Podle usnesení organizačního výboru Poslanecké sněmovny č. 33 ze dne
14. října 1998 vydává vedoucí Kanceláře Poslanecké sněmovny toto úplné znění
organizačního řádu Kanceláře Poslanecké sněmovny:
Čl. 1
Základní ustanovení
1. Organizační řád Kanceláře Poslanecké sněmovny upravuje organizační strukturu Kanceláře Poslanecké sněmovny (dále jen "Kancelář sněmovny"), vymezuje základní působnost jejích útvarů a jejich vzájemné vztahy.
2. Organizační řád Kanceláře sněmovny je závazný pro všechny zaměstnance Kanceláře sněmovny.
3. Kancelář sněmovny plní úkoly spojené s odborným,
organizačním a technickým zabezpečením činnosti Poslanecké sněmovny (dále
jen "Sněmovny"), jejích orgánů, funkcionářů, poslanců a poslaneckých
klubů. Parlamentní institut
a Parlamentní knihovna jsou organizačními útvary Kanceláře sněmovny a podle pokynů
vedoucího Kanceláře sněmovny
plní též některé úkoly pro Senát, jeho orgány, funkcionáře, senátory a
Kancelář Senátu.
4. Kancelář sněmovny je rozpočtovou organizací, která při
plnění svých úkolů spravuje rozpočet Sněmovny
v hospodářských, pracovněprávních a dalších vztazích je oprávněna jednat,
nabývat práv a zavazovat se.
Čl. 2
Organizační struktura Kanceláře sněmovny
1. Kancelář sněmovny se člení na tyto základní
organizační útvary:
Kancelář předsedy
Sněmovny
Odborný útvar
předsedy Sněmovny
Sekretariáty
místopředsedů Sněmovny
Sekretariát vedoucího
Kanceláře sněmovny
Bezpečnostní útvar
Kanceláře sněmovny
Sekretariáty výborů
Sněmovny
Sekretariáty komisí
Sněmovny
Odbor legislativní
Odbor organizační
Odbor informatiky
Odbor tiskový
Odbor mezinárodních
vztahů
Odbor hospodářské
správy
Parlamentní institut
Parlamentní knihovna
Samostatné oddělení
styku s veřejností
Samostatné oddělení
personální.
2. Kancelář předsedy Sněmovny, odborný útvar předsedy
Sněmovny a odbory Kanceláře sněmovny se člení takto:
a) Kancelář předsedy
Sněmovny s oddělením sekretariátu předsedy Sněmovny, oddělením protokolu předsedy
Sněmovny a ochrannou službou předsedy Sněmovny,
b) odborný útvar předsedy
Sněmovny s oddělením konzultantů předsedy Sněmovny, dopisovým oddělením předsedy
Sněmovny a tiskovým mluvčím předsedy Sněmovny,
c) odbor legislativní s
oddělením legislativním a oddělením právním,
d) odbor organizační s
oddělením sněmovní činnosti, oddělením archivu a oddělením stenografické
služby,
e) odbor informatiky s
oddělením informačního systému a oddělením datových služeb,
f) odbor tiskový s
oddělením tiskovým a oddělením audiovizuální techniky,
g) odbor mezinárodních
vztahů s oddělením zahraničním a oddělením realizace zahraničních cest a
návštěv,
h) odbor hospodářské
správy s oddělením ekonomickým, oddělením spisové služby, oddělením
hospodářského
provozu, oddělením autodopravy a oddělením gastronomie.
3. Řízení Kanceláře sněmovny a jejích organizačních
útvarů:
a) v čele Kanceláře
sněmovny stojí vedoucí Kanceláře Poslanecké sněmovny (dále jen "vedoucí
Kanceláře
sněmovny"),
b) kancelář předsedy
Sněmovny, odborný útvar předsedy Sněmovny, sekretariát místopředsedy Sněmovny
a
sekretariát vedoucího Kanceláře sněmovny řídí jejich ředitelé,
c) sekretariáty výborů
Sněmovny řídí tajemníci výborů Sněmovny,
d) sekretariáty komisí
Sněmovny řídí tajemníci komisí Sněmovny,
e) v čele bezpečnostního
útvaru Kanceláře sněmovny je bezpečností ředitel,
f) v čele odborů
Kanceláře sněmovny jsou jejich ředitelé,
g) Parlamentní institut a
Parlamentní knihovnu řídí jejich ředitelé,
h) samostatná oddělení
Kanceláře sněmovny a oddělení v Kanceláři předsedy Sněmovny, odborném
útvaru
předsedy Sněmovny a v odborech Kanceláře sněmovny vedou jejich vedoucí.
Čl. 3
Podřízenost organizačních útvarů
a zaměstnanců Kanceláře sněmovny
1. Ředitel a další zaměstnanci zařazení v Kanceláři předsedy Sněmovny a v odborném útvaru předsedy Sněmovny jsou podřízeni předsedovi Sněmovny a v pracovněprávních věcech vedoucímu Kanceláře; ředitel Kanceláře předsedy Sněmovny plní též úkoly tajemníka předsedy Sněmovny.
