Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1921.

I. volební období.

2. zasedání.

1420

Návrh

poslance Rudolfa Berana, Jar. Hálka, Tůmy a soudruhů

na rozšíření stanice Doňov.

Ve stanici Doňově byla sice v r. 1918 postavena skladištní kolej, leč úprava celé stanice nevyhovuje naprosto nutným potřebám okolních obcí, ježto nelze v ní na příklad nakládati živý dobytek, těžší hospodářské stroje a pod. náklady.

Nejbližší obce, které jsou s dopravou odkázány na stanici Doňov jsou:

Záhoří, Oujezdec, Doňov, Oleše okres Třeboň; rovněž obce Lžín, Lhota Hrušová, Zavsí, velkostatek Závsí, Dyrná s velkostatkem, lihovarem a pivovarem, Třebějice a Záříčí mají zájem na tom, by stanice Doňov byla pro dopravu veškerého nákladu upravena, neboť musí obraceti se na vzdálenější stanice Soběslav neb Kardašovu Řečici, kamž vykonají potahem cestu sotva dvakrát denně, kdežto do Doňova by snadno dorazil denně třikráte.

Po dokončení stavby silnic směrem ke Lžínu a Dyrné, která se právě provádí a jež spojovati bude svrchu dotčené obce, vynikne tím více potřeba úpravy stanice v Doňově.

Z těchto důvodů jest nezbytno, by započalo se neprodleně se stavbou rampy a skladiště v Doňově v rozměrech, jak tyto zřízeny jsou na jiných malých stanicích. Podepsaní navrhují tudíž:

Národní shromáždění, račiž se usnésti:

Ministerstvu železnic se ukládá, by neprodleně přikročilo ku rozšíření stanice v Doňově vystavením řádného skladiště a úpravou téhož pro veškerý náklad.

Náklad na toto budiž kryt z fondu ministerstva železnic, určeného mu Národním shromážděním na rozšíření a výstavbu nutných železničních objektů a stanic.

Po stránce formální budiž návrh přikázán dopravnímu výboru.

V Praze dne 28. ledna 1921.

Beran, Jar. Hálek, Tůma,

Staněk, Vahala, Vacula, Molík, Sonntág, Chlebounová, Malypetr, Najezchleb-Marcha, Rychtera, Bradáč, Dubický, Švehla, Dr. Hnídek, Dr. Srdínko, inž. Botto, Stodola, Mach, Křemen, Malík.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP