Úterý 22. března 1927
Předseda: Malypetr.
Místopředsedové: dr Buday, inž.
Dostlek, Horák, Slavíček,
Stivín Zierhut.
Zapisovatelé: Ježek, dr Petersilka
240 poslanců podle presenční listiny.
Zástupci vlády: ministři dr Beneš,
dr Gažík, dr Srdínko, Šrámek,
dr Tiso, Udržal.
Z kanceláře sněmovny: sněm. tajemník
dr Říha; jeho zástupci Nebuška,
dr Záděra.
Předseda (zvoní): Zahajuji 67. schůzi
posl. sněmovny.
Lékařské vysvědčení
předložil p. posl. Schuster.
Došla oznámeni o změnách ve výborech.
Žádám o přečtení.
Zástupce sněm. tajemníka dr Záděra
(čte):
Klub poslanců čsl. strany nár. socialistické
vyslal do výboru iniciativního posl. Pechmanovou
za posl. inž. Záhorského; do výboru
soc.-politického posl. Pechmanovou za
posl. inž. Záhorského.
Klub poslanců republikánské strany zeměděl.
a malorol. lidu vyslal do výboru zemědělského
posl. Šoltyse za posl. Braneckého.
Do výboru pro dopravu a veř. práce
vyslal klub slovenských ľudových poslancov
posl. dr Kubiše za posl. Surovjaka; klub poslanců
"Vereinigter parlam. Klub des Bundes der Landwirte, der Deutschen
Gewerbepartei und der Ungarischen Nationalpartei" posl. Halkeho
za posl. Tichiho.
Předseda: Přikazuji výboru brannému:
941. Vládní návrh zákona o ročním
kontingentu branců, o náhradní záloze
a o některých změnách branného
zákona.
Navrhuji, aby byla jmenovanému výboru k podání
zprávy o tomto vládním návrhu uložena
lhůta 2denní.
Dále přikazuji výborům živnostenskému
a rozpočtovému:
942. Vládní návrh zákona, kterým
se vláda zmocňuje, aby převzala státní
záruku za úvěr určený k výstavbě
veletržních paláců v Praze.
Navrhuji, aby byla jmenovaným výborům k podání
zprávy o tomto vládním návrhu uložena
lhůta 8denní.
Dále přikazuji výborům ústavně-právnímu
a zemědělskému:
939. Usnesení senátu o vládním návrhu
zákona (tisk sen. 251 a 321), jímž se mění
a doplňuje ustanovení §§ 185, 221, 233
a 245 obecného horního zákona ze dne 23.
května 1854, č. 146 ř. z.
Navrhuji, aby byla jmenovaným výborům k podání
zprávy o tomto usnesení uložena lhůta
14denní.
Sněmovna je způsobilá se usnášeti.
Kdo souhlasí s navrženými lhůtami, nechť
zdvihne ruku. (Děje se.)
To je většina. Lhůty jsou přijaty.
Mezi schůzí byl tiskem rozdán a současně
přikázán výboru iniciativnímu
návrh.
Zástupce sněm. tajemníka dr Záděra
(čte):
940. Návrh posl. inž. Junga a druhů o užívání
dílčích dluhopisů, jež vydá
město Opava, k ukládání nadačních,
sirotčích a podobných kapitálů.
Předseda: Přistoupíme k projednávání
prvního odstavce pořadu, jímž jest:
1. Druhé čtení osnovy zákona o
stavebním ruchu (tisk 892).
Zpravodajem výboru soc.-politického jest p. posl.
Dubický, zpravodajem výboru rozpočtového
p. posl. Rýpar.
Mají páni zpravodajové nějaké
návrhy oprav nebo změn textových?
Zpravodaj posl. Dubický: Nikoli.
Zpravodaj posl. Rýpar: Rovněž ne.
Předseda: Není tomu tak. Budeme tedy hlasovati.
Kdo ve druhém čtení souhlasí s osnovou
zákona tak, jak ji poslanecká sněmovna přijala
ve čtení prvém, nechť pozvedne ruku.
(Děje se.)
To je většina. Tím poslanecká sněmovna
přijala tuto osnovu zákona také ve
čtení druhém.
