Nejhůře ze všech krajů jest novými
poměry železničními postiženo moravské
Slovensko, které podle nového jízdního
řádu jest odříznuto od Brna, Přerova
a Slovenska.
V poslední době byly zrušeny úplně
rychlíky na Vlárské dráze, které
byly vždy přeplněny a používány
nejen lázeňskými hostmi, nýbrž
i obecenstvem jedoucím na Slovensko a ze Slovenska.
Obmezeny byly vlaky 712 a 719, jež jezdí pouze do
Veselí na Mor. nebo z Veselí na Mor. Chce-li někdo
na př. z Uh. Brodu do Brna, musí vyjeti z Uh. Brodu
o 4.58 hod. ráno. Do Brna přijede o 9. hod. - obyčejně
však o 11. hod. - a musí odjeti, nechce-li v Brně
zůstati na noc, již o 1.20 hod. odpoledne. Hodinu
před odjezdem musí se postaviti k pokladně,
zbývá mu tedy v Brně asi dvě hodiny
času.
Cestující přijíždějící
vlaky čís. 24 a 121 od Břeclavy a Přerova
a jedoucí na př. do Uh. Brodu, musí v Kunovicích
plných 12 hodin čekati na spojení.
Čekárny v Kunovicích a Uh. Hradišti
- městě jsou naprosto nedostatečné.
Kunovice mají pouze jednu maličkou čekárnu
III. třídy, která je vždy přeplněna.
Čekárny II třídy bylo dlouho používáno
nádražní vojenskou stráží
a nyní jest proměněna v pokladnu, tak že
obecenstvo nemá kde čekati. Restaurace u nádraží
slouží za skladiště munice. Podobné
poměry jsou v Uh. Hradišti - městě,
kdež pro váhu a lavici není se možno dostati
k pokladně.
Místní dráha jezdí velmi nepravidelně,
obecenstvo se nikdy nedoví, má-li zpoždění,
a zamešká často připojení k vlakům
severní a vlárské dráhy.
Navrhujeme proto:
1. aby vlaky č. 712 a 719 jezdily po celé trati;
2. aby lokální dráha z Kunovic do Uh. Hradiště
dodržovala lépe jízdní řád;
3. aby čekárna a restaurace v Kunovicích
byly vráceny svému původnímu účelu
a
4. účelné upravení čekárny
III. třídy v Uh. Hradišti - městě;
5. aby staničnímu úřadu v Uh. Hradišti
- městě bylo nařízeno, každé
zpoždění vlaku na dráze místní,
severní a vlárské na zvláštní
k tomu určené a u pokladny vyvěšené
tabuli oznamovati a osobní pokladnu včas otvírati;
6. aby stanice Uher. Hradiště na severní dráze
k zamezení častých nepříjemností
při zásilkách zboží byla pojmenována
Uherské Hradistě - Velehrad a stanice Uh. Hradiště
- město pouze Uherské Hradiště;
7. aby bylo co nejdříve započato se stavbou
ústředního nádraží Uherské
Hradiště - Kunovice.
Návrh budiž odkázán výboru dopravnímu.