2. Ředitel a další zaměstnanci zařazení v sekretariátu
místopředsedy Sněmovny jsou podřízeni místopředsedovi Sněmovny
a v pracovněprávních věcech vedoucímu Kanceláře sněmovny; ředitel sekretariátu
místopředsedy Sněmovny plní též úkoly tajemníka místopředsedy Sněmovny.
3. Vedoucímu Kanceláře sněmovny jsou podřízeni:
a) ředitel sekretariátu
vedoucího Kanceláře sněmovny,
b) tajemníci výborů
Sněmovny,
c) tajemníci komisí
Sněmovny,
d) bezpečnostní ředitel
Kanceláře sněmovny,
e) ředitelé odborů,
f) ředitel
Parlamentního institutu,
g) ředitel Parlamentní
knihovny,
h) vedoucí samostatných
oddělení.
4. Vedoucí oddělení jsou, v souladu s jejich působností, podřízeni řediteli Kanceláře předsedy Sněmovny, řediteli odborného útvaru předsedy Sněmovny a ředitelům odborů Kanceláře sněmovny.
5. Vedoucího Kanceláře sněmovny jmenuje a odvolává předseda
Sněmovny po schválení návrhu předsedy Sněmovny organizačním výborem. Vedoucí
Kanceláře sněmovny jmenuje a odvolává ředitele Kanceláře předsedy Sněmovny,
ředitele odborného útvaru předsedy Sněmovny, ředitele sekretariátu místopředsedy
Sněmovny, ředitele sekretariátu vedoucího Kanceláře sněmovny, bezpečnostního
ředitele Kanceláře sněmovny, tajemníky výborů Sněmovny, tajemníky komisí
Sněmovny, ředitele odborů Kanceláře sněmovny, ředitele Parlamentního institutu,
ředitele Parlamentní knihovny, vedoucí samostatných oddělení a vedoucí
oddělení. Ostatní zaměstnance Kanceláře sněmovny přijímá vedoucí Kanceláře
sněmovny
do pracovního poměru na základě pracovní smlouvy.
6. Vedoucí Kanceláře sněmovny je nadřízený všem
zaměstnancům Kanceláře sněmovny a může jim ukládat úkoly
související s jejich pracovním zařazením.
7. S předsedou Sněmovny a místopředsedy Sněmovny je v přímém
pracovním styku zpravidla vedoucí Kanceláře sněmovny. Obrátí-li se předseda
Sněmovny nebo místopředseda Sněmovny přímo na jiného zaměstnance Kanceláře
sněmovny, informuje takový zaměstnanec svého bezprostředně nadřízeného o
úkolech, které mu byly uloženy.
O závažných úkolech informuje nadřízený zaměstnanec vedoucího Kanceláře
sněmovny.
8. Ustanovení odstavce 6 neplatí pokud jde o pokyny předsedy
Sněmovny zaměstnancům jeho Kanceláře, zaměstnancům odborného útvaru předsedy
Sněmovny a o pokyny místopředsedů Sněmovny zaměstnancům jejich sekretariátě.
Tajemník výboru Sněmovny (dále jen "tajemník výboru") se při plnění
úkolů spojených s přípravou schůzí výboru Sněmovny (dále jen "výbor")
a s prováděním a kontrolou jeho usnesení, řídí usneseními výboru a pokyny
jeho předsedy. Ustanovení předchozí
věty se užije přiměřeně pro tajemníky komisí Sněmovny.
Čl. 4
Kancelář předsedy Sněmovny
Kancelář předsedy Sněmovny zajišťuje úkoly předsedy Sněmovny spojené s výkonem jeho funkce a další úkoly podle jeho pokynů; její ředitel je oprávněn požadovat s vědomím vedoucího Kanceláře spolupráci ostatních útvarů Kanceláře sněmovny. Při plnění těchto úkolů Kancelář předsedy Sněmovny zejména
1. Prostřednictvím oddělení sekretariátu předsedy Sněmovny
a) připravuje podmínky pro
plnění úkolů předsedy Sněmovny související s činností Sněmovny a s jeho
povinnostmi
jako
poslance,
b) zajišťuje úkoly
související s vystupováním předsedy Sněmovny navenek,
c) předkládá se svým
stanoviskem spisy určené předsedovi Sněmovny ke schválení nebo k informaci,
d) neprodleně postupuje k
dalšímu opatření návrhy předložené předsedovi Sněmovny, které mají být
projednány
ve
Sněmovně nebo jejích orgánech,
e) vede evidenci účasti
poslanců na jednání Sněmovny a jejích orgánů a informuje předsedu Sněmovny o
poslancích,
kteří svou neúčast na jednání omlouvají,
f) eviduje písemná
přiznání o příjmech a darech poslanců a členů vlády,(1))
g) spravuje prostředky na
pohoštění, občerstvení a dary svěřené předsedovi Sněmovny,
h) plní i další úkoly
podle pokynů předsedy Sněmovny.
