na hospodaření a disposice s majetkem družstva.
Uložení těchto podmínek stalo se na
podkladě dobrozdání příslušné
okresní lesní inspekce a se zřetelem na stanovisko,
zaujaté ministerstvem zemědělství.
Udělení zásadního souhlasu neodporuje
§u 10 zákona přídělového,
jenž upravuje toliko otázky přídělové
u lesů a na předpisech §u 7 zákona záborového
ničeho nemění.
Podle vylíčeného stavu věci nemá
vláda důvodu k nějakému opatření.
V přídělovém řízení
na velkostatku Jemnici utvořen byl z dvora Komárovice
v r. 1923 zbytkový statek, pro jehož budovy nebylo
vážných uchazečů, a byl přidělen
hospodářskému úředníku,
poškozenému pozemkovou reformou podle předpisů
§u 25 příděl. zákona a §u
75 náhrad. zákona. O rybník v Komárovicích
ucházela se původně obec, v řízení
přídělovém upustila však od svého
požadavku a byl proto rybník ponechán při
zbytkovém statku.
Správně vylíčeno v interpelaci, že
přídělová akce v r. 7923 na velkostatcích
Jemnici a Budkově nenašla patřičného
porozumění u místního obyvatelstva.
Poučování a vysvětlování
významu akce, konané úředníky
Státního pozemkového úřadu
zůstalo bez účinku. Tím se stalo,
že půda určená v r. 1923 pro příděl
z velkostatku Budkova, nemohla býti přidělena
pro nedostatek vážných uchazečů
a bylo ji nutno propustiti ze záboru podle §u 11 a.
z. k žádosti vlastníka. V propuštěné
půdě jest též pozemek, jmenovaný
v interpelaci, mající výměru as 60
měřic. Pozdějším žádostem
o příděl z tohoto pozemku, propuštěného
ze záboru nemohlo býti ovšem vyhověno.
V r. 1926 pokračoval Státní pozemkový
úřad v přídělovém řízení
na velkostatku Budkově, a to na pozemcích dvora
Budkova. Obec Komárovice nepřišla zde v úvahu
pro značnou vzdálenost pozemků od obce a
pro nedostatek půdy. Příděl dostal
se toliko uchazečům z obce Budkova: 40 ha 30 a rozděleno
byla 30 kvalifikovaným uchazečům průměrně
tudíž činil příděl 1 ha
34 a. Tento příděl nebylo lze omeziti pro
podprůměrnou jakost půdy v chudé obci
ležící přes 500 m nad mořem.
Přídělová akce v Budkově byla
provedena podle předpisů, platných pro přídělové
řízení. Rozdělení půdy
mezi jednotlivé uchazeče stalo se po slyšení
místního poradního sboru a za jeho souhlasu.
Půda byla přidělena toliko osobám,
způsobilým podle předpisu zákona přídělového.
Podle těchže předpisů byly utvořeny
dvě usedlosti pro Frant. Nesibu a Matěje Jelínka.
Příděl válečným invalidům
Frant. Posáttovi a Frant. Gethausovi stal se podle vl.
nař. č. 117 z r. 1922. Příděl
Josefu Šeredovi stal se s ohledem na jeho velmi četnou
rodinu. Přídělce Jan Brychta, obstarávající
také poštovní dopravu z Budkova do Třebelic,
jest zemědělcem podle předpisů zákona
přídělového.
Za projevy zájmových a politických důvěrníků
státní úřady nezodpovídají.
Pokud běží o činnost přídělového
komisaře Státního pozemkového úřadu,
bylo vykonaným šetřením zjištěno,
že počínal si nestranně a plnil předpisy,
platné pro přídělové řízení.
Podle vylíčeného stavu věci nemá
vláda příčiny k nějakému
opatření.