Vydáním zákona o 8 hod. pracovní době
ze dne 13. ledna tohoto roku vydalo ministerstvo železnic
oběžník číslo 162 Pd, kde se
nařizuje, aby služba, kde nebyla již zvláštním
telegramem osmihodinová práce zavedena, byla vykonávána
jako doposud beze změny. "Je-li kde zlepšení
dosavadních tříd (turnusů) možné,
podejte bezodkladně po dohodě s důvěrníky
organisací patřičné návrhy
ředitelství."
15./II. 1919 vydán ředitelstvím v Bratislavě
oběžník všem stanicím č.
2197 tohoto znění:
Nejsou povoleni než 2 "dopravníci" v mezistanicích!
To jest zhoršení turnusů nynějších,
a to, kde dosud byla služba v turnu 12:24, tento turnus se
zrušuje a zavádí se turnus 24:24; dne 22./II.
vydán nový oběžník z Bratislavy
čís. 2427, kde se znovu nařizuje: v mezistanicích
buďtež ponecháni jenom 2 "dopravníci";
až dosud byli v těchto stanicích "dopravníci"
2; to jest prodloužení pracovní doby a zostření
turnu a tím ohrožení bezpečnosti dopravní.
Podepsaní se táží: Jest pan ministr
ochoten zjednati nápravu?