Po dlouhá desítiletí jest zanedbáván
a poškozován kraj mezi Jičínem-Nymburkem
a Poříčany naprosto nedokonalým železničním
spojením vlakovým. Silně frekventovaná
trať, spojující zemědělsky i
průmyslově vynikající území
s hlavním městem českého státu,
byla zbudována a jest dosud provozována jako lokálka
posledního druhu. I za dob mírových trvá
jízda z Jičína do Prahy na trati necelých
100 km čtyři hodiny, t. j. jezdí se jen asi
25 km za hodinu.
Celé zařízení této tepny kraje,
přírodou bohatě vypraveného, jest
tak primitivní a četné nedostatky bijí
do očí způsobem tak zřejmým,
ze dokonce i sama státní správa bývalého
Rakouska uznala za nezbytné aspoň částečně
odstranit skandalosní a více než politování
hodné poměry dopravní a dala se r. 1913/14
do částečné přestavby. Opravy
jistě nevelké a nenákladné - byly
prováděny, když tu přikvačila
válka a rázem je přerušila. Zbývalo
už jen postavit závory na přechodech cest,
signálová zařízení a vyměnit
dva malé mosty.
Aby se učinila konečně přítrž
dalšímu poškozování obyvatelstva
jmenovaného kraje, a odčiněna aspoň
částečně dávnodobá křivda,
činíme Slavnému Národnímu shromáždění
návrh, aby na trati Jičín-Nymburk byly s
urychlením dokončeny opravy, započaté
již v době předválečné,
a trať vypravena na trať prvotřídní.
Doprava budiž na celé trati zmodernisována
a počet vlaků nechť se neřídí,
jako dosud, nedostatečnou výpravou trati podle zásady,
že špatná trať musí mít i
špatnou dopravu, nýbrž potřebou obyvatelstva
a nechť se vyrovnává tratím hlavním.
Návrh budiž přikázán výboru
železničnímu.