Mezi Pražskou železářskou společností,
jako majitelkou hutní dráhy vedoucí z Kladna
na Mořinu a bývalou c. k. státní správou
železniční bylo před válkou jednáno
o zveřejnění dopravy a dosaženo toho,
že pro celo vagónové náklady byly veřejné
dopravě pro obilí, řípu, řízky,
hnojiva, uhlí a hnojivé vápno otevřeny
stanice Kuchař a Červený Újezd.
Dráha uvedená jest 30 km dlouhá, normálně
vystrojená a úplně způsobilá
pro dopravu osob i nákladů a má pro kraj,
jímž v okresích kladenském, unhošťském
a berounském probíhá, neobyčejný
význam.
Navrhujeme:
Národní shromáždění račiž
se usnésti:
"Vláda se vyzývá, aby v jednání
zahájeném pokračovala a co nejdříve
podala příslušné návrhy, aby
veřejná doprava na dráze kladensko-nučické
byla zavedena".
Návrh budiž přikázán výboru
železničnímu.
V Praze 26. listopadu 1918.