Schválením resoluce člena Národního
shromáždění Ing. Pospíšila
a spol. ráčilo Národní shromáždění
výboru technickému uložiti, aby v době
nejkratší, dodatkem k zákonu ze dne 13. března
1919 o stavbě nouzových silnic, opatřen byl
náklad stavební též pro ony stavby,
jež v zákon výše uvedený pojaty
nebyly, a to nejen silnice v Čechách, na Moravě,
ve Slezsku, ale i silnice na Slovensku.
V zásadě tohoto rozhodnutí uložil technický
výbor Národního shromáždění
ministerstvu veřejných prací, aby provedeno
bylo šetření o rozdělaných pracích
silničních a podány návrhy staveb
těch se týkající. Zavedeným
šetřením prokázáno, že část
staveb silničních v zákonu ze dne 13. března
1919 uvedených jest již dokončena, ale naproti
tomu pak hojně jiných staveb nedokončených
že v seznam pojato nebylo. Vedle toho shledáno, že
ve Slezsku staveb silničních, jež zařaděny
by býti mohly do seznamu vyhovujícího zákonu
výše řečenému, vůbec není,
a že tomu obdobně jest i na Slovensku. Úředním
šetřením však také prokázáno,
že nejen ve Slezsku, ale i na Slovensku, hledíc na
velikou nezaměstnanost a vyplácené podpory
nouzové, jest nutno přistoupiti k stavbám
a úpravám nouzovým jak na silnicích
okresních, tak na silnicích státních.
Seznáno však, že i v Cechách a na Moravě
jsou celé kraje, kde nezaměstnanost jest značná
a kde není staveb, jež zařaděny by býti
mohly do zákona ze dne 13. března 1919.
Ze všech těchto důvodů technický
výbor usnesl se, aby slavnému Národnímu
shromáždění doporučen byl vládní
návrh zákona, tisk 912, kterým povoluje se
další náklad na nouzové práce
silniční, a to na silnice:
A) nestátní částkou 9,285.720 K, která zmenší se nepoužitou částkou 1,145.634 K ze zákona z 13. března 1919 a bude činiti skutečný nový náklad | 8,140.086 K |
B) na silnice státní | 3,910.345 K |
úhrnem | 12,050.431 K. |
Tato suma vyčerpána býti má na práce uvedené v tabulkách zákonů přiložených ad. č. 1a, 1b, 1c, 2a a 2c; | |
C) na práce, jez dosud započaty nebyly, ale jejichž zahájení jeví se velmi žádoucím, požadován jest náklad | 15,000.000 K, |
celkem tudíž | 27,050.431 K. |
Podle usnesení Národního shromáždění
nařizuje se dodatkem k zákonu ze dne 13. března
1919 (sbírka zákonů a nařízení
číslo 156) toto:
Aby ukončeny byly práce na oněch nouzových
stavbách nestátních silnic v Čechách,
na Moravě, ve Slezsku a na Slovensku, na které nebylo
pamatováno v seznamech č. 1. a 1. a) zákona
ze dne 13. března 1919 čís. 156. sb. z. a
n. a které uvedeny jsou v seznamech přiložených
tomuto zákonu ad 1) ad 1 a), 1 b), 1 c), povoluje se potřebná
další částka až do krajní
výše per 8,140.100 korun.
Na jednotlivé stavby může býti poskytnuta
z částky v § 1. uvedené podpora státní
až do 3/5 skutečného nákladu, aby bylo
dokončeno, čeho jest potřebí, když
se stavebník zaváže, že uhradí
ze svého celý náklad zbývající
z potřebné stavební částky
po odečtení povolené stavební subvence
státní a beze zbytečných průtahů
přikročí k pokračováni ve stavbě
po smyslu § 3. zákona z 13. III. 1919 sb. z. a n.
číslo 156.
Stavby musí býti svěřeny vedení
oprávněného podnikatele pro inženýrské
práce a stavebník jest povinen učinit o tom
oznámení hned po zahájení prací
zemské vládě politické, která
zároveň jest zmocněna, aby vykonávala
odborný dohled na prováděné práce
v každém jednotlivém případu
buď státním anebo zemským technikem.
Ustanovení uvedené v § 4. zákona z 13.
III. 1919 sb. z. a n., číslo 156., zůstává
v účinnosti také pro stavby obsažené
v tomto zákoně.
Státní podpora vyplácí se postupem
stavby příslušným politickým
úřadem zemským podle výkazův
o postupu prací podávaných stavebníkem
a potvrzených dohlédajícím orgánem
ustanoveným podle § 3. tohoto zákona.
Povoluje se náklad, aby bylo upraveno, čeho jest
potřeba pří státních silnicích
na Moravě a Slovensku, až do úhrnné
výše 3,910.400 korun, což podrobně uvedeno
je v přiložených seznamech ad 2a) a 2c).
