K tomuto dotazu mám čest uvésti, že
stále citelněji doléhající
nedostatek uhlí, dále špatný stav lokomotiv
a vozů donutily železniční správu,
že zastavila počínajíc 25. říjnem
t. r. dvojici rychlíků čís. 701 a
702 na trati Brno-Teplá, Trenč. Teplice, a počínajíc
11. listopadem dvojici osobních vlaků cís.
712 a 719 na dílčí trati Veselí n.
M.-Teplá. Trenč. Teplice.
Podobně byla však omezena osobní doprava též
na všech ostatních tratích českoslov.
stát. drah ve větším neb menším
rozsahu, podle toho. jakou důležitost mají
tratě s hlediska dopravního. K opatření
tomu byla železniční správa donucena
zmíněnými nedostatky a dopravními
obtížemi, jimž nebylo lze odpomoci jinak, než
omezením osobní dopravy na nejmenší
míru.
Z vlaků pak byly zrušeny po zralé úvaze
hlavně ty, kterých pro vysoké jízdné
a pro to, že většinu stanic projíždějí.
nemůže širší veřejnost užívati,
a mimo to vlaky, z jejichž zrušení plynula pro
správu želez. značnější
úspora uhlí a strojů.
Při tom se hledělo k tomu, aby se zachovala podle
možnosti připojení dálková a
to třeba i s použitím osobních vlaků.
Železniční správa byla si dobře
vědoma důsledkův omezení osobní
dopravy, avšak za daných poměrů nemohla
jednati jinak, chtěla-li vůbec vyhověti nejnutnějším
požadavkům na ni kladeným.
Ke konci uvádím, že na zmíněné
trati Brno-Teplá-Trenč. Teplice jezdí v přítomné
době tré dvojic osobních vlaků, a
sice z Brna:
osob. | vlak | čís. | 711 | o | 4.45 | ráno, |
" | " | " | 713 | o | 8.22 | " |
" | " | " | 715 | o | 1.20 | odp.; |
a opačným směrem z Teplé, Trenč.
Teplic:
osob. | vlak | čís. | 716 | o | 2.50 | v noci, |
" | " | " | 720 | o | 12.22 | odp. a |
" | " | " | 722 | o | 3.33 | odp. |