2. Prostřednictvím oddělení protokolu předsedy Sněmovny
a) zajišťuje styk předsedy
Sněmovny s prezidentem republiky, předsedou vlády a dalšími představiteli státní
a
politické reprezentace České republiky i cizích států,
b) udržuje styk s
diplomatickým protokolem Ministerstva zahraničních věcí, s protokolem Kanceláře
prezidenta
republiky a protokolárním útvarem Úřadu vlády České republiky a vyřizuje agendy
související s protokolární
korespondencí předsedy Sněmovny,
c) vede protokol předsedy
Sněmovny a zajišťuje úkoly s tím spojené,
d) zabezpečuje přijetí
hostů předsedy Sněmovny, velvyslanců a jiných představitelů zahraničních
zastupitelských úřadů
a v
rámci oficiálních návštěv i hostů prezidenta republiky a vlády,
e) zajišťuje účast
předsedy Sněmovny na slavnostních ceremoniálech a jiných politických a
společenských akcích
a
zabezpečuje obdobné akce pořádané předsedou Sněmovny,
f) ve spolupráci s
odborem mezinárodních vztahů připravuje a organizuje zahraniční cesty předsedy
Sněmovny
a
delegací vedených předsedou Sněmovny,
g) podle pokynu ředitele
Kanceláře předsedy Sněmovny zajišťuje pro předsedu Sněmovny překlady z češtiny
do jiných
jazyků a naopak,
h) plní i další úkoly
podle pokynů ředitele Kanceláře předsedy Sněmovny.
3. Prostřednictvím ochranné služby předsedy Sněmovny plní ve
spolupráci s ochrannou službou Policie České republiky úkoly spojené se
zajišťováním bezpečnosti předsedy Sněmovny.
Čl. 5
Odborný útvar předsedy Sněmovny
Odborný útvar předsedy Sněmovny zajišťuje podle pokynů předsedy Sněmovny odborné úkoly související s výkonem funkce předsedy Sněmovny; jeho ředitel je oprávněn požadovat s vědomím vedoucího Kanceláře sněmovny spolupráci ostatních útvarů Kanceláře sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
1. Prostřednictvím oddělení konzultantů předsedy Sněmovny
a) zajišťuje přípravu a
zpracování odborných materiálů, analýz a informací,
b) plní i další úkoly
podle pokynů předsedy Sněmovny.
2. Prostřednictvím dopisového oddělení předsedy Sněmovny
a) zajišťuje osobní agendu
předsedy Sněmovny, příjem, evidenci, zpracování a uložení jeho korespondence,
včetně cizojazyčné korespondence a návrhů odpovědí na ni,
b) plní i další úkoly
podle pokynů předsedy Sněmovny.
3. Prostřednictvím tiskového předsedy Sněmovny
a) zprostředkovává styk
předsedy Sněmovny s novináři a organizačně zabezpečuje jeho vystoupení ve
sdělovacích
prostředcích,
b) připravuje tiskové
konference a tiskové besedy o činnosti předsedy Sněmovny,
c) připravuje návrh
komuniké z oficiálních akcí předsedy Sněmovny,
d) plní i další úkoly
podle pokynů předsedy Sněmovny.
Čl. 6
Sekretariát místopředsedy Sněmovny
Sekretariát místopředsedy Sněmovny zabezpečuje
úkoly spojené s činností místopředsedy Sněmovny ve Sněmovně a jejích orgánech a
s jeho povinnostmi jako poslance. Při plnění těchto úkolů zejména
a) zajišťuje úkoly
spojené s vystupováním místopředsedy Sněmovny navenek,
b) zabezpečuje přijímání
návštěv a styk místopředsedy Sněmovny s představiteli státní a politické
reprezentace,
c) spolupracuje s odborem
mezinárodních vztahů při přípravě a realizaci zahraničních cest místopředsedy
Sněmovny
a
přijetí zahraničních hostů,
d) zajišťuje osobní agendu
místopředsedy Sněmovny, příjem, evidenci, zpracování a uložení jeho
korespondence,
e) spravuje prostředky na
pohoštění a občerstvení svěřené místopředsedovi Sněmovny,
f) plní i další úkoly
podle pokynů místopředsedy Sněmovny.
Čl. 7
Vedoucí Kanceláře sněmovny
1. Vedoucí Kanceláře sněmovny má práva a povinnosti vedoucího
organizace, řídí a organizuje činnost Kanceláře sněmovny, koordinuje práci
jejích útvarů a za jejich činnost odpovídá předsedovi Sněmovny.
Při plnění těchto úkolů zejména
a) zastupuje Kancelář
sněmovny navenek,
b) může být přítomen na
schůzích Sněmovny a jejích orgánů,
c) předkládá
organizačnímu výboru k dalšímu opatření návrh rozpočtu Sněmovny,
d) na žádost
organizačního výboru připravuje podklady pro návrh Pravidel hospodaření
poslaneckých klubů,
zejména výši příspěvku na úhradu nákladů poslaneckých klubů a výši nároku na
náhradu za spotřebované
pohonné hmoty pro předsedy výborů a předsedy poslaneckých klubů,
e) rozhoduje v
pracovněprávních věcech všech zaměstnanců Kanceláře sněmovny,
f) ve spolupráci s
ochrannou službou Policie České republiky zajišťuje ochranu ústavních činitelů,
kteří se účastní
jednání ve Sněmovně a jejích orgánech, jakož i ochranu budovy Sněmovny,
popřípadě jiných budov, kde
Sněmovny nebo její orgány jednají,
g) zajišťuje v Kanceláři
sněmovny ochranu utajovaných skutečností a další úkoly s tím spojené,(2)
h) plní úkoly na úseku
ochrany podle pokynů příslušných orgánů,
i) vydává vnitřní
normativní akty Kanceláře sněmovny, pokud zákon nestanoví jinak,
2. K projednávání, koordinaci a kontrole plnění úkolů
Kanceláře sněmovny svolává vedoucí Kanceláře sněmovny
pracovní porady, jichž se účastní ředitel kanceláře předsedy Sněmovny, ředitel
sekretariátu vedoucího Kanceláře,
tajemníci výborů, ředitel odboru legislativního a ředitel odboru
organizačního; může na ně přizvat i další zaměstnance.
