Zasedání Národního shromáždění československého r. 1919.

Tisk 594.

Dotaz

členů Národního shromáždění Kříže, Brodeckého a soudruhů na pana ministra železnic

o prodlužování pracovní doby železničním zřízencům na Slovensku.

Vydáním zákona o 8 hod. pracovní době ze dne 13. ledna tohoto roku vydalo ministerstvo železnic oběžník číslo 162 Pd, kde se nařizuje, aby služba, kde nebyla již zvláštním telegramem osmihodinová práce zavedena, byla vykonávána jako doposud beze změny. "Je-li kde zlepšení dosavadních tříd (turnusů) možné, podejte bezodkladně po dohodě s důvěrníky organisací patřičné návrhy ředitelství."

15./II. 1919 vydán ředitelstvím v Bratislavě oběžník všem stanicím č. 2197 tohoto znění:

Nejsou povoleni než 2 "dopravníci" v mezistanicích! To jest zhoršení turnusů nynějších, a to, kde dosud byla služba v turnu 12:24, tento turnus se zrušuje a zavádí se turnus 24:24; dne 22./II. vydán nový oběžník z Bratislavy čís. 2427, kde se znovu nařizuje: v mezistanicích buďtež ponecháni jenom 2 "dopravníci"; až dosud byli v těchto stanicích "dopravníci" 2; to jest prodloužení pracovní doby a zostření turnu a tím ohrožení bezpečnosti dopravní.

Podepsaní se táží: Jest pan ministr ochoten zjednati nápravu?

V Praze dne 11. března 1919.

Kříž, Brodecký,

F. Časný. Cingr, Bož. Ecksteinová, Aust, Biňovec, F. Svoboda, Fr. Houser, Bechyně, Ant. Novák, Jaroš, Kolaříková, Stivín, Fr. Tomášek, Němeček, J. Marek, Maršálko, Ant. Němec, Pik, Edmund Burian.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP