Navrhovaná trať poskytla by železničního
spojení asi 60 obcím, které mají posud
5 až 25 km k železniční stanici, a zejména
drahanská vysočina, po stránce železniční
úplně zanedbaná, dosáhla by výhodného
a přímého železničního
spojení do Brna.
Na navrhované trati jsou nevyčerpatelné zásoby
dobrého vápence s četnými vápenkami,
dále hojné lomy, z nichž se těží
výborná droba; vedle toho bohaté doly různých
druhů ohnivzdorných hlin, jakož i nevyčerpatelné
zásoby dřeva. Kromě toho by nová dráha
otevřela i moravský Kras cizineckému ruchu.
Projekt dráhy z Prostějova přes Plumlov na
Jedovnici a do Křtin jest již dávno podrobně
vypracován a i zemská subvence byla pro něj
povolena.
V řečeném kraji jest velká nezaměstnanost,
takže by stavba dráhy i po této stránce
byla pro kraj požehnáním.
Po stránce formální budiž návrh
přikázán výboru železničnímu.