Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1920.

I. volební období.

2. zasedání.

1006.

Návrh

poslance Vahaly, Čuříka, Špačka, Prokeše, Pastyříka a soudruhů

za vybudování železničního spojení Krásno—Rožnov—Makov na Slovensku.

Krásný, ale chudý kraj rožnovský postrádá směrem od Horní Bečvy až do Rožnova úplného spojení se světem. Město Rožnov dalo vypracovati podrobný projekt přes Horní Bečvu do Makova, při čemž by dobře upotřebila se stávající lokální dráha po řádném doplnění z Krasna do Rožnova.

Ministerstvo železnic sleduje — pokud jest nám známo — spojení se Slovenskem přes Vsetín, Karlovice, jako projekt prý lacinější.

Při tom ovšem nepřihlíží se při vládním projektu na drahý náklad, na řádnou opravu stávající dráhy Krasno-Velké Karlovice, kteráž v několika místech se sesouvá a v čas povodní vždy ohrožena jest Vsetínskou Bečvou. Kromě toho jest trať přes Karlovice o 37 km delší, což zase při provozu se zdražuje.

Aby se vyhovělo jak Vsetínu, tak Rožnovu, navrhujeme, aby oba podniky spojeny byly v jeden a to tím způsobem, že by vypracován byl projekt z Rožnova do Horní Bečvy a odtud do Karlovic, kdež by obě dráhy, totiž stávající ze Vsetína do Karlovic a z Rožnova do Karlovic se sbíhaly a přáním a tím potřebám obou krajů se vyhovělo.

Podepsaní navrhují:

Poslanecká sněmovno, račiž se usnésti:

Ministerstvu železnic se ukládá zahájiti co nejrychleji potřebné šetření k vybudování železničního spojení z Krasna přes Rožnov, Karlovice do Makova na Slovensku a předložiti příslušné projekty.

Návrh budiž po stránce formální přikázán výboru rozpočtovému.

V Praze 17. listopadu 1920.

Vahala, Čuřík, Špaček, Prokeš, Pastyřík,

Mašata, Malypetr, Křemen, Dr. Černý, Beran, Prokůpek, Vraný, Stodola, Molík, Nejezchleb-Marcha, Štolba, Dr. Srdínko, Inž. Botto, Rychtera, Staněk, Kaderka, Dr. Hodža, Sonntág, Dr. Blaho, Bezděk, Chlebounová, J. Hálek, Tůma, Mach.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP