Za účelem prodloužení místní
dráhy z Chocně do Litomyšle směrem na
Moravu byl k podnětu železničního družstva
v Litomyšli sestávajícího ze zástupců
súčastněných samosprávných
korporací technickou kanceláří inž.
Köhler & Raznal v Praze vypracován generální
projekt této trati, o němž ve dnech 13., 14.
a 15. září 1910 konala se revise trati a
staniční komise.
Řízení to mělo vesměs příznivý
výsledek a všichni súčastnění
činitelé vyslovili se souhlasně pro brzké
uskutečnění tohoto projektu.
Na základě tohoto výsledku ministerstvo železnic
výnosem ze dne 26. července 1911, č. 56559
ex 1910, schválilo generální projekt dráhy
Litomyšl - Polička - Jimramov za podklad pro vypracování
projektu detailního.
Projekt detailní byl vypracován a zaslán
na zemský výbor král. českého
20. prosince 1912 a na ministerstvo železnic dne 23. prosince
1912.
Vypuknuvší válka překazila provedení
chystané již pochozí komise.
Trať tato má býti prodloužena z Jimramova
přes Nové Město a Křížanov
do Vel. Meziříčí.
Pro trať Jimramov - Nové Město provedena byla
revise trati a detailní projekt nalézá se
u ministerstva železnic ve Vídni a bude předložen
ministerstvu železnic v Praze.
Pro trať Nové Město, Křížanov,
Vel. Meziříčí konala se již také
revise trati.
Z Vel. Meziříčí by bylo možno
prodloužení dráhy do Znojma nebo do Jihlavy.
Vzhledem k velkému dopravnímu i národohospodářskému
významu projektované trati tvořící
důležitou spojku východních Čech
se západní Moravou navrhujeme, aby stavba dráhy
z Litomyšle přes Poličku, Jimramov, Nové
Město, Křížanov, Vel. Meziříčí
jako státní práce nouzová vzhledem
k stávající nezaměstnanosti dělnictva
se všemožným urychlením byla provedena.
Návrh tento budiž odkázán výboru
železničnímu.