Pro válečné poměry ocitá se
v okresu blanenském a vyškovském několik
tisíc dělnictva železářského
a tkalcovského bez zaměstnání. Kraj
ten nemá železničního spojení,
ačkoliv oplývá přírodními
krásami, krápníkovými jeskyněmi,
které tisíce cizinců ročně
navštěvují. V kraji jsou bohaté lesy,
hojně vápence a jiného materiálu vývozního.
Projekty a rozpočty na dráhu Vyškov-Blansko,
která by spojovala mimo to i dvě hlavní trati
železniční, tak zv. státní a
severní, jsou bývalou vládou schváleny
a subvence zabezpečeny.
Jelikož v celém kraji hrozí velká nezaměstnanost
dělnictva z nedostatku práce a výdělku,
navrhují podepsaní:
Slavné shromáždění, račiž
se usnésti: Stavba dráhy Vyškov-Blansko, vedená
Moravským Krasem, budiž jako stava nouzová
co nejrychleji provedena nákladem státu.
Návrh tento budiž přidělen odboru železničnímu.
V Praze dne 10. prosince 1918.