Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1924.

I. volební období.

9. zasedání.


Původní znění.

4439.

Dringliche Interpellation

der Abgeordneten Křepek, Böhr, Dr. Kafka, Stenzl und Genossen

an die Regierung

betreffend die Wiederindienstsetzung von enthobenen deutschen Eisenbahnangestellten.

Seit dem Umsturz sind noch 49 enthobene deutsche Eisenbahnbedienstete im ungeregelten Dienst- und Pensionsverhältnissen. Eine Konferenz der Nachfolgestaaten in Wien soll bestimmt haben dass jeder Staat seine Staatsbürger zu übernehmen uni zu versorgen hätte. Die auf dieser Konferenz getroffenen internationalen Vereinbarungen sind bisher dem čechoslovakischen Parlamente zur Genehmigung noch nicht vorgelegt worden.

Es handelt sich um nachstehende Bedienstete:

1. Ing. Richard Beck, Baukommissär, B. E. S. Göding.

2. Josef Brandl, Oberkondukteur, Grussbach-Schönau.

3. Franz Chwoika, Weichensteller, Wolframitzkirchen.

4. Moritz Dietholm, Oberkandukteur, Grussbach-Schönau.

5. Josef Feöber, Oberkondukteur, Znaim.

6. Josef Gast, Kondukteuer, Grussbach-Schönau.

7. Eduard Gebauer, Oberkondukteuer, Grussbach-Schönau,

8. Franz Gepperth, Kondukteur, Grussbach-Schönau.

9. Karl Heuritsch, Kondukteuer, Znaim.

10. Johann Hödl, Bahnwächter, B. E. S. Lundenburg.

11. Anton Horak, Oberheizer; Znaim.

12. Ing. Anton Hübner, Masch, Adjunkt, Reichenberg-Pilsen.

13. Ferdinand Hübner, Revident, Nikolsburg.

14. Witwe nach Anton Kattus, Oberrevidenten, Znaim.

15. Josef Knatochvil, Stationsdiener, Possitz-Joslavitz.

16. Josef Krespach, Oberkondukteuer, Znaim.

17. Anbon Krejči; Weichensteller; Wolframitzkirchen.

18. Albert Kretschmer, Inespktor, Wiesa-Oberleutensdorf-Brüx.

19. Johann Ludwig, Lokomotivführer, Iglau.

20. Josef Markgraf, Bahnwächter, B. E. S., Znaim.

21. Josef Markl, Wagenschreiber, Grussbach-Schönau.

22. Franz Markus, Kondukteuer, Znaim.

23. Benno Novak, Signalmeister, Znaim.

24. Johann Peschak, Kondukteuer Znaim.

25. Johann Pickart, Weichensteller, Wolframitzkirchen.

26. Johann Přibil, Weichensteller, Wolframitzkirchen.

27. Jakob Rapf, Kondukteuer, Grussbach-Schönau.

28. Paul Reach, Revident, Prag.

29. Leopold Ribitsch, Bahnwächter, B. E. S., Lundenburg.

30. Josef Saller, Kondukteur, Grussbach-Schönau.

31. Peter Schaden, Stationsdiener, Possitz-Joslawitz.

32. Artur Schaller, Revident, Reichenberg.

33. Anton Schirl, Lokomotivführer, Lundenburg.

34. Karl Schollmayer, Oberinspektor, Mähr. Ostrau.

35. Witwe mach Anton Schorf, Kondukteur, Grussbach-Schönau.

36. Paul Schwarz, Oberkondukteur, Znaim.

37. Thomas Simperl, Portier, Znaim.

38. Karl Stein, Bahnwärter, Znaim.

39. Adolf Strach; Oberinspektor, Prag.

40. Johann Strasser, Inspekhor, Mähr. Schönberg.

41. Robert Trauschka, Revident, Teplitz-Waldtor.

42. Ing. Moritz Suel, Bauoberkommissär, Mähr. Weisskirchen.

43. Richard Trux, Oberrevident, Komotau.

44. Franz Wukatsch, Kandukteur, Zartelsdorf.

45. Johann Zimmermann, Platzmeister, Lundenburg.

46. Johann Melion, Magazinmeister, Iglau.

47. Anton Mras, Weichensteller Schuttau bei Znaim.

48. Georg Böllmann, Oberrevident, Wisotschan bei Saaz.

49. Alfred Daubek, Revident, Trautenau.

Da nun die erwähnten Angestellten i bitterster Not sich befinden und die Regelung ihrer Lage ein Gebot der Notwendigkeit und Gerechtigkeit ist, stellen die Unterzeichneten an die Regierung die Anfrage:

1. Ist die Regierung bereit, sofort dafür Vorsorge zu treffen, dass die erwähnten Wiener Vereinbarungen dem Parlamente zur Genehmigung vorgelegt werden?

2. Ist die Regierung bereit, die sofortige Wiederindienstellung der genannten Eisenbahnangestellten anzuordnen?

Prag, am 6. März 1924.