3. Vedoucího Kanceláře sněmovny zastupuje v době jeho
nepřítomnosti ředitel Kanceláře předsedy Sněmovny nebo
jiný vedoucí zaměstnanec Kanceláře sněmovny, jehož tím vedoucí Kanceláře
sněmovny pověří. Ten, kdo vedoucího Kanceláře sněmovny zastupuje, má po dobu
zastupování práva a povinnosti, které mu vedoucí Kanceláře sněmovny svěří.
Čl. 8
Sekretariát vedoucího Kanceláře sněmovny
Sekretariát vedoucího Kanceláře sněmovny plní odborné a
organizační úkoly spojené se zabezpečováním činnosti
vedoucího Kanceláře sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
a) podle pokynů vedoucího
Kanceláře sněmovny organizačně zajišťuje porady vedoucích zaměstnanců
Kanceláře
sněmovny,
b) eviduje úkoly uložené
na poradách vedoucích zaměstnanců Kanceláře sněmovny a o kontrole jejich plnění
informuje vedoucího Kanceláře sněmovny,
c) předkládá se svým
stanoviskem návrhy určené vedoucímu Kanceláře sněmovny ke schválení nebo
k informaci,
d) spolupracuje s odborem
mezinárodních vztahů při přípravě a realizaci zahraničních cest vedoucího
Kanceláře
sněmovny, jakož i s přijetím zahraničních hostů,
e) podle pokynů vedoucího
Kanceláře sněmovny připravuje ve spolupráci s odborem hospodářské správy podklady
pro
návrh Pravidel hospodaření poslaneckých klubů, zejména výši příspěvku na
úhradu nákladů poslaneckých
klubů a výši nároku na náhradu za spotřebované pohonné hmoty pro předsedy
výborů a předsedy poslaneckých
klubů,
f) předkládá vedoucímu
Kanceláře sněmovny poštu došlou Kanceláři sněmovny s návrhem na její
přidělení
jednotlivým organizačním útvarům Kanceláře sněmovny,
g) spravuje prostředky na
pohoštění a občerstvení svěřené vedoucímu Kanceláře sněmovny.
Čl. 9
Bezpečnostní útvar Kanceláře sněmovny
Bezpečnostní útvar Kanceláře sněmovny má postavení odboru Kanceláře sněmovny a plní úkoly stanovené pro Kancelář sněmovny k zajištění ochrany utajovaných skutečností a dalších opatření s tím souvisejících.(4) Při plnění těchto úkolů zejména
a) ve spolupráci s organizačními útvary Kanceláře
sněmovny vytváří podmínky k zajištění ochrany utajovaných
skutečností a kontroluje jejich dodržování,
b) kontroluje dodržování povinností k ochraně utajovaných
skutečností stanovených zákonem o ochraně utajovaných
skutečností,(4)
c) zajišťuje a vyhodnocuje některé podkladové materiály pro
bezpečnostní prověrky a provádí další úkony s tím
spojené,(5)
d) zpracovává přehled
pracovních míst a funkcí, u kterých je nezbytné seznamovat se s uajovanými
skutečnostmi,
e) zajišťuje
vedení evidence osob určených ke styku s utajovanými skutečnostmi, jakož i osob, u
nichž došlo k zániku takového určení,
f) oznamuje
písemně Národnímu bezpečnostnímu úřadu všechny změny, které mohou mít vliv na
vydání osvědčení,
potvrzení nebo certifikátu, podle zákona o ochraně utajovaných skutečností,
g) oznamuje
písemně bez zbytečného odkladu Národnímu bezpečnostnímu úřadu případy
neoprávněného nakládání
s utajovanou skutečností a opatření přijatá k nápravě,
h) eviduje
případy neoprávněného nakládání s utajovanými skutečnostmi,
i) sleduje, zda
osoba určená ke styku s utajovanými skutečnostmi splňuje podmínky po celu dobu
takového určení,
j) spolupracuje s
Národním bezpečnostním úřadem na metodickém vedení a porsonální práci s osobami
určenými
ke styku s utajovanými skutečnostmi a zajišťuje jejich odbornou přípravu,
k) plní úkoly v
oblasti ochrany utajovaných skutečností, které vyplývají z mezinárodních smluv,
l)
zajišťuje stanovení a označení příslušného stupně utajení,
m) ve spolupráci s
odborem hospodářské správy a odborem organizačním zajišťuje evidenci a manipulaci
se spisy
obsahujícími utajované skutečnosti až do jejich uložení v archivu,
n) spolupracuje se
všemi organizačními útvary při skartaci písemností s utajovanými skutečnostmi,
o) ve spolupráci s
odborem informatiky zajišťuje bezpečnosti informačního systému Kanceláře sněmovny
a ochranu
dat v něm uchavávaných,
p) organizačně a
administrativně zajišťuje agendu komisí Sněmovny, zřízených zpravidla na základě
zákona a určených
ke kontrole bezpečnostních orgánů,(6)
r) organizačně a administrativně zajišťuje
agendu stálých vyšetřovacích komisí Sněmovny.
