K dotazu dovoluji si uvésti toto:
ad 1. Na opozďování vlaku číslo
2659 na trati Hranice - Vsetín má v prvé
řadě vliv opozďování jiných
smíšených vlaků, jezdících
na této trati, jež povstává tím,
že na řečené trati nejezdí nákladní
vlaky a že jest proto nutno, veškeré během
dne naložené vykládkové vozy přidávati
k těmto smíšeným vlakům. Manipulace
s posunováním a vykládáním
takovýchto vozů trvá často v některých
stanicích delší dobu, čímž
bývá pak překročeno zdržení,
stanovené jízdním řádem. Smíšené
tyto vlaky slouží i k dopravě osob. V tomto
směru působí nepříznivě
na jízdu vlaku číslo 2659 skutečnost,
že vlak čís. 4955 odjíždí
následkem opozděného příjezdu
vlaku číslo 4954 do Velkých Karlovic se značnějším
zpozděním z této stanice a přijíždí
pak pozdě do Vsetína. Ježto čekací
lhůta vlaku číslo 2659 na tento vlak čís.
4955 ve stanici vsetínské činí 35
minut, vypravuje se vlak čís. 2659 s větším
zpozděním již ze Vsetína. Ježto
tento vlak jest posledním vlakem do Hranic, bývají
někdy, a to jen ve velmi nutných případech,
k němu připojovány vozy v Rouštce nebo
v Jablunce, čímž se vlak čís.
2659 opět opozdí.
Podle provedeného šetření byl také
dne 9. prosince 1919 připojen v Rouštce k vlaku čís.
2659 dirigovaný prázdný vůz, který
pro přílišné zatížení
předchozích vlaků nemohl býti odeslán
dříve. Pro naprostý nedostatek vozidel bylo
však nutno tento prázdný vůz co nejdříve
odeslati. Proto došlo k výměně názorů
mezi staničním výpravčím v
Rouštce a vlakvedoucím řečeného
vlaku. Vlak čís. 2659 nebývá tudíž
úmyslně zpozďován, nýbrž
na zpozdění jeho mají vliv nynější
svízelné dopravní poměry.
Železničním zřízencům
se v tomto případě nemůže dávati
žádná vina. Aby se zpozďování
vlaku čís. 2659 zmenšilo, bylo nařízeno
všem stanicím tratě Hranice - Vsetín,
aby věnovaly výpravě tohoto vlaku největší
pozornost. Zároveň byly stanice Rouštka a Jablunka
poukázány, aby svou zátěž odesílaly
vlakem čís. 2661 a jen ve velmi nutných případech
vlakem čís. 2659.
Podotýká se, že v jízdním řádu
jsou sice pro náklad na zmíněné trati
určeny vlaky číslo 2671 a 2672, avšak
tyto budou moci býti pro nedostatek zátěže
jako pravidelné zavedeny, teprve až se náklad
na této trati zvýší.
ad 2. Ke stížnosti do nevydávání
jízdenek v neděli na místních tratích,
upozorňuji na to, že u staničních pokladen
a na zastávkách obsazených, a to i na místních
drahách, vydávají se jízdenky každého
dne bez ohledu, jde-li o všední den či neděli.
Naproti tomu v neobsazených zastávkách, v
nichž není způsobilé síly k vydávání
jízdenek, nevydávají se jízdenky vůbec,
a to ani v neděli, ani ve všední dny, a vybírá
se jízdné od cestujících, kteří
jízdu v těchto zastávkách nastupují,
teprve až ve vlaku.
Výjimečně obstarává vlakový
personál výdej lístkův u vlaku číslo
2652 v Hustopeči, u vlaku čís. 2659 v Černotíně-Kelči
a Miloticích pro zavedení osmihodinové doby
pracovní.
ad 3. Dne 7. prosince 1919 byl zadržen v Hruškách
vlak číslo 116 po dobu 30 minut z té příčiny,
ježto nebylo v Břeclavě pro tento vlak volné
koleje. Kolej druhá, se kterou výpravčí
pro tento vlak počítal, zůstala totiž
následkem celní revise vlaku s uhlím čís.
280/286 déle obsazena, než bylo lze předvídati.
Požadavky, jež se kladou na tuto důležitou
pohraniční stanici ve směru dopravním,
jsou přílišné, a uváží-li
se všeobecné dopravní obtíže, jako
nedostatek schopných strojů, kalamita uhelná
a špatná jakost topiva, mimo to dlouho trvající
celní a pasové prohlídky, lze si vysvětliti
různé dopravní obtíže v této
veliké stanici. Co se týče přerovských
osobních vlaků, odjíždějí
z Břeclavy obyčejně včas, vyjma případy
zpozdění následkem očekávání
přípojných vlaků.
Menší opozdění, jež utrpí
tyto vlaky na trati Břeclava - Přerov, jest přičítati
velké frekvenci obecenstva při obmezené dopravě
vlakův osobních.
ad 4. Připínáním přímého
vozu Opava - Praha ve Svinově k vlaku čís.
14 bývá někdy normální zdržení
tohoto vlaku překročeno.
Toto zdržení není však značné
a jest odůvodněno tím, že jest nutno
po připojení vozu ještě přezkoušeti
brzdu, funguje-li správně.
Ke zjednání nápravy také v tomto směru
byl provozní úřad Svinov - Vítkovice
poukázán, aby posunování tohoto přímého
vozu a přezkoušení brzdy bylo prováděno
co nejrychleji.