K tomuto dotazu mám čest uvésti, ze k pravidelné
všeobecné kvalifikaci všeho železničního
personálu, připadající na měsíc
březen 1919, nedošlo z toho důvodu, ze by jednotlivým
ředitelstvím státních drah nebylo
možno pro nedostatek zapracovaných sil a pro nával
prací, zejména po novém rozčlenění
tratí, provésti tak rozsáhlou kvalifikaci
se žádoucí svědomitostí a přesností.
Mimo to nebylo možno očekávati, že by
jednotliví přednostové vzhledem na značné
změny personální, jež se staly po státním
převratu, mohli v jednotlivých případech
posouditi náležitě služební výkony
svých přidělených.
Dalším závažným důvodem
pro prodloužení lhůty pro všeobecnou kvalifikaci
byla okolnost, že se uvažuje o tom, aby byla změněna
v některých bodech dosavadní kvalifikační
ustanovení a aby byla uvedena v soulad s projednávanou
všeobecnou úpravou poměrů státních
zaměstnanců.
To byly tedy překážky, pro které ministerstvo
železnic odložilo výnosem z 11. března
t. r. čís. 7892/I. všeobecnou kvalifikaci pro
zatím o rok.
Železničním zaměstnancům bylo
však poskytnuto možnosti zlepšiti kvalifikaci,
neboť bylo zřízencům týmž
výnosem dovoleno hlásiti se v měsíci
březnu služební cestou o novou kvalifikaci.
Zároveň vyzvalo ministerstvo všechny přednosty,
aby v odůvodněných případech
podali sami návrhy na novou kvalifikaci svých podřízených.
Poněvadž však lhůta k podání
žádostí za rekvalifikaci byla příliš
krátká, bude povolena ministerstvem železnic
v nejbližších dnech nová delší
lhůta k podáním rekvalifikačním.