Slavné Národní shromáždění
račiž se usnésti:
Vláda se vyzývá, aby věnovala této
resoluci všestrannou pozornost:
Český severovýchod a to především
kraj Broumova, Náchoda, Trutnova, Vrchlabí, Králové
Dvora, Hořic a Nové Paky, vynikající
nad jiné končiny čsl. republiky neobyčejně
vyvinutým průmyslem a nemající posud
přímého a laciného spojení
s hlavním městem republiky, trpí tímto
nedostatkem velmi citelné škody národohospodářské
i národně kulturní. Z tohoto důvodu
jest nezbytně třeba, aby byly, do stavebního
programu v létech 1920 - 1925 zahrnuty a určitě
provedeny tyto úkoly:
1. Vybudování trati Praha - Lysá - Nymburk
- Chlumec - Hradec Králové - Josefov - Jaroměř
na trať dvojkolejnou.
2. Zkrácení této trati tím způsobem,
že se vybuduje nová trať z Nymburka do Králové
Městce a přestaví lokální trať
Králové Městec - Chlumec na trať rychlíkovou.
3. Zřízení přímé spojky
mezi Starkočem a Náchodem tak, aby obyvatelstvo
z Náchodska a Broumovska mělo přímé
vlaky do svého župního sídla Hradce
Králové a zároveň také připojení
na rychlíkovou trať z Josefova event. Hradce Králové
ku Praze.
4. Buďtež bezodkladně provedeny veškerá
detailní studia, potřebná pro zbudování
nové trati spojující v prvé řadě
český severovýchod s Prahou, při čemž
budiž dbáno dosavad nejvíce zanedbaných
a přece vlastní silou mocně rozkvétajících
měst Hořic, Králové Dvora a Náchoda.
5. Dosavadní tratě v těchto končinách,
jmenovitě Nymburk - Jičín-Hradec Králové,
Choceň - Broumov a Chlumec - Trutnov nedostačují
v žádném směru velikým úkolům,
jež na ně stále více mohutnící
průmysl i osobní frekvence kladou, buďtež
tedy podrobeny důkladně revisi a nedostatky, brzdící
všestranný rozvoj, s napětím všech
sil urychleně odstraněny.
Po stránce formální budiž tento návrh
přikázán výboru dopravnímu
a rozpočtovému.