Aby konečně umožněno bylo také
bezodkladně prováděti ony nové stavby
silniční v Čechách, na Moravě
i ve Slezsku, jakož i na Slovensku, které neodpovídají
podmínkám tohoto zákona, jakož i zákona
z 13. III. 1919 sb. z. a n. č. 156., jelikož dosud
započaty nebyly, ale jichž okamžité zahájení
jeví se býti žádoucím v krajích,
kde panující nezaměstnanost lidu a výše
vyplácených podpor opravňuje k tomu, aby
podporována byla snaha veřejných činitelů
na sjednání práce a výdělku
prácechtivým osobám, povoluje se ze státních
prostředků částka 15,000.000 K.
Zákon tento nabývá účinnosti
dnem vyhlášení.
Provésti tento zákon, jakož i vydati bližší
ustanovení o způsobu používání
kreditu, v § 7. ustanoveného, ukládá
se ministru veřejných prací v dohodě
s ministrem financí.
Číslo pol. | ||||
1 | Dubá-Doksy | 96.250 | ||
2 | Bělá-Weier a odbočka na Annatal | 150.000 | ||
3 | Semily-Volešnice-Stanov | 23.300 | ||
4 | Knín-Jihlavská říšská silnice | 44.000 | ||
5 | Služatka-Chvojno | 30.070 | ||
6 | Houserovka-Dobrá Voda | 29.580 | ||
7 | Šípy-Okrouhlé Hradiště | 190.000 | ||
8 | Číčová-nádraží-Čermná-Jelení | 97.500 | ||
Celkem | 660.700 |
1 | Doubravník-Bělč | 211.000 | ||
2 | Ostrovačice-Žebětín | 177.500 | ||
3 | Letovice k nádraží | 119.000 | ||
4 | Křižínkov-Křoví | 142.000 | ||
5 | Drnovice-Voděrady | 104.800 | ||
Kolenfurt-Pasohlavky II. díl | 53.945 | |||
Něm. Prusy-Podivice | 70.054 | |||
Kobilí průjezdní | 9.000 | |||
6 | Lidečka-Pulčín | 140.000 | ||
Lačnov-Hor. Lidč | 105,000 | |||
7 | Hrádek-Šanov | 48.000 | ||
8 | Strážnice-Bzenec s moravským Mostem | 861.000 | ||
9 | Sobůlky-Věterov | 61.000 | ||
10 | Hluk-Boršice | 185.000 | ||
11 | Kudlov-Březůvky I. díl | 30.450 | ||
Rekonstr. Zadvěřice-Dol. Lhota | 186.920 | |||
12 | Tučapy-Važany | 73.000 | ||
Jalubí-Traplice | 40.379 | |||
13 | Havřice-Vlčnov | 24.000 | ||
14 | Vlčnov-Dolněmčí | 103.000 | ||
15 | Březůvky-Kudlov II. díl | 15.200 | ||
16 | Třeckovice-Rudice | 95.000 | ||
17 | Roketnice-Šanov | 31.800 | ||
Halenkovice-Zlámanka | 67.796 | |||
Brankovice-Kunkovice | 64.500 | |||
18 | Mirošov-Blažkov | 75.850 | ||
19 | Rohy-Oslavička | 73.000 | ||
20 | H. Meziříčko-Olšany | 120.000 | ||
21 | Bohuslavice-Rozseč-Svojkovice | 106.000 | ||
22 | Telč-Vanov-Řásná | 107.000 | ||
23 | přeložení u Hříšice | 35.600 | ||
24 | Olšany-Velký Jeníkov | 37.000 | ||
25 | Svatoslava-Radošov | 78.300 | ||
26 | Loukovice-Sádek | 104.900 | ||
27 | Červená Lhota | 24.900 | ||
28 | přeložka u Pocoucova | 67.100 | ||
29 | Kaliště-zemská hranice u Počátek | 21.500 | ||
30 | Třešť-Pavlov | 275.000 | ||
31 | Kozlov-Rytířsko | 106.000 | ||
32 | Brtnice-Malý | 219.300 | ||
33 | přeložení u Slavonic | 26.400 | ||
34 | Malá Kunčice-Hodoňovice | 138.000 | ||
35 | Dolní Bečva-Prostřední Bečva | 145.000 | ||
36 | Kladníky-Sišna | 115.000 | ||
37 | Velké Kunčice-Tichá | 91.500 | ||
38 | Fulnek-Jestřábí | 172.500 | ||
39 | Velké Karlovice-Malé Karlovice | 10.300 | ||
0 | Jablunka-Pržno | 31.000 | ||
Kladeruby-Nemetice | 44.500 | |||
41 | Příluky-Hostašovice | 11.500 | ||
42 | Ptení-Konice-Džbel | 412.416 | ||
Malá Raková-V. Raková | 138.000 | |||
43 | Dolní ulice v Prostějově | 180.000 | ||
44 | Rekonstr. Jevíčko-Jaroměřice | 38.000 | ||
Velké Opatovice-Velká Routka | 148.000 | |||
Stará Roveň-Plichtenice | 22.179 | |||