Křepek, Böhr, Dr. Kafka, Stenzl,

Zierhut, Böllmann, Schälzky, Scharnagl, Dr. Spina, Heller, Budig, J. Fischer, Pittinger, Dr. W. Feierfeil, Bobek, J. Mayer, Dr. Luschka, Schubert, Windirsch, Kostka, Kaiser.

Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1924.

I. volební období.

9. zasedání.


Překlad.

4439.

Naléhavá interpelace

poslanců Křepka, Böhra, dra Kafky, Stenzla a druhů

vládě,

aby služby zproštění železniční zaměstnanci němečtí do služby byli znovu povoláváni.

Od převratu jest ještě 49 služby zproštěných německých železničních zaměstnanců v neupravených služebních a pensijních poměrech. Konference nástupnických států ve Vídni prý ustanovila, že každý stát má převzíti a zaopatřiti své státní občany. Mezinárodní úmluvy sjednané na této konferenci nebyly dosud československému parlamentu předloženy k schválení.

Jde o tyto zaměstnance:

1. Inž. Richard Beck, stavební komisař, o. pro u. t., Hodonín.

2. Josef Brandl, vrchní průvodčí, Hrušovany-Šanov.

3. František Chwoika, výhybkář, Olbramkastel.

4. Mořic Dietholm, vrchní průvodčí, Hrušovany-Šanov.

5. Josef Feöber, vrchní průvodčí, Znojmo.

6. Josef Gast, průvodčí, Hrušovany-Šanov.

7. Eduard Gebauer, vrchní průvodčí, Hrušovany-Šanov.

8. František Gepperh, průvodčí, Hrušovany-Šanov.

9. Karel Heuritsch, průvodčí, Znojmo.

10. Jan Hödl, strážník, o. pro u. t., Břeclava.

11. Antonín Horak, vrchní topič, Znojmo.

12. Inž. Antonín Hübner, strojní adjunkt, Liberec-Plzeň.

13. Ferdinand Hübner, revident, Mikulov.

14. Vdova po Antonínu Kattusovi, vrchním revidentu, Znojmo.

15. Josef Kratochvíl, staniční sluha, Božice-Jaroslavice.

16. Josef Kresprach, vrchní průvodčí, Znojmo.

17. Antonín Krejci, výhybkář, Olbramkostel.

18. Albert Kretschmer, inspektor, Louka Horní Litvínov-Most.

19. Jan Ludwig, strojvedoucí, Jihlava.

20. Josef Markgraf, strážník, o. pro u. t., Znojmo.

21. Josef Markl, popisovač vozů, Hrušovany-Šanov.

22. František-Markus, průvodčí, Znojmo.

23. Benno Novak, návěštní mistr, Znojmo.

24. Jan Peschak, průvodčí, Znojmo.

25. Jan Pickart, výhybkář, Olbramkostel.

26. Jan Přibil, výhybkář, Olbramkostel.

27. Jakub Rapf, průvodčí, Hrušovany-Šanov.

28. Pavel Reach, revident, Praha.

29. Leopold Ribitsch, strážník, o. pro u. t., Břeclava.

30. Josef Saller, průvodčí, Hrušovany-Šanov.

31. Petr Schaden, staniční sluha, Božice-Jaroslavice.

32. Artur Schaller, revident, Liberec.

33. Antonín Schirl, strojvedoucí, Břeclava.

34. Karel Schollmayer, vrchní inspektor; Moravská Ostrava.

35. Vdova po Antonínu Schorfovi, průvodčím, Hrušovany-Šanov.

36. Pavel Schwarz, vrchní průvodčí, Znojmo.

37. Tomáš Simperl, vrátný, Znojmo.

38. Karel Stein, strážník, Znojmo.

39. Adolf Strach, vrchní inspektor, Praha.

40. Jan Strasser, inspektor, Šumperk.

41. Robert Trauschka, revident, Teplice-Lesní brána.

42. Inž. Mořic Suel, vrchní stavební komisař, hranice.

43. Richard Trux, vrchní revident, Chomůtov.

44. František Wukatsch, průvodčí, Cartlé.

45. Jan Zimmermann, nádražní mistr, Břeclava.

46. Jan Melion, skladištní mistr, Jihlava.

47. Antonín Mras, výhybkář, Šatov u Znojma,

48. Jiří Böllmann, vrchní revident, Vysočany u Žatce.

49. Alfred Daubek, revident, Trutnov.

Poněvadž zmínění zaměstnanci žijí v nejtrpčí nouzi a úprava jejich postavení jest příkazem nutnosti a spravedlnosti, táží se podepsaní vlády:

1. Jest vláda ochotna učiniti ihned opatření, aby zmíněné vídeňské úmluvy byly předloženy sněmovně ke schválení?

2. Jest vláda ochotná naříditi, aby uvedení železniční zaměstnanci byli ihned znovu povoláni do služby?

V Praze dne 6. března 1924.

Křepek, Böhr, dr. Kafka, Stenzl,

Zierhut, Böllmann, Schälzky, Scharnagl, dr. Spina, Heller, Budig, J. Fischer, Pittinger, dr. W. Feierfeil, Bobek, J. Mayer, dr. Luschka, Schubert, Windirsch, Kostka, Kaiser.

 

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP