Tomuto kraji, jenž vyniká průmyslem, (výroba
ohýbaného nábytku v Holešově,
Bystřici p. H., a Vsetíně, továrna
na sportovní předměty ve Fryštáku,
velkotovárny na obuv ve Zlíně, ovocnářské
závody ve Vizovicích atd.) škodí co
do hospodářského a obchodního vývoje
jednak nedostatek moderních komunikací anebo aspoň
poštovního spojení, které by umožnilo
přímé, krátké a rychlé
styky mezi severem a jihem (Holešov-Zlín, Holešov-Vizovice,
Vsetín-Vizovice-Luhačovice), jednak to, že
nynější dráhy probíhají
vesměs od západu k východu. Počet
obyvatelstva obcí, jimiž by probíhala linka
z Přerova přes Holešov, Fryšták,
Zlín, Malenovice, Hřivný Újezd do
Luhačovic, činí 50.000; počet obyvatelstva
obcí, jimiž by probíhala linka ze Vsetína
přes Liptál, Vizovice, Slopné do Luhačovic
na 18.000.
Aby nedostatek moderních komunikací v tomto kraji
byl i odklizen, navrhují podepsaní:
Budiž zřízeno autobusové poštovní
spojení
1. z Přerova do Luhačovic přes Holešov,
Fryšták, Zlín, Malenovice, Hřivný
Újezd;
2. ze Vsetína přes Liptál do Vizovic, Slopného
a Luhačovic.
Po stránce formální budiž tento návrh
přikázán výboru poštovnímu.