Čl. 10
Sekretariát výboru
Sekretariát výboru řídí tajemník výboru, který podle
usnesení výboru a pokynů jeho předsedy plní úkoly spojené
s přípravou schůze výboru, prováděním a kontrolou jeho usnesení a zabezpečuje je
po stránce organizační a technické.
Při plnění těchto úkolů zejména
a) zabezpečuje úkoly
spojené se svoláním schůze výboru, jeho jednáním a s přijatými
usneseními,
b) pro jednání výboru o
návrzích zákonů a návrzích na jejich změnu zajišťuje ve spolupráci s odborem
legislativním
účast odborných konzultantů,
c) zajišťuje podle pokynů
předsedy výboru rozbory, stanoviska a jiné podklady k jednotlivým bodům pořadu
schůze výboru zejména pro přípravu návrhu usnesení a pro vystoupení zpravodaje na
schůzi Sněmovny,
d) vyhotovuje přijatá
usnesení výboru a zápisy o jeho schůzích, která předkládá k jejich ověření,
odpovídá za jejich
intimaci a manipulaci s nimi včetně jejich uložení do počítačové sítě Sněmovny
a do archivu,
e) spolupracuje se
samostatným oddělením pro styk s veřejností při vyřizování petic a jiných
podání občanů, které
do
působnosti výboru věcně přísluší,
f) spolupracuje s odborem
mezinárodních vztahů při přípravě a realizaci zahraničních styků výboru,
g) vede evidenci účasti na
jednáních výboru a informuje předsedu výboru o poslancích, kteří svou
neúčast na jednání
výboru omlouvají,
h) ve spolupráci s
ostatními tajemníky výborů připravuje podklady pro rozhodnutí výboru o termínu a
pořadu příští
schůze výboru ve snaze zabránit kolizím při zajištění potřebné účasti
poslanců na jednání dvou výborů,(7)
i) plní i další úkoly,
které mu uloží předseda výboru.
Čl. 11
Sekretariát komise
Sekretariát komise řídí tajemník komise, který podle usnesení
komise a pokynů jeho předsedy plní úkoly spojené
s přípravou schůze komise, prováděním a kontrolou jejího usnesení a zabezpečuje
je po stránce organizační a technické.
Při plnění těchto úkolů zejména
a) zabezpečuje úkoly
spojené se svoláním schůze komise, jejím jednáním a s přijatými
usneseními,
b) zajišťuje podle pokynů
předsedy komise rozbory, stanoviska a jiné podklady k jednotlivým bodům pořadu
schůze
komise zejména pro přípravu návrhu usnesení,
c) vyhotovuje přijatá
usnesení komise a zápisy o jejích schůzích, která předkládá k jejich ověření,
odpovídá za jejich
intimaci a manipulaci s nimi včetně jejich uložení do počítačové sítě Sněmovny
a do archivu,
d) spolupracuje se
samostatným oddělením pro styk s veřejností při vyřizování petic a jiných
podání občanů, které
do
působnosti komise věcně přísluší,
e) vede evidenci účasti na
jednáních komise a informuje předsedu komise o poslancích, kteří svou neúčast na
jednání
komise omlouvají,
f) plní i další úkoly,
které mu uloží předseda komise.
Čl. 12
Odbor legislativní
Odbor legislativní plní úkoly vyplývající pro
Kancelář sněmovny z činnosti Sněmovny jako zákonodárného sboru a úkoly
obecně-právní povahy. Při plnění těchto úkolů zejména
1. Prostřednictvím oddělení legislativního
a) sleduje projednávání
návrhů zákonů ve Sněmovně, účastní se projednávání návrhů zákonů nebo
jejich změn
ve
výborech, na žádost zpravodaje spolupůsobí při zpracování řadu podaných
pozměňovacích návrhů
k projednávaným návrhům zákonů a vyhotovuje schválené znění návrhu
zákona, s nímž vyslovila Sněmovny souhlas,
b) zajišťuje při jednání
Sněmovny nepřetržitou konzultační službu v otázkách právní, legislativní a
procedurální povahy,
c) zajišťuje podepsání
přijatých zákonů ústavními činiteli a úkoly s tím spojené,
d) spolupracuje s redakcí
Sbírky zákonů a plní úkoly související s vyhlašováním zákonů, usnesení a
opatření
Sněmovny ve Sbírce zákonů,
e) připravuje návrhy a
stanoviska pro Ústavní soud, je-li účastníkem nebo vedlejším účastníkem
Sněmovny nebo
předseda Sněmovny.
