Příloha I.-8.
Úmluva
sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností dráhy Mariánské Lázně-Karlovy Vary (v následujícím krátce ťspolečnosti) se strany druhé o nabytí dráhy Mariánské Lázně-Karlovy Vary státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společností z Mariánských Lázní do Karlových Varů, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 21. května 1896, č. 91 ř. z. a vyhlášky ministerstva železnic ze 7. června 1907, č. 141 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti Lamu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě Kč 8,100,000,-, t. j. slovy osm milionů jedno sto tisíc Kč a zbytek dosud neumořené části prioritních obligací společnosti v jmenovité hodnotě 1,800.000 Kč, t. j. slovy jeden milion osm set tisíc Kč. Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země České, společnost opatří a státu odevzdá do 15. ledna 1925.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát da čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soud v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
U" mluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 5. ledna 1925.
Ministr železnic: |
Dráha Mariánské Lázně-Karlovy Vary: |
Stříbrný v. r. |
Eisenbahn Marienbad-Karlsbad: |
Ministr financí: |
Dr. Hans Turbo v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Karl Schöttner v. r. |
Příloha I.-9.
Úmluva
sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financi jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Moravské Budějovice-Jemnice (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Moravské Budějovice-Jemnice státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společnosti z Moravských Budějovic do temníce, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 9. září 1894, číslo 206 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí prioritních obligací společností v jmenovité hodnotě 1,140.000 Kč, t. j. slovy jeden milion sto čtyřicet tisíc Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádaná, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společností náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dno 20. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Moravské Budějovice-Jemnice: |
Stříbrný v. r. |
(Localbahn Mähr. Budwitz-Jamnitz): |
Ministr financí: |
Alfred Wražda v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Vilém Augusta v. r. |
Příloha I.-10.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Německý Brod-Humpolec (v následujícím krátce ťspolečnosti) se strany druhé o nabytí místní dráhy Německý Brod-Humpolec státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky je jimi, zejména železniční trati společností z Německého Brodu do Humpolce, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 4. června 1893, č. 109 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schváleními státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části prioritních obligací společnosti v jmenovité hodnotě 1,500,000 Kč, t. j. slovy jeden milion pět set tisíc Kč, stejně jako 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti a jejích umořování v jmenovité hodnotě 200,000 Kč, t. j. slovy dvě stě tisíc Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy, pro něž platí dosavadní umořovací plán.
Státní správa si však vyhrazuje podle svého uvážení v kterémkoli roce rychlejší umořování těchto dluhopisů, než jak je v příslušném umořovacím plánu stanoveno. Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země České, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I.uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy byla vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odparovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné sondy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 15. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha z Německého Brodu do Humpolce: |
Stříbrný v. r. |
Dr. F. Samek v. r., |
Ministr financí: |
Dr. Vejdovský v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Jan Hornek v. r. |
Příloha I.-11.
Úmluva
sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Německý Brod-Tišnov (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Německý Brod-Tišnov státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společností z německého Bradu do Tišnova, tvořící předmět koncesních listin ze dne 8. listopadu 1897, č. 260 ř. z. a ze dne 7. června 1902, č. 114 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktívy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 2,776,000 Kč, t. j. slovy; dva miliony sedm set sedmdesát šest tisíc Kč, a zbytek dosud neumořené částí prioritních obligací společností v jmenovité hodnotě 6,408,000 Kč, t. j. slovy; šest milionů čtyři sta osm tisíc Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země České a Moravské, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 15. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Německý Brod-Tišnov: |
Stříbrný v. r. |
|
Ministr financí: |
Frant. Raupach v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Drobný v. r. |
Příloha I.-12.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financi jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností Sdružených pošumavských místních drah (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí Sdružených pošumavských místních drah státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo ne, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železničních tratí společností, tvořící předmět koncesních listin ze line 18. dubna 1892, č. 74 ř. z., ze dne 18. dubna 1892, č. 75 ř. z., ze dne 22. května 1898, č. 93 ř. z., ze dne 22. května 1898, č. 94 ř. z. a vyhlášky ministerstva železnic ze dne 11. února 1908, č. 36 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naprati tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí prioritních obligací společnosti v jmenovité hodnotě 10,382.000 Kč, t. j. slovy deset milionů tři sta osmdesát dva tisíce Kč, stejně jako 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti a jejích umořování v jmenovité hodnotě Kč 700.000, t. j. slovy sedm set tisíc Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy, pro něž platí dosavadní umořovací plán. S umořováním jich však může býti započato až po úplném umoření prioritních obligací.
Státní správa avšak vyhrazuje podle svého uvážení v kterémkoli roce rychlejší umořování těchto dluhopisů, než jak je v příslušném umořovacím plánu stanoveno. Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země, společnost dle možnosti opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost že nezná vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převedu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 19. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Sdružené pošumavské místní dráhy: |
Stříbrný v. r. |
Vereinigte Böhmerwald-Lokalbahnen: |
Ministr financí: |
Hans Waldek v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Dr. Bohuslav Budínský v. r. |
Příloha I.-13.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností dráhy Schönwehr--Loket (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí dráhy Schönwehr-Loket státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společností ze Schönwehru do Lokte, dvořící předmět koncesní listiny ze dne 26. května 1899, č. 100 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naprati tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 3,280,000.- Kč, t. j. slovy tří miliony dvě stě osmdesát tisíc Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost Státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země České, společnost podle možností opatří a státu odevzdá do 31. ledna 1925.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile vata úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společností náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 8. ledna 1925.
Ministr železnic: |
Dráha Schönwehr-Loket: |
Stříbrný v. r. |
Eisenbahn Schönwehr-Elbogen: |
Ministr financí: |
Al. Mertn v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Oswald Neidhart v. r. |