Černokostelecko dosud postrádá železničního
spojení. Za starého režimu byla projektována
dráha ze Říčan do Černého
Kostelce, ale došlo toliko k přípravným
pracem.
Dráha Říčany-Kostelec nad Č.
Lesy-Kouřim, bude důležitou spojkou drah bývalé
Františka Josefa v Říčanech a býv.
společnosti stát. dráhy v Kouřimi
resp. v Pečkách, a uskuteční-li se
projekt dráhy Pečky-Poděbrady-Král.
Městec-Bydžov-Broumov, povstala by železniční
trať veliké důležitosti, jejíž
díl Kouřim-Pečky jest již hotov.
Trať Říčany-Kostelec n. Č. Lesy-Kouřim,
zvedla by produktivnost průmyslovou, obchodní a
zemědělskou, neboť procházela by krajem,
který dosud železničního spojení
postrádal, který však jest přírodou
obdařen velikým bohatstvím, jež pouze
z důvodu nedostatečného železničního
spojení nebylo využito ve prospěch republiky.
Okresy říčanský a kouřimský
známy jsou svým vyvinutým průmyslem
zemědělským, okres černokostelecký
rovněž, zvláště obrovským
bohatstvím lesů, a jest v zájmu všeho
obyvatelstva, aby kraj tento připojen byl drahou k ostatním
složkám veřejné dopravy, aby produkty
své ve prospěch obyvatelstva mohl využíti.
Okresy, jimiž dráha bude projížděti,
jsou silně zalidněny a jest proto nutno i z tohoto
důvodu starati se o zaměstnání obyvatelstva,
které výstavbou dráhy nalezne možnost
svoji nabídku práce uskutečniti a ku blahu
a dobru republiky tím spolupomáhati.
Kraj tento byl až doposud neprávem opomíjen
a proto zřízením dráhy Říčany-Kostelec-Kouřim
neposkytuje se mu žádná zvláštní
výhoda, nýbrž pouze dávno dlužná
povinnost, zařaditi jej mezi okresy, mezi něž
měl již dříve náležeti.
Podepsaní proto navrhují:
Budiž zřízena dráha ze Říčan
přes Kostelec n. Černými Lesy do Kouřimi.
Po stránce formální budiž návrh
přikázán výboru dopravnímu.