Zasedání Národního shromáždění československého r. 1919.

Tisk 720.

Odpověď

ministra železnic na dotaz členů Národního shromáždění J. Johanise a soudruhů o nedostatcích a závadách na nádraží příbramském (tisk č. 557).

K uvedenému dotazu ze dne 20. února má ministerstvo železnic za čest sděliti, že přijímací budova a vůbec celé nádraží v Příbrami nevyhovuje sice přísným požadavkům moderní doby, že však v nynějších mimořádných dobách nezbývá než spokojiti se zatím s dosavadním stavem a poměry až do té doby, kdy správě drah bude umožněno, aby po provedení nejnaléhavějších prací postupně přikročila i k náležitému rozšíření a účelnému vypravení zejména takových stanic, k jejichž zdokonalení bývalá rakouská železniční správa po celá léta ničeho nepodnikla.

V tom ohledu věnuje nynější železniční správa svoji pozornost zvláště stanici příbramské a zamýšlí ji vypraviti tak, aby vyhovovala v každém směru i těm největším požadavkům dopravně technickým. Bylo také již započato s pozemními pracemi za účelem připojení vlečné dráhy do Březových Hor, a vyjednává se o získání pozemků, nutných pro prodloužení a zaústění kusé koleje do staničních kolejí, jakož i pro zřízení ještě jedné další koleje.

Příslušný generelní projekt pro toto rozšíření stanice o dvě koleje jest již vypracován a byl již k úřednímu projednání předložen za účelem zavedení politické pochozí komise.

Mimo to bude po výstavbě místní dráhy z Dobříše do Příbrami zřízeno směrem ke Zdicům nákladiště pro dlouhé dříví s jednou kusou kolejí, při kteréž příležitosti se zároveň prodlouží stanice směrem k Protivínu na užitečnou délku 550 m a současně se provede blokové zajištění výměn.

Železná lávka, o níž jest v dotazu zmínka, a která sprostředkuje kratší a výhodnější spojení města s Březovými Horami, není majetkem dráhy, nýbrž náleží obci příbramské, která má také pečovati o její náležité udržování. Poněvadž jest tato lávka skutečně již ve špatném stavu, byla obec v poslední době požádána odborem pro udržování tratě v Příbrami, aby dala provésti potřebné opravy a uvedla ji zase do náležitého pořádku.

K tomu se podotýká, že správa dráhy má toliko povinnost udržovati v dobrém stavu schůdky, zřízené na pozemku dráhy a vedoucí se strany města k železné lávce. Této povinnosti činí dráha za dost, a též v posledním čase opětně nařídila jejich opravu.

Jinak však by se nedoporučovalo nahraditi železný přechod podzemním tunelem proto, že by tato úprava si vyžádala se zřetelem k terrainím obtížím nepoměrně značného nákladu, a že by i používání tunelu mělo pro obecenstvo jisté nevýhody.

V Praze 21. března 1919.

Ministr železnic:
Dr. Zahradník v. r.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP