Uhelná kalamita dostoupila v Praze té míry,
že v pondělí 10. února musela býti
osobní doprava na elektrické dráze hlavního
města Prahy zastavena.
Vinu na tomto neblahém stavu nese ministerstvo veřejných
prací, které sice na zakročení různých
činitelů elektrickým podnikům slibuje
uhlí přiděliti, ale slibů svých
neplní.
Týdenní spotřeba uhlí pro omezenou
dopravu osob i pro omezené osvětlování
činí 210 vagonů a bylo ho na příklad
v týdnu od 27. ledna do 2. února t. r. dodáno
pouze 170 vagonů a v týdnu od 3. února do
9. února už jen 159 vagonů.
Poněvadž "železné zásoby"
jsou úplně ztráveny a nynější
příděl nestačí na spotřebu,
musilo v pondělí dojíti k zastavení
dopravy osob na elektrické dráze. Dráha však
slouží veřejnému prospěchu nejen
občanstva hlavního města Prahy, ale celé
naší republice. Musí to býti také
od příslušného ministerstva uznáno.
Potřeba pražské elektrické dráhy
musí býti obstarávána dostatečným
způsobem, aby kalamita nezpůsobovala dalších
poruch pravidelné vozby. Správní rada elektrických
podniků i občanstvo dráhy používající
je přesvědčeno, že možnost dostatečného
zásobování uhlím tu je, zejména
když na nádražích vidí každého
dne dlouhou řadu naložených vozů s "místem
určení Vídeň-Štadlava".
Proto táží se podepsaní:
Jest pan ministr veřejných prací ochoten
v budoucnu elektrickým podnikům hlavního
města Prahy nejen dostatečné množství
uhlí pro dopravu i osvětlování zaručiti,
ale také skutečně dodávati a tím
zabrániti nejen velikým škodám, ale
i znemožniti velké nepříjemnosti a těžkosti
občanstva místního i jiného?