Dne 11. dubna přijeli do Břeclavi dva zástupci
ředitelství českosl. st. drah v Olomouci,
vr. insp. Spitzer a rada st. dr. Dr. Riesenfeld. Prohlásili,
že jedou na konferenci se zástupci ředitelství
sev. dr. ve Vídni a odešli do "Deutsches Haus".
Ráno v restauraci za řeči ušlo uvedeným
delegátům, že je již pasus o tom, že
veškerá transitní doprava přes republiku
půjde přes Vídeň, Břeclavu
a Bohumín. Břeclava připadne prý,
během dvou měsíců ředitelství
v Olomouci (snad za tím účelem). Vr. insp.
Spitzer neumí ani slovo česky, z čehož
dá se již souditi, jaké že to zástupce
posílá ředitelství v Olomouci vyjednávati
s něm. Rakouskem. Podle těchto prozrazených
plánů šlo by jednak o velké finanční
poškození republiky, neboť průvozní
náklady šly by cestou 350 km dlouhou přes něm.
Rakousko a 200 km přes trati republiky. Do jaké
míry uplatnila by blízká Vídeň
svůj vliv na Břeclavu, je cítiti již
dnes z obtíží, které naši dopravě
jsou činěny a o nichž pan ministr byl tazatelem
uvědoměn.
Vzhledem k uvedeným informacím táží
se podepsaní pana ministra železnic:
Je panu ministrovi známo, jaké úředníky
vysílá ředitelství v Olomouci ke konferencím
se zástupci žel. správy německého
Rakouska a proč?
Hodlá pan ministr železnic učiniti opatření
proti všem intrikám a zabrániti zejména,
aby nebyla přidělena Břeclava ke vzdálenějšímu
ředitelství olomouckému, silně německy
obsazenému, od blízkého ředitelství
brněnského? Je ochoten pan ministr dáti svým
orgánům direktivu, aby při eventuelním
jednání o průvoz nákladů republikou
hájili tratí z Brodu n/L., do Plzně, Prahy,
Č. Třebové a Přerova?