Moravský Kras, perla Českoslov. republiky, nemá
posud nevyhnutelného spojení. tak že přístup
k jeskyním a propasti Macoše jest možný
jen z nádraží Blanska neb Rájce pěšky.
V poslední době stavějí se v Mor.
Krasu státní silnice, které umožní
lepší pěší přístup
k těmto našim bohatým přírodním
krásám!
Má-li býti cizinecký ruch nyní v Mor.Krasu
zvýšen a tisícům návštěvníků
umožněno, aby pohodlněji a rychleji
do Krasu se dostali, jest nevyhnutelně potřebné,
vybudovati v Krasu železniční spojení.
Nejlépe by vyhovovala dráha z Blanska do Sloupa,
která vedena býti může podél
silnic, které se právě stavějí.
Zavedením elektrické síly do kraje blanského
možno přistoupiti ke řízení této
dráhy, a to elektrické.
Jelikož se krasové silnice právě stavějí,
jest nutno nejen z důvodů účelnosti,
ale i úspornosti, aby stavby silnic Krasových
provedeny byly v té šířce a úpravě,
aby dráha elektrická tudy mohla býti vedena.
Z toho důvodu podepsaní se táží:
Jste, pane ministře, ochoten po dohodě s ministerstvem
financí zaříditi, aby stavby krasových
silnic, hlavně z Blanska-Starohraběcí huť-a
Skalní mlýn-Sloup, které se právě
začínají stavěti, provedeny byly v
té šířce a úpravě, aby
podél nich elektrická dráha z Blanska do
Sloupa mohla býti vedena?
Jste ochoten učiniti všecky potřebné
přípravy k zřízení elektrické
dráhy z Blanska do Sloupa nákladem státním?