Rozhodneme ještě o návrzích resolučních,
z nichž jsou dvě resoluce výborové a
14 ostatních návrhů resolučních.
Žádám o přečtení návrhů
netištěných. Byly ostatně přečteny
již v 65. schůzi posl. sněmovny ve čtvrtek
dne 17. března 1927.
Zástupce sněm tajemníka Nebuška (čte):
129. Resoluční návrh posl. Horpynky a
druhů k hlavě prvé:
Vláda se vybízí, aby novelovala zákon
o stavebním právu a aby při této příležitosti
umožnila také majetníkům pozemků
soukromníkům postupovati pozemky na stavební
právo.
130. Resoluční návrh posl. Horpynky a
druhů k hlavě druhé:
Vláda se vybízí, aby ustanovení hlavy
druhé co nejdříve doplnila zvláštním
zákonem o rozhodčích soudech mzdových,
který přesně vymezuje pojmy "kolektivní
smlouva" a "spor z kolektivní smlouvy",
ustanovuje trestní sankce na porušení kolektivních
smluv, na tak zvané divoké stávky a na nedbání
rozhodnutí rozhodčího soudu mzdového,
zákonem, který jednoznačně určuje
aktivní a pasivní oprávněnost k žalobě,
jakož i způsobilost jednotlivých organisací
vésti proces u rozhodčího soudu mzdového,
a který obsahuje opatření o řízení
se stranami neorganisovanými.
131. Resoluční návrh posl. Simma a
druhů:
Vláda se vybízí, aby pro přechodnou
dobu bytové nouze, prozatím do 31. prosince 1935
vydala zákonná ustanovení, jež by ukládala
průmyslovým a zemědělským podnikům
a bankám, aby za přiměřenou část
svého ročního čistého zisku
stavěly byty pro dělníky a zaměstnance,
u nich zaměstnané.
132. Resoluční návrh posl. Simma a
druhů:
Vláda se vybízí, aby se v nejkratší
době zabývala návrhem zákona tisk
45, o zajištění stavebních pohledávek
a aby jej předložila poslanecké sněmovně
buď beze změny nebo přizpůsobený.
133. Resoluční návrh posl. Horpynky a
druhů:
Vláda se vyzývá, aby všechny daňové,
poplatkové a dávkové úlevy ustanovené
v tomto zákoně poskytla také takovým
novostavbám, které byly vystavěny před
vyhlášením tohoto zákona, pokud již
beztoho nepožívají podle dřívějších
zákonů týchž úlev aspoň
stejného rozsahu.
134. Resoluční návrh posl. dr Patejdla,
Netolického, Buřívala a spol.:
Vláda se vyzývá, aby vypracovala návrh
zákona, kterým by se uložilo peněžním
ústavům, aby část svých vkladů
uložily pro podporu stavebního ruchu.
135. Resoluční návrh posl. Horpynky a
druhů:
Vláda se vyzývá, aby co nejdříve
podala zákonodárným sborům návrh
zákona, jímž se jen pro podporu stavebního
ruchu zrušují nebo snižují celní
sazby na stavební hmoty, snižují sazby pro
dopravu po dráze a po vodě a cihelny a cementárny
se osvobozují od daně z uhlí a daně
z obratu.
136. Resoluční návrh posl. Simma a
druhů:
Ministrům sociální péče, financí
a veřejných prací a jiným ministrům,
kteří se zúčastní provádění
tohoto zákona, se ukládá, aby prováděcí
nařízení k tomuto zákonu vydali do
14 dnů ode dne, kdy tento zákon bude přijat
Národním shromážděním.
137. Resoluční návrh posl. Simma a
druhů:
Ministrům provádějícím zákon
se ukládá, aby v prováděcím
nařízení výslovně ustanovili,
že ti, jimž se dostane výhod podle tohoto zákona,
mají nárok i na případně větší
výhody podle zákona o stavebním ruchu, jenž
má býti vydán.
138. Resoluční návrh posl. Simma a
druhů:
Vláda se vybízí, aby v nejkratší
lhůtě spojila a rozšířila platné
stavební a bytové zákony v jednotný
stavební zákon.
