Jedna z nejdůležitějších otázek
současných jest rozřešení pražského
železničního problemu, a byla za tím
účelem již v r. 1910 zřízena
nádražní komise se studijní kanceláří
při ředitelství c. k. státních
drah v Praze.
Šestileté práce této komise nevyhovovaly
ani účelům železničním
ani účelům Velké Prahy, poněvadž
ředitelství tratí, do Prahy ústících,
uplatňovala v ní své traťové
potřeby, a to na úkor rationálního
a celkového řešení velikého problemu.
Z toho důvodu navrhujeme:
Budiž bezodkladně zřízena u ministerstva
železnic komise, složená ze všech zúčastněných
zájemníků, a to jako zcela samostatné
těleso, které by tento důležitý
problem železniční rozřešilo se
všemožným zřetelem na regulační
plány Velké Prahy, a to zastavovací, obývací
a obchodně průmyslový.
Vzhledem k stamillionovému nákladu, jehož podnik
vyžaduje, buďtež k jeho řešení
povolány nejkvalifikovanější a nejsvědomitější
odborné síly, jež vypracují větší
počet alternativ.
Komisi budiž dána k ruce studijní kancelář,
vypravená potřebnými silami a pomůckami,
a zároveň nechť je zrušena komise, zřízená
r. 1910 při pražském ředitelství
c. k. stát. drah.
Návrh budiž přikázán výboru
železničnímu a technickému.
V Praze, 17. prosince 1918.