Tisk 2054.

Dotaz

člena Národního shromáždění dra. Zahradníka a soud na ministra veřejných prací

stran vybudování státní silnice z Benešova do Neveklova a stran jejího dalšího dobudování.

Jest známo, že rakouská vláda povolila výstavbu státní silni e z Benešova do Neveklova, přes Vltavu u Živohouště a dále na Knín, Dobříš a Příbram a začala se stavbou touto z Benešova do Neveklova. - Silnice tato jest jedinou nadějí zapomenutého okresu neveklovského, který nemá ani 1 km dráhy ani státní silnice a nemá žádného spojení se soudním okresem za vltavským - Dobříšskem a Zbraslavskem. Leč způsob provádění této stavby naplňuje nás hořkostí.

Zatím co chudý zastupitelský okres neveklovský provedl a dokončil během r. 1919 dvě velké stavby silniční nákladem přes 1/4 milionu korun, nečekaje ani na státní subvence, jen aby se odstranily nouzové podpory, jež byly zde již od dubna zastaveny, stavba státní silnice prováděna byla postupem tak zdlouhavým, že nebyly za celý rok dokončeny zbývající nevelké mostní stavby. Včasným zadáním stavby soukromým podnikatelům bylo lze stavbu již dávno dokončiti.

Dodávka štěrku 3000 m3 byla konečně zadána staviteli Frant. Maříkovi v Benešově. Leč ke strojní výrobě štěrku jest třeba uhlí a tu musil podnikatel pro nedostatek uhlí práci další zastaviti.

Tak stává se brzké dokončení stavby státní silnice z Benešova do Neveklova pochybným a obtíže s automobilovým spojením z Benešova do Neveklova se stávají nekonečnými.

Kromě toho záleží velice na prodloužení této velenutné silnice k Vltavě, přemostění a pokračování na kresu Dobříšském. Jest to kraj snad nejzapomenutější a jen vybudování silnice umožní zahájení autobusového spojení a otevření celého kraje novému životu.

Pokud známo nám, nebyly dosud zahájeny přípravné práce na pokračování z Neveklova k Vltavě a dále k Dobříši.

Z důvodů uvedených táží se podepsaní pana ministra:

1. Jest pan ministr ochoten naříditi, aby stavba tato byla energicky zahájena a buď ji vypsati soukromým podnikatelům nebo učiniti opatření, aby ve správě státní co nejdříve byla provedena?

2. Jest pan ministr ochoten dáti rozkaz, aby v době nejkratší, jakmile počasí dovolí, pokračováno bylo ve pracech přípravných na pokračování této silnice, by mohlo přikročiti se co nejdříve k dalšímu vybudování této státní komunikace?

Praze dne 12. prosince 1919.

Dr. Zahradník,

Donát, Dr. Velich, Chlebounová, Marcha, Měchura, Dr. Kyjovský, Fr. Mašata, Vahala, Jonáš, J. Rychtera, Udržalý Dr. Rolíček, Chaloupka, Dubický, J. Malypetr, Vojta, J. Sechtr, Bradáč, A. Prokůpek, Hyrš.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP