K tomuto dotazu dovoluje si ministerstvo železnic především
uvésti, že jsou mu dobře známy poměry
u odboru pro udržování trati ve Svitavách,
jak jsou v dotazu vylíčeny.
Pro ráznou nápravu bylo již při novém
rozdělení ředitelských okresů
rozhodnuto, aby byl odbor pro udržování trati
přeložen ze Svitav do Blanska, a aby bylo nově
upraveno rozdělení tratí, jež by nejlépe
vyhovovalo všem požadavkům dopravně-technickým,
bezpečnostním a hospodářským.
Tímto opatřením napraví se vše,
co zavinila býv. rakouská železniční
správa zrušivši odbor v Blansku, což kdysi
bylo kvapně provedeno jediné z příčin
národnostně politických a z té příčiny,
že se tehdy chtělo předejíti jinak nezbytně
nutné zrušení odboru ve Svitavách.
Po dobu, pokud nebude odbor pro udržování dráhy
přeložen ze Svitav do Blanska, postarala se železniční
správa o řádné konání
služby po stránce národnostní tím,
že již počátkem března t. r. bývalého
přednostu odboru ve Svitavách, radu státních
drah Adolfa Massařika, i jeho zástupce, vrchního
stavebního komisaře Ottu Langa, zprostila služby
a dala je k službám německo-rakouským
drahám. Správa tohoto odboru byla zatímně
svěřena úředníkům národnosti
české.
Co se týče případu Kupkova, nemá
československá správa železniční
po ruce spisů, které se týkají této
věci; bylo však již potřebné zařízeno,
aby spisy mohly býti z Vídně vyžádány.
Ministr železnic: Dr. Zahradník v. r. |