Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1921.

I. volební období.

2. zasedání.

1713.

Návrh

poslance Nejezchleba-Marchy a soudruhů

na postátnění soukromé dráhy Brno-Líšeň.

Z Brna do Líšně, kteréžto městečko je obchodním místem známým v celé Evropě, vede, lokální dráha, náležející akciové společnosti Seifert & spol. Tato dráha je neobyčejnou dopravní tepnou, nejen pro Líšeň samu, nýbrž i pro obce Podolí, Horákov, Velatice, atd.

Dopravní tarif na kámen, který se z líšeňského lomu po dráze dopravuje, je tak vysoký, že ohrožuje existenci tohoto důležitého průmyslu. Dělnictvo a ostatní obyvatelstvo, které používá této dráhy, konalo již několikrát velké schůze, na nichž bylo poukazováno, že v poslední době byl tu zvýšen tarif pro osobní dopravu o 100%. Tato 6 km dlouhá dráha neodpovídá požadavkům doby jak po stránce technické, tak hygienické. Jediným východiskem z tohoto stavu je lokální dráhu Brno-Líšeň postátnit.

Podepsaní navrhují: Poslanecká sněmovno račiž se usnésti: Vládě se ukládá, by neprodleně zahájila kroky ku sestátnění soukromé lokální dráhy Brno-Líšeň.

Tento návrh budiž přikázán výboru dopravnímu.

V Praze dne 21. února 1921.

Nejezchleb-Marcha,

Mašata, Vraný, Rychtera, Dr. Srdínko, Jan Černý, Dr. Hnídek, inž. Botto, Udržal, J. Hálek, Dr. Černý, Křemen, Bradáč, Vahala, Vacula, Chlebounová, Mach, Tůma, Dr. Blaho, Dr. Hálek, Stodola, Dubický.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP