1. Dráha tato má dokončiti jako spojka vystavěné
již místní dráhy, na jedné straně
z Rakovníka do Loun, do Libochovic, do Jenšovic a
na straně druhé dráhy z Mělníka
do Mladé Boleslavě a do Staré Paky, které
tvořiti mají velice důležitou severní
transversálku.
Ministerium železnic ve Vídni nařídilo
výnosem ze dne 6. října 1909 místodržitelství
pro království České, když bylo
dříve projekt prozkoumalo a za způsobilý
uznalo, aby o něm provedlo politickou pochozí
komisi, spojenou zároveň s revisí
traçy a stanic.
Proto vykonána byla pochozí komise za přítomnosti
zástupce ministeria železnic ve Vídni a všech
zúčastněných činitelů
ve dnech 16. listopadu a násl. dnech roku 1909 a měla
výsledek úplně příznivý.
Projekt ten však nemohl býti proveden jednak pro nedělnost
sněmu království Českého, jednak
pro vzniklou válku.
Vzhledem k tomu, že vystavění této spojovací
dráhy má velký prospěch pro samé
království České, neboť má
dokončiti spojení nynějších drah
z Rakovníka do Loun, do Libochovic a do Jenšovic na
straně jedné a z Mělníka do Mladé
Boleslavě a do Staré Paky na straně druhé,
čímž prosperita těchto drah po většině
zemí garantovaných velice stoupne, dále vzhledem
k tomu, že vystavěním této spojky dosáhne
se pro veškeré podřipské okresy veledůležitého
spojení na východ a na západ, což pro
obecenstvo má nedohledný význam a prospěch,
a konečně vzhledem na to, že spojovací
tato dráha měří 10·2 km, zahrnujíc
v sobě most přes řeku Labe u Mělníka,
čímž provedena by byla veliká podpora
pro zřízený přístav a překladiště
u Mělníka, navrhují podepsaní:
Slavné Národní shromáždění,
račiž se usnésti, aby tato stavba byla co nejdříve
vykonána, a to jako stavba nouzová.
Po stránce formální budiž návrh
tento přikázán výboru železničnímu.