2. Prostřednictvím oddělení právního
a) vyjadřuje se k právním
otázkám obsaženým v podáních adresovaných Sněmovně a Kanceláři sněmovny
z hlediska
ústavně-právního, obecně-právního, popřípadě procedurálního,
b) poskytuje odborné
právní konzultace všem útvarům Kanceláře sněmovny pokud je k vyřízení věci
třeba odborného
právního posouzení,
c) připravuje smlouvy k
zajištění hmotných potřeb a služeb pro Sněmovnu a Kancelář sněmovny,
d) z pověření vedoucího
Kanceláře sněmovny zastupuje Kancelář sněmovny před soudy, popřípadě jinými
institucemi,
e) spolupůsobí při
přípravě vnitřních normativních aktů Kanceláře sněmovny, vede jejich evidenci,
dbá na jejich
včasnou novelizaci a ve spolupráci s odborem informatiky zajišťuje
jejich uložení do počítačové sítě Sněmovny.
Čl. 13
Odbor organizační
Odbor organizační zabezpečuje úkoly organizační a
administrativní povahy související s jednáním Sněmovny a jejích orgánů;
zabezpečuje též stenografickou a archivní službu. Při plnění těchto úkolů
zejména
1. Prostřednictvím oddělení sněmovní činnosti
a) soustřeďuje podklady
určené k projednání ve Sněmovně a jejích orgánech, popřípadě poslaneckých
klubech,
b) připravuje podklady pro
návrh pořadu schůze Sněmovny a organizačního výboru, prezidiální zprávy pro
jejich řízení
a
podle pokynů vedoucího organizačního odboru i další podklady,
c) připravuje podmínky pro
projednání návrhů zákonů a jiných návrhů ve Sněmovně a jejích orgánech,
eviduje je,
zajišťuje jejich tisk a rozeslání poslancům, útvarům Kanceláře sněmovny a
dalším určeným adresátům,
d) připravuje návrh
časového harmonogramu pravidelných akcí Sněmovny a sestavuje přehledy
připravovaných schůzí
Sněmovny, jejích orgánů, poslaneckých klubů a jiných akcí konaných v budově
Sněmovny,
e) zabezpečuje vyhotovení
usnesení přijatých Sněmovnou a organizačním výborem a zápisů o jejich schůzích,
která
předkládá k jejich ověření, odpovídá za jejich intimaci a za manipulaci s nimi
včetně jejich uložení do počítačové
sítě Sněmovny a do archivu,
f) vede evidenci usnesení
Sněmovny a organizačního výboru a eviduje jejich plnění,
g) zabezpečuje agendu
spojenou s interpelacemi poslanců,
h) zabezpečuje zaslání
návrhů zákonů vládě, aby se k nim mohla vyjádřit; sděluje určeným adresátům
vyjádření vlády
k
návrhům zákonů, popřípadě informuje o tom, že se vláda v ústavní lhůtě
nevyjádřila,
i) zpracovává přehledy
informací o jednání vlády,
j) vede evidenci
poslaneckých klubů a členství poslanců v nich,
k) vede evidenci výborů a
komisí Sněmovny, jakož i dalších orgánů volených Sněmovnou a členství v nich,
l) ve spolupráci s
oddělením stenografické služby a oddělením archivu zpracovává podklady, na
jejichž základě
stanoví
vedoucí Kanceláře sněmovny služby při schůzích Sněmovny,
m) organizačně zabezpečuje sčítání
hlasů na schůzích Sněmovny skrutátory dojde-li k poruše hlasovacího zařízení
nebo
hlasuje-li se jinak, než hlasovacím zařízením,
n) zabezpečuje podmínky pro volbu
orgánů a funkcionářů Sněmovny a volbu orgánů a funkcionářů volených
Sněmovnou
podle zvláštních předpisů,
o) ve spolupráci s odborem
informatiky zajišťuje převod a uložení sněmovních tisků a dalších podkladů pro
jednání
Sněmovny a
jejích orgánů do počítačové sítě Sněmovny.
2. Prostřednictvím oddělení archivu
a) zabezpečuje odbornou
archivní péči tím, že přijímá k trvalému uložení archiválie vzešlé z
činnosti Sněmovny a jejích
orgánů,
jakož i dalších orgánů a institucí včetně Kanceláře sněmovny,
b) ve spolupráci s odborem
informatiky zajišťuje též archivaci dokumentů na technických nosičích dat,
c) metodicky spolupracuje s
oddělením spisové služby a dalšími útvary Kanceláře sněmovny zejména při
skartaci
písemností,
d) shromažďuje obrazové,
zvukové a tiskové materiály, vztahující se k činnosti Sněmovny a jejích
orgánů,
e) stanoveným způsobem
zpřístupňuje zpracované archivní materiály orgánům Sněmovny, poslancům,
zaměstnancům
Kanceláře sněmovny, zaměstnancům jiných úřadů a institucí a badatelské
veřejnosti,
f) v souladu s
příslušnými předpisy pořizuje zajišťovací a studijní reprodukce archiválií,
g) plní celospolečenské
archivní úkoly vyplývající ze zákona.
