Ministru železnic povoleno bylo vzhledem k nedostatku zapracovaných
sil odložiti provedení zákona o osmihodinné
době pracovní na dobu do konce dubna nebo do konce
června t. r., bude-li potřebí. Z ustanovení
tohoto vysvítá, že tam, kde zapracovaných
sil jest dostatek, není žádných překážek,
aby uvedený zákon byl proveden.
V Přerově na příklad odpírá
železniční správa zavésti osmihodinnou
dobu pracovní v místním překladišti
zboží. U jiných oborů komerciální
služby ve skladištích, u nosičů,
je dosti dělníků zapracovaných pro
službu dozorčí a písařskou. Uchází
se o přijetí mnoho lidí pro místa
dělnická, tedy zaměstnanců, kteří
zapracování nepotřebují. V překladištích
se pracuje pouze ve dne, zaměstnaní chtí
pracovati i v noci za rozdělení 12 až 24hodinného,
aby nezůstávalo pro druhé dny až 80
vozů nezpracovaných, čímž doprava
zboží nevýslovně trpí.
Přepravní kontrolor olomouckého ředitelství
prohlásil úředně, že zavésti
osmihodinnou dobu pracovní na překladišti je
neekonomické, ačkoli opak je pravdivý. V
Hulíně bylo dokonce zlepšené služební
rozdělení, před měsícem již
zavedené, zase zrušeno.
Pro tyto uvedené příčiny táží
se podepsaní pana ministra železnic:
Jsou panu ministru případy ty známy?
Hodlá pan ministr působiti k tomu, aby všude
tam, kde jest v místě dostatek zapracovaných
sil, nebyly činěny provádění
zákona překážky?