Po připojení úrodné roviny ratiborského
kraje k československé republice nastanou jistě
živější styky hospodářské,
obchodní a kulturní mezi nově získanými
a bývalými částmi slezskými
a Moravou. K tomu účelu bude třeba kratšího
a snazšího žel. spojení, jehož se
dostane vystavěním nové železniční
tratě z Opavy do Hranic na Moravě.
Podepsaní navrhují, by do stavebního plánu
nových železničních projektů
pojata byla také stavba dráhy z Opavy přes
Vítkov a Podštát do Hranic na Moravě,
a aby dokončena byla započatá stavba třetí
koleje při dřívější sev.
dráze z Hranic přes Přerov do Olomouce.
Z Opavy do Hradce u Opavy jest již dráha vystavěna,
jež jest majetkem města Opavy. Odtud třeba
další šetření a stavbu provésti
až do Podštátu přes Vítkov údolím
Moravice.
Na stavbu dráhy z Podštátu do Hranic dostal
již od rakouského ministerstva železnic koncesi
pro léta 1910-1916 Dr. Alfred Fischel, bývalý
zemský poslanec v Brně, jenž dal r. 1913 provésti
šetření inž. Feldmannem z Vídně.
Výlohy byly hrazeny z části zemskou subvencí
a z části městem Podštátem.
Ing. Janča z Mor. Ostravy sdělil, že projekt
této dráhy jest dosud u ministerstva železnic
ve Vídni a lze jej beze všeho dostati s dovolením
majitelů města Podštátu a dra. Alfreda
Fischla.
Město Podštát samo bude toho od vlády
čs. republiky požadovati, aby takto umožněn
byl obchodní a hospodářský rozvoj
tohoto od světa odříznutého a zanedbaného
kraje.
Význam dráhy pro tento kraj v hospodářském
a obchodním ohledu jest nepochybný.
Návrh přiděluje se technickému
výboru.