Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1921.

I. volební období.

2. zasedání.

1822.

Návrh

poslance Jaromíra Špačka a druhů

na zřízení automobilové státní linky z Mor. Ostravy Brušperkem do Frenštátu pod Radhoštěm a z Místku Příborem do Nového Jičína.

Lidnatý kraj severovýchodní Moravy tíhne svým hospodářským životem k Mor. Ostravě a okolí. Ve velkých průmyslových závodech Ostravy a sousedních obcí zaměstnány jsou tisíce obyvatel okolí měst Brušperka, Místku, Štramberka a Příbora, kteří však nemají s Ostravou železničního spojení buď vůbec, nebo ne takového, aby ho mohli užíti opravdu účelně. Město Brušperk s okolím je od světa vůbec odříznuto a poukázáno jen na komunikaci povozem nebo pěšky jako před věky. Samozřejmě trpí touto okolností i hospodářsky i kulturně. Zřízení železnice je zatím, také vinou železniční správy, oddáleno, ale zavedení aspoň automobilové dopravy na silnici z Mor. Ostravy do Brušperka, příp. až do Frenštátu, jakož i obnovení automobilové státní tratě po říšské silnici z Místku do Příbora a do Nového Jičína, jež existovala už za Rakouska, je možné i rychlé a pro stát výhodné, poněvadž je jejich rentabilita hojným jich používáním jistě zabezpečena.

Náklad na zavedení těchto autobusových linek státních lze opatřiti z běžných rozpočtových položek ministerstva pošt a bude uhrazen příjmy provozními.

Navrhujeme tudíž, aby ministerstvo pošt a telegrafů tyto autobusové tratě co nejdříve zřídilo.

Návrh tento přikázán buď výboru dopravnímu a rozpočtovému.

V Praze dne 10. března 1921.

Špaček,

Votruba, Bergman, Purkyňová, Mašek, Dyk, Dr. Matoušek, Zavřel, Dr. Lukavský, inž. L. Novák, G. Navrátil, Petrovický, inž. Bečka, Veverka, Dr. Hajn, Dr. Rašín, Dr. Kramář, Hudec, Stejskal, Modráček, Dr. Stránský.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP