Při všech stavbách železničních,
prováděných na vlastní i cizí
vrub, jest stále veliký a citelný nedostatek
pracovních sil; proto jsou vracející se vojíni
ihned přijímáni k takovým stavbám
podle své způsobilosti a schopnosti, buď jako
řemeslníci aneb jako dělníci.
Netřeba podotýkati, že při tom přichází
v úvahu především práce pro dělníky
nekvalifikované, jichž se užívá
při pracích zemních, lámání
kamene, výrobě štěrku a pod., a teprve
pak práce řemeslné. Železniční
správa jest si dobře vědoma toho, že
nezaměstnanost dělnictva nabude v nejbližší
době ohromných rozměrů, a proto zamýšlí,
až budou povoleny a poskytnuty k tomu peníze, s největším
urychlením vykonati především ony stavby
jako práce nouzové, jejichž projekty jsou již
úředně schváleny a jež také
mají pro podstatné zlepšení železničně
dopravních poměrů v československém
státě obzvláštní důležitost
a význam. Při tom bude železniční
správa dále vedena snahou, by co nejdříve
vypracovala a k provedení připravila ještě
takové stavby, jež budou nezbytné pro rychlé
vybudování důležitých mezinárodních
linií, a pro přestavbu a zdokonalení nynějších
nevyhovujících zařízení.
Pro veškeré tyto nezbytné nouzové práce
sestavuje se již program, který se bude podle míry
povolených peněz a podle jevící se
nezaměstnanosti dělnictva postupně prováděti.
Pro nejbližší dobu zamýšlí
správa drah vykonati nejvýše nutnou stavbu
druhé koleje z Benešova do Votice-města, rozšíření
stanice Třeboň a Veselí-Mezimostí.
Další nouzové stavby vezmou se do práce
podle shora uvedeného již programu a podle toho, jak
se v jednotlivých krajinách nezaměstnanost
dělnictva objeví.
Poznamenává se, že pro druhou kolej z Votice-města
do Cmuntu nejsou dosud ještě projekty vypracovány,
nýbrž pouze provedeny přípravné
práce v přírodě pro dílčí
trať z Tábora do Votic-města, tak že nelze
pomýšleti už z toho důvodu na vykonání
této stavby v době nejbližší.
V Praze dne 23. prosince 1918.