Zasedání Národního shromáždění československého roku 1920.

Tisk 2143.

Odpověď

ministra železnic

na dotaz členů Národního shromáždění Rudolfa Malíka, Jana

Měchury a soudr. tisk č. 1987

pro neudržitelný jízdní řád na trati z Brna do Teplé

a Trenč.-Teplic.

K tomuto dotazu mám čest uvésti, že stále citelněji doléhající nedostatek uhlí, dále špatný stav lokomotiv a vozů donutily železniční správu, že zastavila počínajíc 25. říjnem t. r. dvojici rychlíků čís. 701 a 702 na trati Brno-Teplá, Trenč. Teplice, a počínajíc 11. listopadem dvojici osobních vlaků cís. 712 a 719 na dílčí trati Veselí n. M.-Teplá. Trenč. Teplice.

Podobně byla však omezena osobní doprava též na všech ostatních tratích českoslov. stát. drah ve větším neb menším rozsahu, podle toho. jakou důležitost mají tratě s hlediska dopravního. K opatření tomu byla železniční správa donucena zmíněnými nedostatky a dopravními obtížemi, jimž nebylo lze odpomoci jinak, než omezením osobní dopravy na nejmenší míru.

Z vlaků pak byly zrušeny po zralé úvaze hlavně ty, kterých pro vysoké jízdné a pro to, že většinu stanic projíždějí. nemůže širší veřejnost užívati, a mimo to vlaky, z jejichž zrušení plynula pro správu želez. značnější úspora uhlí a strojů.

Při tom se hledělo k tomu, aby se zachovala podle možnosti připojení dálková a to třeba i s použitím osobních vlaků.

Železniční správa byla si dobře vědoma důsledkův omezení osobní dopravy, avšak za daných poměrů nemohla jednati jinak, chtěla-li vůbec vyhověti nejnutnějším požadavkům na ni kladeným.

Ke konci uvádím, že na zmíněné trati Brno-Teplá-Trenč. Teplice jezdí v přítomné době tré dvojic osobních vlaků, a sice z Brna:

osob.vlakčís. 711o4.45 ráno,
""" 713o8.22 "
""" 715o1.20 odp.;

a opačným směrem z Teplé, Trenč. Teplic:

osob.vlakčís. 716o2.50 v noci,
""" 720o12.22 odp. a
""" 722o3.33 odp.

V Praze dne 2. ledna 1920.

Ministr železnic:
Dr. FRANKE v. r.




Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP