Již po převratu žádalo město Čelakovice
dvakráte na ministerstvu železnic o zřízení
druhé koleje na trati Lysá-Praha. Za nynějších
poměrů již jedny koleje na této trati
naprosto nedostačují a následkem toho trpí
doprava zboží i doprava osobní. Nedávná
katastrofa železniční u Čelakovic, byla
zřejmým dokladem neudržitelnosti poměrů.
Vlaky jsou zbytečně zdržovány téměř
v každé stanici, čímž jízda
se značně prodlužuje. Nebývá
řídkým zjevem, že z Prahy do Čelakovic
jede vlak více než dvě hodiny - místo
3/4 hod. Zřízením druhé koleje ulehčí
se trati přes Český Brod. Most přes
Labe u Čelakovic vedoucí, jest od svého zbudování,
pro zřízení druhé koleje připraven.
Je dále nutno, aby při úpravě mostu
v Čelakovicích pro druhou kolej, byla zřízena
také pěší lávka, by nedocházelo
na mostě tom k častým neštěstím.
Dále žadáme, aby nádraží
v Čelakovicích bylo rozšířeno
a doplněno. I starý režim tuto nutnost uznával
a jen válka znemožnila rozšíření
nádraží, jež mělo býti v
roce 1914 provedeno. Čelakovické nádraží
jest na této trati nejfrekventovanějším.
Čekárny a úřední místnosti
jsou nedostatečné a nestačí ani z
daleka velikému přílivu cestujících
z brandýského a českobrodského okresu
a z místní dráhy Čelakovice-Brandýs
n. L.
V nádraží nutno zříditi aspoň
dvojí kolej, aby lokální vlaky Čelakovice-Brandýs
n. Lab. vjížděly přímo do stanice
a nejezdily těsně vedle silnice, kde vzniká
nebezpečí četným chodcům. Dosavadní
koleje nepostačují k posunování vozů,
kterých v několika hodinách nakupí
se značné množství, takže stanice
bývá vozy přeplněna a trvá
velmi dlouho, než při nedostatečném
počtu kolejí, možno ji pro přijíždějící
vlaky uvolniti.
Podepsaní navrhují:
1. Budiž zřízena druhá kolej na trati
Praha-Lysá.
2. Budiž nádraží v Čelakovicích
rozšířeno.
Po stránce formální odkazuje se návrh
výboru dopravnímu.