139. Resoluční návrh posl. Simma a
druhů:
Vláda se vybízí, aby sdělávajíc
jednotný stavební a bytový zákon,
který má býti předložen v nejkratší
době, v hlavě o stavebním ruchu a podpoře
stavebního ruchu náležitě využila
zkušeností z racionelní stavby domů.
140. Resoluční návrh posl. Štětky
a druhů:
Vláda se vyzývá, aby do 14 dnů předložila
poslanecké sněmovně návrh zákona
o definitivní úpravě otázky stavebního
ruchu a otázky bytové, který by byl řízen
těmito zásadami:
1. Ochrana sociálně slabých nájemníků
před bezdůvodným zrušením nájemní
smlouvy majiteli domů budiž trvalá a její
rozsah nechť se řídí potřebou
bytů v místě a sociálním postavením
nájemníků.
2. Nájemníci sociálně slabí
buďtež trvale chráněni zákonem
před bytovou lichvou.
3. Podpora staveb bytů pro nemajetné obyvatelstvo
budiž trvalá a taková, aby chudí lidé
nebyli nuceni bydleti v bytech příliš malých
a zdravotně závadných.
4. Na úhradu těchto podpor staveb bytů pro
lidi sociálně slabé budiž trvalému
bytovému fondu přikázán monopol obchodu
stavebními pozemky, které budou pro fond vyvlastněny
za cenu půdy zemědělské. Vedle toho
nechť tomuto fondu náleží výnos
dávky z bytů přepychových, výnos
zvláštní dávky pro stavební fond
zatěžující velké podniky průmyslové,
obchodní a velké ústavy peněžní
a částka rozpočtem každoročně
vykazovaná.
5. V žádném případě nechť
není zaváděna dávka postihující
bydlení širokých vrstev lidových.
Odůvodnění: Podle důvodové
zprávy k vládnímu návrhu tisk 811
je patrno, že vláda míní předložiti
Národnímu shromáždění
návrh na řešení otázky bytové
spočívající na zásadách
vládního návrhu tisk 460, předloženého
posl. sněmovně v červnu 1926. Cílem
tohoto návrhu má býti postupné a úplné
odstranění ochrany nájemníků
a podpory stavebního ruchu. Protože tyto úmysly
vlády měly zřejmě vliv na formulování
návrhu, který je právě projednáván,
a protože i řešení otázky podpory
stavebního ruchu se musí říditi tím,
jak má býti otázka bytová definitivně
upravena, jest třeba, aby výbor napřed rozhodl
o zásadách definitivního řešení
bytové otázky, než přikročí
k podrobnému projednávání předloženého
návrhu.
141. Resoluční návrh posl. inž. Záhorského,
Tučného, Langra a spol.:
Vládě se ukládá, aby pojala do příštího
dlouhodobého zákona o stavebním ruchu ustanovení
o mimořádné podpoře staveb v obci
hlavního města Prahy, jimiž by se urychlilo
provedení regulací části města,
jež by byly uznány vládním nařízením
z důvodů veřejných neodkladnými.
142. Resoluční návrh posl. Biňovce
a soudr., aby podány byly veřejné výkazy
o finančních důsledcích při
provádění zákona čís.
102 Sb. z. a n. ze dne 3. března 1921 a zákona čís.
403 Sb. z. a n. ze dne 21. prosince 1922, jimiž se co do
dávek veřejných poskytují výhody
pro stavbu budov obytných a provozních, nebo pro
vyměnění nových strojů a zařízení.
Výše uvedenými zákony, které
jsou jistou měrou obdobou a doplněním zákonů
o stavebním ruchu, poskytnuty byly osobám, podléhajícím
dani z příjmu nebo společnostem, podléhajícím
dani výdělkové, dalekosáhlé
finanční podpory na stavbu budov převážně
obytných, nebo budov pro provoz podniku, nebo na výměnu
nebo pořízení nových strojů.
Tato podpora byla jim dána tím, že dotyčné
osoby nebo společnosti mohly si odepsati daněprostě
od daňového základu do konce roku 1922 70
%, případně 50 %, od r. 1923 50 % nebo 35
% vynaloženého nákladu na stavbu budov převážně
obytných nebo provozovacích a opatření
strojů.
