Zasedání Národního shromáždění československého r. 1919.

Tisk 900.

Odpověď

ministra železnic na dotaz členů Národního shromáždění Pelikána, Buřívala a Vochoče o přeložení sídla odboru pro udržování dráhy ve Svitavách do Blanska. (Tisk č. 615.)

K tomuto dotazu dovoluje si ministerstvo železnic především uvésti, že jsou mu dobře známy poměry u odboru pro udržování trati ve Svitavách, jak jsou v dotazu vylíčeny.

Pro ráznou nápravu bylo již při novém rozdělení ředitelských okresů rozhodnuto, aby byl odbor pro udržování trati přeložen ze Svitav do Blanska, a aby bylo nově upraveno rozdělení tratí, jež by nejlépe vyhovovalo všem požadavkům dopravně-technickým, bezpečnostním a hospodářským.

Tímto opatřením napraví se vše, co zavinila býv. rakouská železniční správa zrušivši odbor v Blansku, což kdysi bylo kvapně provedeno jediné z příčin národnostně politických a z té příčiny, že se tehdy chtělo předejíti jinak nezbytně nutné zrušení odboru ve Svitavách.

Po dobu, pokud nebude odbor pro udržování dráhy přeložen ze Svitav do Blanska, postarala se železniční správa o řádné konání služby po stránce národnostní tím, že již počátkem března t. r. bývalého přednostu odboru ve Svitavách, radu státních drah Adolfa Massařika, i jeho zástupce, vrchního stavebního komisaře Ottu Langa, zprostila služby a dala je k službám německo-rakouským drahám. Správa tohoto odboru byla zatímně svěřena úředníkům národnosti české.

Co se týče případu Kupkova, nemá československá správa železniční po ruce spisů, které se týkají této věci; bylo však již potřebné zařízeno, aby spisy mohly býti z Vídně vyžádány.

V Praze 26. dubna 1919.

Ministr železnic:
Dr. Zahradník v. r.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP