Místní dráha z Německého Brodu
do Tišnova, kde připojuje se na trať Tišnov-Brno
bývalé společnosti státních
drah, jest nejkratším železničním
spojením mezi Brnem a Prahou, nemá však žádných
rychlíků, a tarify dopravní pro zboží
jsou vyšší než tarify hlavních tratí,
čímž také hospodářský
život okresů, jimiž dráha ta prochází,
jest těžce poškozován; poměry tyto
jsou též překážkou průmyslového
podnikání v tomto kraji.
Dráha tato, jež má sama délku 95 km
(z Něm. Brodu do Tišnova), jest velmi důležitou
spojovací tratí pro zkrácení provozu
mezi Brnem a Prahou; jest tudíž nutno, aby přejata
byla do majetku státního, a jako trať hlavní
náležitě upravena a vybudována, a tarify
dopravní sníženy.
Z důvodu těchto navrhujeme:
Místní dráha Něm. Brod-Tišnov
budiž postátněna.
Návrh tento přikázán buď výboru
železničnímu.
V Praze dne 10. prosince 1918.