Ač zákona toho bylo hojně využito a
finanční jeho důsledky pro stát jsou
nesmírné a odhadují se na mnoho set milionů,
ne-li na miliardy, odepsané takto i osobám a společnostem
velmi bohatým, které nějaké státní
podpory vůbec nepotřebovaly, nebyly o finančním
výsledku tohoto zákona vydány dosud žádné
zprávy, ač sněmovna i celá veřejnost
má jistě plné právo je znát.
Jednání toto divně kontrastuje s přímo
úzkostlivým postupem při zákonu o
stavebním ruchu, o jehož finančním dosahu
a pracovním rozsahu jsou podávány podrobné
zprávy jak souhrnné, tak pravidelné ve krátkých
časových obdobích.
Rovněž není známo, že by byla ministerstvem
financí, provedením tohoto zákona pověřeným,
vydána nějaká prováděcí
nařízení, která by umožnila soustavnou
kontrolu provádění tohoto zákona,
znemožnila na příklad stavbu rozsáhlých
luxusních bytů, kontrolovala přehnané
účty, případně lichevní
spekulace s byty, provozovnami a stroji takto se státní
podporou opatřenými, o což vše je při
podpoře stavby malých bytů dokonale postaráno.
Žádáme proto pány ministry financí
a sociální péče, 1. aby neprodleně
předložili výboru soc.-politickému úhrnný
výkaz o finančním důsledku výše
citovaných zákonů pro stát, kterýžto
celkový výkaz budiž doplněn jmenovitým
seznamem osob a společností, kterým odepsáno
bylo z daňové základny, ať najednou
nebo v ročních částkách úhrnem
nejméně 1,000.000 Kč s udáním,
pro který účel odpis tento byl povolen, 2.
aby výboru soc.-politickému bylo sděleno,
jaká opatření učinily úřady
zákon tento provádějící pro
přesnou kontrolu žadatelů a proti jeho případnému
zneužívání.
Předseda (zvoní): Žádám
pány zpravodaje aby se vyjádřili o resolučních
návrzích.
Zpravodaj posl. Dubický: Slavná sněmovno!
Vyslovuji se proti přijetí přečtených
resolucí, neboť vláda prohlásila, že
v brzké době předloží nový,
velký návrh bytový a stavební, který
bude řešiti veškeré záležitosti,
o kterých resoluce mluví.
Pokud jde o resoluční návrh přijatý
v soc.-politickém výboru, sděluji, že
není předmětem jednání v plenu,
nýbrž že odkázán byl k projednání
rozpočtovému výboru, který o něm
rozhodne při jednání o přímých
daních.
Pokud pak jde o resoluci přijatou ve výboru rozpočtovém
při projednávání vládního
návrhu zákona o stavebním ruchu, prosím
za její přijetí. (Souhlas.)
Předseda (zvoní): Prosím pana
zpravodaje výboru rozpočtového, aby se ujal
slova.
Zpravodaj posl. Rýpar: Slavná sněmovno!
Pokud se týče resolučních návrhů,
které byly podány, týkají se rozpočtového
stanoviska pouze resoluce pp. posl. dr Patejdla a soudr.,
Horpynky a soudr. a Simma a soudr. Návrhy
pp. posl. dr Patejdla a soudr. a posl. Horpynky a
soudr. jsou obsaženy v resoluci, kterou navrhl rozpočtový
výbor. Návrh pp. posl. Horpynky a soudr.,
jímž se vláda vybízí, aby snížila
celní sazby a osvobodila cihelny a cementárny od
daně z uhlí a daně z obratu, nemohu doporučiti,
poněvadž tím se požadují výjimky
z pravidel zákona.
Pokud se týče ustanovení dávkové
úlevy, zásada tato je obsažena v §u 33.
Pokud se týče zákona, jímž se
ukládají povinnosti různým ústavům,
záložnám atd., to jest obsaženo rovněž
v resolučním návrhu rozpočtového
výboru.
