Ing. Jan Pfeiffer, vrchní strojní komisař
bývalých rakouských státních
drah, byl v době státního převratu
přednostou výtopny v Meziměstí.
Pfeiffer nepřizpůsobil se po této době
novým poměrům v československém
státě, a jeho německo-radikální
smýšlení svedlo jej dokonce k tomu, že
se strojním adjunktem ing. Ferdinandem Dörnerem, zaměstnaným
v téže výtopně, zúčastnil
se v prvých dnech trvání československé
republiky německých počinů, namířených
proti republice, a že i jinak podporoval - byť i ne
zjevně - snahy Němců v českých
zemích odtrhnouti se od československého
státu.
Pro toto neloyální chování byl Pfeiffer
přes svoji odbornou zdatnost zproštěn v únoru
1919 bývalým generálním ředitelstvím
československých drah svého úřadu
a dán německému Rakousku k disposici.
O převzetí ing. Pfeiffera do služeb československých
drah nemůže se již jednati, poněvadž
byl dne 3. dubna t. r. přijat do služeb německo-rakouského
státního úřadu pro dopravnictví
ve Vídni, a hned přidělen službou ředitelství
pro tratě společnosti státní dráhy
ve Vídni.