Západní Morava domáhá se již
po řadu let železničního spojení,
které by důležitá místa tohoto
kraje spojovalo jednak vespolek, jednak otevřelo cestu
celému kraji k hlavnímu městu Brnu i Praze.
Důležitost této trati, která má
také umožniti spojení západních
krajů moravských s Čechami a Slovenskem,
byla uznána tím, že byla její stavba
pojata do zákonné osnovy o oněch stavbách
drah, které měly býti co nejdříve
provedeny.
Tím důležitější se stalo
toto spojení pro nový útvar státní.
Plány pro obojí trati jsou hotovy a mohly by se
snadno na nové spojení připojiti místní
dráhy, umožňující styk mezi městy,
která posud železničního spojení
nemají (Hrotovice).
Finanční účastenství zájemníků
je zajištěno. Stavbou by se velice ulevilo hrozné
nezaměstnanosti v tomto od let zanedbávaném,
ale hospodářsky velmi produktivním kraji,
takže by bylo provedení tohoto návrhu velkou
hospodářskou úlevou v nynějších
kritických dobách i hospodářským
zabezpečením pro budoucnost.
Podepsaní proto navrhují: Slavné Národní
shromáždění, račiž se usnésti,
aby byla v nejbližší době jako práce
z nouze provedena stavba železné dráhy Jindřichův
Hradec-Telč-Želetava-Třebíč a
Mor. Budějovice.
Návrh budiž přikázán železničnímu
výboru k urychlenému řízení.
V Praze dne 10. prosince 1918