Pokud se týče posledního návrhu pp.
posl. Simma a soudr., o tom mluvil pan zpravodaj soc.-politického
výboru, který se prohlásil proti těmto
resolučním návrhům a prohlašuji
se také proti.
Připojuji se k oběma resolučním návrhům,
které jsou obsaženy ve zprávě, jak pan
zpravodaj soc.-politického výboru se vyslovil, aby
totiž resoluční návrh výboru
soc.-politického byl odkázán rozpočtovému
výboru a aby resoluční návrh rozpočtového
výboru byl přijat. (Souhlas.)
Předseda (zvoní): Přistoupíme
ke hlasování.
Dám hlasovati nejprve o 2 resolucích výborových,
otištěných ve výborové zprávě
tisk 892, pak o ostatních resolucích v pořadí,
jak byly přečteny. (Námitek nebylo.)
Námitek proti tomuto způsobu hlasování
není.
Kdo souhlasí s návrhem pánů zpravodajů,
aby resoluční návrh výboru soc.-politického
přikázán byl výboru rozpočtovému
k projednání při osnově zákona
o přímých daních (tisk 706), nechť
zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Návrh tento je přijat.
Kdo nyní souhlasí s resolucí přijatou
a doporučenou výborem rozpočtovým,
nechť pozvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Resoluce výboru rozpočtového
je přijata.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. Horpynky a soudr. o novelisování
stavebního práva, nechť zvedne ruku. (Děje
se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s dalším resolučním
návrhem pp. posl. Horpynky a druhů
na vydání doplňovacího zákona
o rozhodčích soudech mzdových, nechť
zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. Simma a druhů na stanovení zákonné
povinnosti stavební pro banky, průmyslové
a zemědělské podniky, nechť zvedne ruku.
(Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s dalším resolučním
návrhem pp. posl. Simma a druhů o zákonném
zajištění stavebních pohledávek,
nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. Horpynky a druhů ve věci úlev
daňových, poplatkových a dávkových,
nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. dr Patejdla, Netolického, Buřívala
a spol. o zákonné povinnosti peněžních
ústavů k podpoře stavebního ruchu,
nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s dalším resolučním
návrhem pp. posl. Horpynky a druhů na vydání
zákona o zvláštních celních,
berních a dopravních výhodách pro
stavební ruch, nechť zvedne ruku. (Děje
se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. Simma a druhů o vydání prováděcího
nařízení k tomuto zákonu do 14 dnů,
nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s dalším návrhem pp. posl.
Simma a druhů o rozšíření
výhod prováděcím nařízením,
nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s dalším návrhem pp. posl.
Simma a druhů na unifikaci rozšíření
platných stavebních a bytových zákonů
v nejkratší době, nechť zvedne ruku. (Děje
se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s posledním resolučním
návrhem pp. posl. Simma a soudr. o zásadách
brzkého jednotného stavebního a bytového
zákona, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. Štětky a soudr. na předložení
definitivní zákonné úpravy stavební
a bytové do 14 dnů, nechť zvedne ruku. (Děje
se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem
pp. posl. inž. Záhorského, Tučného,
Langra a spol., o příštím dlouhodobém
zákonu stavebního ruchu, nechť zvedne ruku.
(Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Kdo konečně souhlasí s resolučním
návrhem pp. posl. Biňovce a druhů
o veřejném vykázání důsledků
zákona čís. 102 z roku 1921 a čís.
403 z roku 1922, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh je zamítnut.
Tím vyřízeny jsou také resoluční
návrhy a odbaven jest 1. odstavec pořadu dnešní
schůze.
Přerušuji projednávání pořadu
a přikročím k ukončení schůze.
Podle usnesení předsednictva navrhuji, aby se příští
schůze konala zítra ve středu dne 23. března
1927 ve 2 hod. odpol. s
1. Zpráva výboru branného o vládním
návrhu (tisk 362) zákona, kterým se doplňuje
a částečně mění zákon
o vojenském kázeňském a kárném
právu, jakož i o odnětí vojenské
hodnosti a přeložení do výslužby
řízením správním (tisk 752).
2. Zpráva výboru ústavně-právního
k vládnímu návrhu (tisk 561) zákona
o volebním právu příslušníků
branné moci a četnictva (tisk 893).
