Severovýchodní kout Moravy, zvláště
města Příbor, Štramberg, Nový
Jičín a celý tento průmyslový
kraj zůstal bez vhodného vzájemného
železničního spojení až do dnešní
doby. Jmenovaná města a zvláště
zdejší průmysl musel se chopiti svépomoci,
a tak vystavěna byla dráha ze Studenky do Štramberka
a odtud do Veřovic a ze Suchdola do Nového Jičína
a odtud do Hodslavic.
Než navzájem zůstala jmenovaná města
bez železničního spojení.
Již za dob rakouských pojalo z toho důvodu,
že železniční spojení těchto
měst a míst jest nepříznivé,
ředitelství poštovní v Brně spojení
automobilové z Nového Jičína přes
Příbor do Místku do všeobecného
automobilového projektu, a totéž uznalo i ministerstvo
čs. pošt a telegrafů rozhodnutím, že
jmenované automobilové spojení jako účelné
a nutné opět bude zavedeno.
Proto navrhují podepsaní, by do generálního
plánu nových drah československé republiky
pojata byla železniční dráha z Místku
přes Příbor do Nového Jičína
a odtud připojení k severní dráze
buď dosavadní soukromou drahou z Nového Jičína
do Suchdola aneb vystavěnou novou drahou z Nového
Jičína do Něm. Jasenice, čímž
také spojení se slovanským východem
počínaje od Hranic na Moravě velmi bude zkráceno.
Návrh odkazuje se dopravnímu výboru.