3. Prostřednictvím oddělení stenografické služby
a) zabezpečuje doslovný
těsnopisecký záznam a jeho přepis z jednání Sněmovny, organizačního výboru a
podle
požadavků i z jednání jiných orgánů Sněmovny,
b) zajišťuje kompletaci
přepisů těsnopiseckých záznamů ze schůzí Sněmovny a jejich uložení do
počítačové sítě,
c) zajišťuje rozeslání
přepisů těsnopiseckých záznamů k jejich autorizaci jednotlivým řečníkům,
d) spravuje autentický
výtisk přepisu těsnopiseckého záznamu a zabezpečuje pořizování kopií z
něj,
e) vypracovává úvodní
část Těsnopisecké zprávy.
Čl. 14
Odbor informatiky
Odbor informatiky zabezpečuje informační službu a provoz
informačního systému ve Sněmovně, jejích orgánech a v Kanceláři
sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
1. Prostřednictvím oddělení informačního systému
a) ve spolupráci s
ostatními útvary Kanceláře sněmovny shromažďuje informace z činnosti
Sněmovny, jejích orgánů,
funkcionářů a poslanců a zpřístupňuje je uživatelům počítačové sítě
Sněmovny,
b) organizuje vývoj a provoz
počítačové sítě Sněmovny a její účelné napojení na další informační
systémy,
c) zajišťuje bezpečnost
informačního systému Sněmovny a ochranu dat v něm uchovávaných,
d) zabezpečuje provoz
elektronické pošty,
e) ve spolupráci s
ostatními útvary Kanceláře sněmovny zabezpečuje podle pokynů vedoucího Kanceláře
sněmovny
v
počítačové síti Sněmovny vedení osobní, ekonomické a jiné agendy, související
s činností Sněmovny a Kanceláře
sněmovny,
f) zajišťuje aktuálnost
systémů právních informací v počítačové síti Sněmovny a v přenosných
počítačích,
g) zabezpečuje provoz
elektronického hlasovacího zařízení Sněmovny,
h) zabezpečuje odbornou
přípravu poslanců a zaměstnanců Kanceláře sněmovny při praktickém využívání
prostředků
výpočetní techniky a poskytuje jim konzultace v průběhu jejího využívání,
i) provádí analýzy toků
informací ve Sněmovně a v Kanceláři sněmovny a navrhuje jejich účelné
řešení,
j) zajišťuje testování a
zavádění prostředků výpočetní techniky a automatizace Kancelářských prací
do činnosti
Sněmovny
a Kanceláře sněmovny a zabezpečuje jejich spolehlivý provoz,
k) zajišťuje údržbu a
opravy výpočetní techniky.
2. Prostřednictvím oddělení datových služeb
a) zajišťuje
automatizovaný elektronický přenos informací z tiskových agentur a při styku s
Kanceláří prezidenta
republiky, Úřadem vlády České republiky a zahraničními parlamenty,
b) ve spolupráci s odborem
organizačním zajišťuje převod a uložení sněmovních tisků a dalších podkladů
pro jednání
Sněmovny a jejích orgánů do počítačové sítě Sněmovny,
c) zabezpečuje, aby
poslanec, který o to požádá, obdržel sněmovní publikaci na technickém nosiči dat,
d) zabezpečuje elektronický
přístup k veřejně dostupným dokumentům Sněmovny.
Čl. 15
Odbor tiskový
Odbor tiskový zajišťuje informovanost poslanců a veřejnosti o
činnosti Sněmovny a jejích orgánů, s výjimkou činnosti předsedy
Sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
1. Prostřednictvím oddělení tiskového
a) udílí akreditaci
parlamentním zpravodajům z České republiky i ze zahraničních sdělovacích
prostředků a vytváří
vhodné podmínky pro jejich práci,
b) zprostředkovává styk
poslanců s novináři a na jejich žádost organizačně zabezpečuje jejich vystoupení
ve
sdělovacích prostředcích,
c) připravuje tiskové
konference a tiskové besedy o činnosti Sněmovny a jejích orgánů,
d) připravuje návrh
komuniké z oficiálních akcí představitelů Sněmovny a dalších sněmovních
jednání, která nejsou
přístupná veřejnosti,
e) zabezpečuje ve
spolupráci s tajemníky výborů a komisí a s útvary Kanceláře sněmovny potřebné
podklady pro
sdělovací prostředky o činnosti Sněmovny a jejích orgánů,
f) zabezpečuje vydávání
přehledů o činnosti Sněmovny a Těsnopiseckých zpráv o schůzích Sněmovny,
g) zajišťuje vydávání
příležitostných publikací, studijních, informačních a propagačních
materiálů souvisejících se
Sněmovnou a jejími orgány,
h) zpracovává pro potřeby
poslanců faktografické přehledy a dokumentaci k politickým událostem,
i) zajišťuje monitorovací
službu denního tisku pro orgány a funkcionáře Sněmovny a pro určené vedoucí
zaměstnance
Kanceláře
sněmovny,
j) ve spolupráci s odborem
informatiky zajišťuje příjem zpravodajství tiskových agentur, které předkládá
předsedovi
Sněmovny,
místopředsedům Sněmovny a vedoucímu Kanceláře sněmovny.
