Dle dobrozdání stavebního rady v min. železnic
inž. L. Marczeniho jest dosavadní železniční
spojení se Slovenskem nedostatečné a přímé
železniční spojení Moravy a Slezska
se Slovenskem jest hospodářsky nutné, ba
nevyhnutelné.
Za tím účelem celá dnešní
železniční soustava musí se zaměniti
soustavou novou, nutno vybudovati novou síť drah moravsko-slezsko-slovenských,
které by kraje Slovenska s krajemi Moravy a Slezska spojovaly.
Proto podnikají se již z ministerstva železnic
studijní cesty a pracuje se na studijních plánech,
aby provedeno bylo šetření o nových
tratích, aby vypracovány byly nové železniční
projekty a případně, aby se provedlo jich
zadání podnikatelů.
Při této příležitosti žádají
podepsaní, by při tomto šetření
nových projektů železničních
vzat byl opravdový zřetel na vybudování
nové spojovací dráhy z Dobré u
Frýdku údolím Moravky do Pražmy, přes
Krásné do Turzovky a Žiliny na Slovensku.
Bude tím nejen vybudováno nové vyhovující
železniční spojení se Slovenskem, nýbrž
bude spomoženo také horskému kraji frýdeckému
a turzovskému, jež byly dosud v dopravním a
poštovním spojení úplně zanedbány.
I v sociálním ohledu bude míti dráha
značný význam tím, že při
lepším železničním spojení
ve jmenovaných krajích budou vybudována nová
střediska jak domácího průmyslu, tak
i velkoprůmyslu.
Návrh přiděluje se technickému
výboru.