Od roku 1905 uvázlo podporování a stavba
železnic vůbec a místních drah zvlášť.
Vzhledem k nutnosti
1) doplniti jednak síť železniční
a tím zlepšiti národohospodářské
poměry krajů, jez železnic postrádají,
2) získati práce, při nichž by nezaměstnaní
případně mohli najíti obživy,
budiž vláda vyzvána, aby
a) s možným urychlením, pokud se tak nestalo,
skoncovala s interesenty (soukromým i zem. správami)
finanční vyjednávání o projektech
nejvíce pokročilých, připravila je
k zadáni a se stavbou případně započala;
b) celé ostatní budoucí podnikáni
staveb železničních ihned usměrnila
určitým programem stavebním sestaveným
l) na základě potřeb trvajícího
provozu železničního se zřetelem k národohospodářským
potřebám jednotlivých oblastí.
Návrh budiž přikázán komisi
technické.
V Praze dne 26. listopadu 1918.