Ptení-Konice | 65.840 | |||
Žeravice-Cekyň | 49.000 | |||
45 | Třebařov-Petrov | 99.900 | ||
46 | Linhartice-Rozstání | 86.700 | ||
47 | Stará Roveň-Plichtenice | 102.821 | ||
48 | Malá Morava-Sklenné | 140.000 | ||
49 | Průjezd ve Stříbrnici | 100.000 | ||
50 | Frankštát-Šentál | 105.000 | ||
51 | Německé Libiny-Václavov | 81.000 | ||
52 | Bučim-Jakubovice-Janoušov | 273.613 | ||
Bučim-Jakubovice-Janoušov | 147.742 | |||
53 | Viesenberk-Klepáčov | 220.000 | ||
54 | Místní opravy v Bukovicích | 20.000 | ||
55 | Hájovna-Václavov | 95.871 | ||
56 | Rovensko-Vyšehoř-Hájovna-Václavov | 140.000 | ||
57 | Cotkytle-Šilperk | 149.200 | ||
58 | Crhov-Jedelský mlýn | 140.000 | ||
59 | přeložení v Rausen | 42.000 | ||
60 | Greifendorf-Muzlov | 100.000 | ||
61 | Most přes Dyji v Hevlíně | 743.000 | ||
62 | Dobrá Voda-Šafov-Rigeř | 40.000 | ||
63 | Třesov-Vokarec | 3.000 | ||
64 | Spojovací do Sudic | 22.500 | ||
65 | Studenec-Vokarec | 148.000 | ||
66 | Bašice-Udeřice | 40.908 | ||
67 | Vodonec-Myslibořice | 155.687 | ||
Celkem | 9,534.871 |
Číslo | |||
1 | Malé-Velké Heřmánky | 60.000 | |
2 | Velký-Malý Klokočov | 20.000 | |
3 | Obecní cesty v Kateřinkách | 450.000 | |
4 | Stáblovice-Lipina | 90.000 | |
5 | Lubjatky-Lhotka-Bravantice | 100.000 | |
6 | Jelenice-Větřikovice | 100.000 | |
7 | Krňov-Jedník | 150.000 | |
8 | Chařová-Kostelec | 145.000 | |
9 | Loučky-Caková | 150.000 | |
10 | Hrušov-Heřmanice-Rychwald | 100.000 | |
11 | podél zemské dráhy v Pudlové | 85.000 | |
12 | podél zemské dráhy ve Vrbici | 90.000 | |
1,540.000 |
Číslo pol. | |||||
štětovaných | bez štětu | celkem | |||
Abaujská | 2,677.400 | ||||
Trenčínská | 600.000 | ||||
Turčanská | 49.000 | ||||
Oravská | 125.000 | ||||
Zvolenská | 500.000 | ||||
Celkem | 3,951.400 |
Číslo | |||
l | Most v Želetavě | 125.000 | |
2 | Dlažba říšské silnice v M. Prosenicích | 40.000 | |
3 | Dlažba říšské silnice ve V. Prosenicích | 116.000 | |
Dlažba říšské silnice u cukrovaru v Uh. Ostrohu | 80.500 | ||
5 | Dlažba říšské silnice ve Veselí předměstí | 207.500 | |
6 | Dlažba říšské silnice v Hulíně | 350.000 | |
7 | Přeložení silnice Zarazice-Znorov | 99.500 | |
1,018.500 |
Číslo | Stolice | |||||||
stětovaných | beze štětu | celkem | ||||||
Užhorodská na silnici Užhorod-Vel. Michalovice | 250.000 | 100.000 | 80.000 | |||||
Abaujská | 180 | 80 | 260 | 10 | 422.065 | 160.000 | ||
Trenčínská | 109 | 104 | 213 | 5 | 600.000 | 300.000 | 160.000 | |
Turčanská | 3 | 50 | 53 | 2 | 40.000 | 94.000 | 80.000 | |
Oravská | 99 | 100.000 | 80.000 | |||||
Polenská | 60 | 60 | 200.000 | 80.000 | ||||
1,612.065 | 494.000 | 640.000 | ||||||
Celkem potřebí | 2,746.065 korun |
Číslo ad 1. | Přehled nouzových staveb silničních v Čechách, navržených k dokončení v roce 1919. |
Číslo ad 1a. | Výkaz staveb okresních silnic na Moravě, které byly před válkou začaty a které nutno ukončiti. |
Číslo lb. | Výkaz staveb okresních silnic ve Slezsku, které jako nouzové stavby nutno provésti. |
Číslo 1c. | Výkaz staveb župních silnic na Slovensku, navržených ku provedení a dokončení v roce 1919. |
Číslo 2a. | Přehled nouzových staveb na státních silnicích na Moravě, navržených ku provedení a k dokončení v roce 1919. |
Číslo 2c. | Přehled nouzových staveb na státních silnicích ve Slovensku, navržených ku provedení v roce 1919. |