3. Zpráva výboru branného k vládnímu
návrhu (tisk 438) zákona o délce presenční
služby vojenské (tisk 868).
4. Zpráva výboru branného o vládním
návrhu (tisk 728) zákona, jímž se stanoví
mírový počet československého
vojska od 1. října 1927 (tisk 890).
5. Zpráva výborů branného a soc.-politického
k vládnímu návrhu (tisk 849) zákona
o umísťováni déle sloužících
poddůstojníků (tisk 894).
6. Zpráva výboru rozpočtového o státním
závěrečném účtu republiky
Československé za rok 1924 (tisk 336) spolu s účty
státního melioračního fondu, státního
bytového fondu a dávky z majetku (tisk 753).
7. Zpráva výboru imunitního o žádosti
hlav. stát. zastupitelství v Košicích
za souhlas s trest. stíháním posl. Hlinky
pro přečin pomluvy podle §u 1 zák. čl.
XLI z r. 1914 (tisk 342).
8. Zpráva výboru imunitního o žádosti
kraj. soudu v Chebu za souhlas s trest. stíháním
posl. Jos. Mayera pro zločin podle §u 81 trest. zák.,
přečiny podle §u 14, č. 3 a 5 zákona
na ochranu republiky a přestupky podle §u 312 tr.
z., posl. inž. Kalliny pro zločin podle §u 81
tr. z., §u 82 tr. z. a dva přečiny podle §u
14, č. 3 a 5 a přečin podle §u 14, č.
1 a 3 zákona na ochranu republiky a přestupky podle
§u 312 tr. zák. (tisk 355).
9. Zpráva výboru imunitního o žádosti
hlav. stát. zastupitelství v Košicích
za souhlas s trest. stíháním posl. Šafranko
pro zločin podle §u 15, č. 3 zákona
na ochranu republiky (tisk 406).
10. Zpráva výboru imunitného o žiadosti
hlav. štát. zastupiteľstva v Košiciach za
súhlas k trest. stíhaniu posl. Kubicsko pre prečin
podľa §u 14, č. 1 a zločin podľa
§u 15, č. 3 zákona na ochranu republiky, a
posl. Kršiaka pre prečin podľa §u 14, č.
5 cit. zák. (tisk 434).
11. Zpráva výboru imunitného o žiadosti
hlav. štát. zastupiteľstva v Nitre za súhlas
k trest. stíhaniu posl. Tománka pre prečin
podľa §u 14, č. 5 zákona na ochranu republiky
(tisk 435).
12. Zpráva výboru imunitného o žiadosti
hlav. štát. zastupiteľstva v Bratislave za súhlas
k trest. stíhaniu posl. Steinera pre prečin poburovania
podľa §u 14, č. 5 zákona na ochranu republiky
a prečin pomluvy podľa §u 1, čís.
1 a 2, odst. II., §u 3, čís. 3 a §u 8
zák. čl. XLI z r. 1914 (tisk 436). 13. Zpráva
výboru imunitného o žiadosti hl. št. zastupiteľstva
v Bratislave za súhlas k trest. stíhaniu posl. Steinera
pre zločin podľa §u 15, č. 2 zákona
na ochranu republiky, prečin pomluvy podľa §u
1, §u 3, č. 1 a 2 zák. čl. XLI z r.
1914 a prečin podľa §u 14, č. 3 zákona
na ochranu republiky (tisk 437).
14. Zpráva výboru imunitního o žádosti
zem. trest. soudu v Praze za souhlas s trest. stíháním
posl. Johanise pro přečin proti bezpečnosti
cti spáchaný tiskem (tisk 638).
15. Zpráva výboru imunitního o žádosti
zem. trest. soudu v Brně za souhlas s trest. stíháním
posl. dr Hanreicha pro přečin podle §u 14,
č. 1 a přečin podle §u 14, č.
5 zákona na ochranu republiky (tisk 639).
16. Volba Stálého výboru.
Jsou proti mému návrhu nějaké námitky?
(Nebyly.)
Není jich. Návrh můj je přijat.
Končím schůzi.