Zasedání Národního shromáždění československého roku 1919.

Tisk 1448.

Dotaz

člena Národního Shromáždění J. Marka na pana ministra železnic v záležitosti jízdního řádu na trati bývalé Severní dráhy.

Jízdní řád, jak jej spracovalo ředitelství v Olomouci, svědčí o tom, že v této instituci panuje naprostá neznalost poměrů severní dráhy. To budiž řečeno jako zmírňující okolnost na zacházení s touto tratí, jinak museli bychom říci, že je to naprostá zlovůle, která poměry lokálních drah, na které jmenované ředitelství bylo zvyklé až do svého rozšíření, přenésti chce i na tuto hlavní trať, která i nyní, v samostatném státě, je a zůstane jednou z tratí nejfrekventovanějších.

Uspořádání osobních vlaků je v posledním jízdním řádu takové, že mezi 9 hod. večerní a 4 hod. ranní nejde v žádném směru ani jediný vlak. Následky toho jsou nesnesitelné najmě v Přerově. Celé zástupy cestujících sjedou se večerními vlaky a nemohou dále, noclehů pro ně není, čekárny nestačí a jen okolnost, že je léto a že nástupiště mohou být použita, ochránila správu dráhy před zjevy, které jistě nejsou v její zájmu.

Celou noc leží tam desítky lidí na peronech a kletba nese se na zařízení u tak důležité trati, jako je bývalá dráha severní.

Z toho důvodu táží se podepsaní:

Je pan ministr ochoten naříditi opravu jízdního řádu pro hlavní trať bývalé severní dráhy v tom směru, že by byly alespoň dva vlaky a to po jednom v každém směru, které by kolem půlnoci projížděly Přerovem a umožnily tak spojení s ostatními tratěmi?

V Praze dne 24. července 1919.

J. Marek,

R. Merta, Charvát, Šáda, K. Dědic, A. Němec, Zavadil, Novák, R. Mlčoch, Fr. Houser, Aust, B. Ecksteinová, Časný, Jaroš, Skurský, Brodecký, Filipinský, Fr. Svoboda, Cingr, Pik, Kříž, Pavlán, J. Rouček.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP