k2006psp5s
PČR, PS Parlament České republiky
Poslanecká sněmovna
5. volební období, od 2006
 

PČR, PS 2006-... | 23. schůze | Středa 28. listopadu 2007

Minulý  Dolů  Další

 

(14.30 hodin)
(pokračuje Talmanová)

Dále budeme rozhodovat o přikázání výboru zdravotnímu.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 54 a táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti tomuto návrhu?

Z přítomných 110 poslankyň a poslanců pro návrh 90, proti 2. I tento návrh byl schválen.

 

V hlasování pořadové číslo 55, které tímto zahajuji, rozhodneme o přikázání výboru hospodářskému.

Kdo prosím souhlasí s tímto návrhem? Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.

Z přítomných 111 poslankyň a poslanců pro návrh 70, proti 14. I tento návrh byl přijat.

 

Dále rozhodneme o přikázání výboru sociálnímu.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 56 a táži se vás, kdo souhlasí s tímto návrhem. Je někdo proti tomuto návrhu? Děkuji vám.

Z přítomných 111 poslankyň a poslanců pro návrh 54, proti 12. Tento návrh nebyl přijat.

 

Poslední hlasování, respektive poslední návrh, o kterém rozhodneme v hlasování, byl návrh na prodloužení lhůty k projednání tohoto sněmovnímu tisku o 20 dní.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 57 a táži se vás, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji vám.

Z přítomných 112 poslankyň a poslanců pro návrh 40, proti 33. Tento návrh nebyl schválen.

 

Konstatuji tedy, že návrh byl přikázán k projednání výboru zdravotnímu, hospodářskému a výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Končím projednávání tohoto sněmovního tisku.

 

Dále se budeme zabývat bodem 26 našeho programu, kterým je

 

26.
Návrh poslanců Vlasty Bohdalové, Bohuslava Sobotky, Ivana Ohlídala
a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 250/2000 Sb.,
o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 315/ - prvé čtení

 

Stanovisko vlády jsme obdrželi jako sněmovní tisk 315/1. Prosím, aby předložený návrh uvedla zástupkyně navrhovatelů paní poslankyně Vlasta Bohdalová. (Není v sále.) Samozřejmě v případě, že paní poslankyně Bohdalová není přítomna, věřím, že se role předkladatele ujme další z jejích kolegů, kteří jsou předkladateli tohoto návrhu zákona.

(Po chvíli:) Prosím, zdali by mi kolegové paní poslankyně byli ochotni sdělit, jestli budeme pokračovat v projednávání tohoto bodu. (Poslankyně Bohdalová vchází do dveří.) Vážená paní poslankyně, prosím, ujměte se slova. Prosím vás, abyste se zhostila role předkladatelky zákona, tedy vaše místo je u mikrofonu.

 

Poslankyně Vlasta Bohdalová: Dobré odpoledne, vážení kolegové. Omlouvám se, petiční výbor tady má hosty z Bulharska, nestihla jsem rychleji doběhnout.

Vážení kolegové, předkládám návrh zákona, jehož předmětem je změna pravidel v nakládání s prostředky fondu kulturních a sociálních potřeb u příspěvkových organizací územních samosprávných celků.

Právní úprava příspěvkových organizací, jejichž zřizovateli jsou kraje a obce, je obsažena v paragrafu 27 a 37 zákona 250/2000 Sb. Pravidla pro vytváření a čerpání FKSP jsou upravena v paragrafu 33 zákona, podle něhož je tento fond tvořen základním přídělem na vrub nákladů příspěvkové organizace z ročního objemu nákladů účtovaných na platy a náhrady platů, popřípadě na mzdy a náhrady mzdy a odměny za pracovní pohotovost, na odměny a ostatní plnění za vykonávání práce. FKSP je naplňován zálohově z roční plánované výše v souladu s jeho schváleným rozpočtem.

Naše navrhované opatření se týká tří bodů. Chceme tento zákon změnit tímto způsobem:

Za prvé - rozšířit vymezení okruhu osob, kterým lze poskytovat příspěvek z FKSP, tak aby zahrnoval žáky všech středních škol, nejen žáky učilišť a odborných učilišť.

Dále upravit možnost čerpání příspěvku FKSP i pro osoby, které odešly do starobního důchodu či plného invalidního důchodu před změnou právní formy svého bývalého zaměstnavatele na příspěvkovou organizaci. Tady bych chtěla vysvětlit - v roce 2003 přešly školy zřizované školskými úřady na příspěvkové organizace zřizované obcemi. Jestliže před rokem 2003 třeba na této škole dvacet let učil nějaký učitel, nemá možnost v důchodu čerpat příspěvky z FKSP.

Třetí změna se týká toho, že v zákoně lze výslovně upravit to, že na příspěvek z FKSP ani na jiná plnění z něj není právní nárok s výjimkou příspěvku odborových organizací, a to ve výši 5 % ze základního přídělu.

Co se týká dopadu na státní rozpočet, tak tady žádný dopad není. Co se týká v souladu s Ústavou České republiky, je vše zákonné a v pořádku.

Vážení kolegové, po diskusi a obecné rozpravě doporučuji, abychom tento zákon propustili do druhého čtení.

 

Místopředsedkyně PSP Lucie Talmanová Děkuji vám. Nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení, kterým je pan poslanec Miroslav Svoboda. Máte slovo, pane poslanče.

 

Poslanec Miroslav Svoboda:: Paní předsedající, děkuji za slovo. Vážená vládo, vážené kolegyně a kolegové, vážení hosté, dovolte, abych přednesl krátké slovo, které má za čest přednést zpravodaj tohoto tisku.

Obsah návrhu: Předmětem návrhu zákona je změna pravidel v nakládání s prostředky Fondu kulturních a sociálních potřeb, dále jen FKSP, u příspěvkových organizací územních samosprávných celků. Navrhovatelé chtějí seznámit zákonné vymezení účelu FKSP v těchto směrech: Rozšířit vymezení okruhu osob, kterým lze poskytovat příspěvek z FKSP, tak, aby zahrnoval žáky všech středních škol, nejen odborných učilišť a učilišť jako takových. Upravit možnost čerpání příspěvku z FKSP i pro osoby, které odešly do starobního či plného invalidního důchodu před změnou právní formy svého bývalého zaměstnavatele na příspěvkovou organizaci.

***


Minulý  Nahoru  Další