Zasedání Národního shromáždění československého roku 1919.

Tisk 1971.

Návrh

členů Národního shromáždění Václava Sedláčka, Dra Stojana

a soudruhů

na úpravu železničního spojení na moravském Slovensku.

Nejhůře ze všech krajů jest novými poměry železničními postiženo moravské Slovensko, které podle nového jízdního řádu jest odříznuto od Brna, Přerova a Slovenska.

V poslední době byly zrušeny úplně rychlíky na Vlárské dráze, které byly vždy přeplněny a používány nejen lázeňskými hostmi, nýbrž i obecenstvem jedoucím na Slovensko a ze Slovenska.

Obmezeny byly vlaky 712 a 719, jež jezdí pouze do Veselí na Mor. nebo z Veselí na Mor. Chce-li někdo na př. z Uh. Brodu do Brna, musí vyjeti z Uh. Brodu o 4.58 hod. ráno. Do Brna přijede o 9. hod. - obyčejně však o 11. hod. - a musí odjeti, nechce-li v Brně zůstati na noc, již o 1.20 hod. odpoledne. Hodinu před odjezdem musí se postaviti k pokladně, zbývá mu tedy v Brně asi dvě hodiny času.

Cestující přijíždějící vlaky čís. 24 a 121 od Břeclavy a Přerova a jedoucí na př. do Uh. Brodu, musí v Kunovicích plných 12 hodin čekati na spojení.

Čekárny v Kunovicích a Uh. Hradišti - městě jsou naprosto nedostatečné. Kunovice mají pouze jednu maličkou čekárnu III. třídy, která je vždy přeplněna. Čekárny II třídy bylo dlouho používáno nádražní vojenskou stráží a nyní jest proměněna v pokladnu, tak že obecenstvo nemá kde čekati. Restaurace u nádraží slouží za skladiště munice. Podobné poměry jsou v Uh. Hradišti - městě, kdež pro váhu a lavici není se možno dostati k pokladně.

Místní dráha jezdí velmi nepravidelně, obecenstvo se nikdy nedoví, má-li zpoždění, a zamešká často připojení k vlakům severní a vlárské dráhy.

Navrhujeme proto:

1. aby vlaky č. 712 a 719 jezdily po celé trati;

2. aby lokální dráha z Kunovic do Uh. Hradiště dodržovala lépe jízdní řád;

3. aby čekárna a restaurace v Kunovicích byly vráceny svému původnímu účelu a

4. účelné upravení čekárny III. třídy v Uh. Hradišti - městě;

5. aby staničnímu úřadu v Uh. Hradišti - městě bylo nařízeno, každé zpoždění vlaku na dráze místní, severní a vlárské na zvláštní k tomu určené a u pokladny vyvěšené tabuli oznamovati a osobní pokladnu včas otvírati;

6. aby stanice Uher. Hradiště na severní dráze k zamezení častých nepříjemností při zásilkách zboží byla pojmenována Uherské Hradistě - Velehrad a stanice Uh. Hradiště - město pouze Uherské Hradiště;

7. aby bylo co nejdříve započato se stavbou ústředního nádraží Uherské Hradiště - Kunovice.

Návrh budiž odkázán výboru dopravnímu.

V Praze dne 5. prosince 1919.

V. Sedláček, Dr. Stojan,

Dr. Hruban, Valoušek, Šrámek, Ševčík, Kaderka, Zavoral, Kadlčák, Dr. Novotný, Mlčoch Frant., Šolle, Rýpar, Šamalík, Dr. Mazanec, Čuřík, Čapka, Dr. Kmeťko, Bezděk, Jílek, Fr. Navrátil, Dr. Dolanský, Frant. Šabata, Myslivec.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP