Politický okres
slánský skládal se donedávna ze tří
okresů zastupitelských, slánského,
novostrašeckého a velvarského. Zřízením
okresního hejtmanství v Kralupech bylo sice správní
území okresu slánského zmenšeno,
avšak styk obyvatelstva těchto okresů zůstal
i nadále.
Po dlouhou řadu
let ucházel se okresní výbor i městské
zastupitelstvo v Slaném společně s okresy
sousedními o vybudováni lepšího spojeni
jak se spojenými okresy zastupitelskými, tak se
sousedním okresem kladenským a rakovnickým.
Nepřízeň rakouských vlád ku
potřebám českého lidu znemožnila
příznivý výsledek opětovaných
snah v tomto směru.
Po prohlášení
státní samostatnosti Československé
republiky obnovil okresní výbor slánský
žádost o automobilové spojení Slaného
s Kladnem, Slaného s Mšecí, Novým Strašecím
a s Rakovníkem, a Slaného s Velvary a s Mělníkem,
jsa plně vědom toho, že není možno
v nejkratší době přikročiti k
vybudování nákladných železničních
spojek,
že však automobilovým spojením lze co
nejrychleji umožniti a usnadniti dopravu poštovní
a osobni styk obyvatelstva.
Příznivý
stav silnic, po nichž navrhované automobilové
spojení má býti vedeno, zabezpečen
jest tím, že jsou to z největší
části široké staré
silnice erární s výbornou a pevnou jízdní
drahou.
Velmi podstatnou složkou
rentability tohoto spojení bude úspora, kterou poštovní
správa získá odstraněním několika
tratí pošty povozné, jejíž průvoz
za poměrů nynějších jest velmi
drahý a v dohledné budoucnosti vzhledem k svojí
výkonnosti i nepoměrně nákladným
zůstane.
Podepsaní proto navrhuji:
Vláda se vyzývá,
aby s největším urychlením zřídila
dříve již požadované a zásadně
povolené automobilové trati poštovní
mezi Slaným, Smečnem, Kladnem, Pchery a Slaným,
dále mezi Slaným, Mšecí, Novým
Strašecím a Rakovníkem a mezi Slaným,
Velvary a Mělníkem podle žádostí
a návrhů podaných svého času
u poštovního ředitelství v Praze.
Návrh tento budiž
přidělen výboru poštovnímu.