Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1921.

I. volební období.

3. zasedání.

2302.

Návrh

posl. Roudnického, Myslivce, dra. Mazance a soudruhů,

na stavbu dráhy Netolice-Lhenice-Chvalšiny-Krumlov.

Před válkou chtěla rakouská vláda vystavěti trať (Netolice—Lhenice—Chvalšiny, Krumlov. Přípravné práce byly již provedeny. Válka nastalá plán oddálila. Za vlády Republiky se na tuto důležitou trať zapomnělo. A přece má trať tato zvláštní národohospodářský význam pro zanedbávaný český jih:

1. Drahou by se zvýšil dovoz stavebního materiálu, hnojiv, uhlí atd., neboť to vše musí se po nápravě z 8 km vzdálených Netolic dovážeti a spojeno jest s velkými, u mnohých nepřemožitelnými obtížemi a výlohami.

2. Drahou mohlo by se vyvážeti mnohem více hospodářských produktů, na př. dříví ze Šumavy po celý rok, čímž by se odstranila nezaměstnanost dělnictva.

3. Městečko Lhenice, známé svými ovocnými sady, zřídilo by při dobrém dovozu uhlí továrnu na zpracování ovoce, sušárny a jiné podniky a stalo by se průmyslovým, neboť občané jsou rozenými sadaři a ovoce z celého okolí se tam dováží.

4. Dráha ta měla by i strategický význam.

5. Drahou nastalo by obohacení a povznesení chudého a pracovitého obyvatelstva a velké části zanedbávaného českého jihu.

Z těchto důvodů podepsaní navrhují:

Slavná sněmovno, račiž se usnésti: Projekt dráhy Netolice—Lhenice—Chvalšiny—Krumlov budiž pojat do budoucího vládního návrhu zákona o lokálních drahách a se stavbou budiž co nejdříve započato.

Náklad na stavbu této dráhy budiž hrazen dle norem o úhradě staveb lokálních drah.

V Praze dne 19. května 1921.

Roudnický, Myslivec, dr. Mazanec,

dr. Buday, Bobok, Adámek, Kopřiva, F. Navrátil, Janalík, Hancko, Rýpar, Šamalík, Tomik, Vrabec, Hlinka, Sedláček, Tománek, dr. Juriga, Onderčo, dr. Labay, Rozsypalová, Záruba, Kaderka.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP