Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1921.

I. volební období.

2. zasedání.

1469.

Zpráva

výboru dopravního

o návrhu poslance Josefa Šamalíka a soudruhů

na vybudování elektrické trati Brno-Jedovnice-Sloup (v Moravském Krasu). (Tisk 50.)

V uvedeném návrhu poslance Šamalíka a soudruhů upozorňuje se na značnou důležitost některých projektů a zvláště stavby dráhy Brno-Jedovnice Sloup z ohledů komunikačních v krajině kolem Brna, tedy ve středu republiky, a ukazuje se, jak nedostatečně vystrojen jest kraj tento železniční sítí, a dovozuje se, že strategické i komunikační potřeby volají po stavbě této dráhy. Také zájmy obchodu a průmyslu padají tu na váhu. Návrh dovozuje, že připojením Krasu na Brno stoupne značně i ruch turisticky, a že moravský Kras, dosud těžko přístupný, stane se středem cizineckého, turistického a podnikatelského ruchu.

Nová dráha byla by 35 km dlouhá, vedla by lesem a údolím bez ublížení krásám a vzácnostem přírodním. Poněvadž v předloženém návrhu žádá se vybudování celé řady připojených trati, zvláště ale elektrické dráhy z Brna přes Jedovnice do Sloupa, navrhuje dopravní výbor:

Slavná sněmovno I Ministerstvu železnic a veřejných prací se ukládá, provésti potřebná šetření (případně vypracování projektu) pro vybudování železných drah ve střední Moravě, zejména elektrické dráhy trasové z Brna přes Jedovnice, do Sloupa v Mor. Krasu — jako drah státních.

V Praze dne 4. února 1921.

Předseda:

inž. Fr. Bečka.

Zpravodaj:

Milo Záruba.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP