K zamezení nezaměstnanosti, která v celých
krajích Moravy hrozí vypuknouti, jest nutno, aby
byly započaty práce, které před válkou
byly již úplně připraveny, aby byly
provedeny.
Jedním z takových projektů jest příční
dráha moravská ze stanice Skalice-Boskovice drahanskou
vysočinou přes Prostějov, Přerov do
Bystřice pod Hostýnem.
Všechny technické přípravy ke stavbě
této dráhy jsou už od let hotovy, takže
se stavbou jest možno ihned začíti.
Dále podepsaní navrhují, aby z důvodů
hospodářských i vojenských bylo ihned
začato s přípravnými technickými
pracemi na železniční spojení Bystřice
p. H. se slovenským Povážím (na Žilinu),
aby touto drahou bylo zjednáno nové spojení
se Slovenskem.
Po stránce formální budiž tento návrh
přikázán železničnímu
výboru.
V Praze 10. prosince 1918.