2. Prostřednictvím oddělení audiovizuální techniky
a) odpovídá za funkci
zvukové režie ve Sněmovně, popřípadě tam, kde Sněmovny nebo její orgány
jednají,
b) ozvučuje schůze
Sněmovny a jejích orgánů a podle požadavků i semináře, tiskové konference a
další sněmovní akce,
c) spolupracuje s
tlumočnickými a překladatelskými organizacemi pokud je třeba zabezpečit z jednání
překlad,
d) zabezpečuje podle pokynů
kabelový přenos jednání Sněmovny určeným příjemcům,
e) odpovídá za vnitřní
televizní okruhy zejména za obraz ze Sněmovny a zpravodajský kanál,
f) monitoruje zpravodajské a
publicistické pořady televizních stanic, zpracovává je a archivuje pro potřeby
Sněmovny,
g) pořizuje zvukové a
obrazové záznamy ze schůzí Sněmovny a jejích orgánů, popřípadě dalších akcí
majících vztah
ke
Sněmovně,
h) zabezpečuje provoz kina
ve Sněmovně,
i) zajišťuje testování
prostředků audiovizuální techniky před jejich uvedením do provozu a zabezpečuje
jejich spolehlivý
provoz,
j) zajišťuje údržbu a
opravy prostředků audiovizuální techniky.
Čl. 16
Odbor mezinárodních vztahů
Odbor mezinárodních vztahů plní úkoly spojené s
činností Sněmovny v zahraničně politické oblasti a s jejími mezinárodními
styky, s mezinárodními styky jejích orgánů, funkcionářů a poslanců, jakož i
oficiálních delegací Kanceláře sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
1. Prostřednictvím oddělení zahraničního
a) zabezpečuje pro orgány
Sněmovny informace a podkladové materiály z oblasti mezinárodních vztahů,
b) na žádost
příslušného orgánu Sněmovny připravuje odborná stanoviska k mezinárodním
smlouvám a dalším
materiálům z oblasti zahraniční politiky,
c) ve spolupráci s
Kanceláří předsedy Sněmovny se podílí na obsahové přípravě zahraničních cest
předsedy
Sněmovny a
přijetí jeho zahraničních hostů,
d) zajišťuje podkladové a
informační materiály pro zahraniční cesty místopředsedů Sněmovny, jakož i
přijetí
zahraničních hostů a oficiálních delegací orgánů Sněmovny a oficiálních
delegací Kanceláře sněmovny,
e) vede informační
materiály vztahující se k jednotlivým zeměpisným teritoriím,
f) poskytuje tajemnický
servis pro činnost stálých delegací Sněmovny do meziparlamentních organizací a
parlamentních
orgánů
mezinárodních organizací,
g) udržuje stálý styk se
sekretariáty meziparlamentních organizací a se sekretariáty parlamentních orgánů
mezinárodních
organizací,
h) vede informační
materiály a dokumenty vydané mezinárodními a meziparlamentními organizacemi,
i) jde-li o zahraniční
návštěvy, zajišťuje ve spolupráci s odborem hospodářské správy podmínky pro
organizované
prohlídky
historických částí budovy.
2. Prostřednictvím oddělení realizace zahraničních cest a
návštěv
a) zpracovává podklady pro
návrh plánu zahraničních styků Sněmovny, jejích orgánů, poslanců a Kanceláře
sněmovny
pro
jeho projednání v organizačním výboru,
b) vede plán zahraničních
styků Sněmovny, jejích orgánů, poslanců a Kanceláře sněmovny a podle pokynů
organizačního výboru jej doplňuje,
c) připravuje pro jednání
příslušných orgánů Sněmovny zprávy o realizaci zahraničních styků Sněmovny,
jejích orgánů,
poslanců a Kanceláře sněmovny,
d) organizačně zabezpečuje
cesty delegací Sněmovny a delegací Kanceláře sněmovny do zahraničí,
e) s výjimkou protokolu
předsedy Sněmovny zajišťuje protokolární agendu orgánů a funkcionářů Sněmovny
a Kanceláře sněmovny,
f) zajišťuje vízovou
agendu související se služebními cestami poslanců a zaměstnanců Kanceláře
sněmovny do zahraničí,
g) informuje výbory o
akcích majících vztah k zahraničním aktivitám Sněmovny, které svým obsahem do
působnosti
výborů věcně přísluší,
h) zajišťuje organizaci
seminářů a konferencí se vztahem k zahraničním aktivitám Sněmovny,
i) při organizačním
zajišťování zahraničních styků Sněmovny a jejích orgánů spolupracuje s
Ministerstvem zahraničních
věcí,
j) udržuje v počítačové
síti Sněmovny evidenci zahraničních aktivit Sněmovny, jejích orgánů,
funkcionářů a poslanců,
jakož i
Kanceláře sněmovny,
k) s výjimkou překladů pro
potřeby sekretariátu předsedy Sněmovny zajišťuje se souhlasem vedoucího Kanceláře
sněmovny překlady materiálů souvisejících s činností Sněmovny z češtiny do
jiných jazyků a naopak.
Čl. 17
Odbor hospodářské správy
Odbor hospodářské správy plní úkoly související s rozpočtem
Sněmovny a jeho čerpáním, spisovou službou, zabezpečováním investic a provozu
budov Sněmovny, správy majetku a zásobování, autodopravy a gastronomických služeb.
Při plnění těchto úkolů zejména
1. Prostřednictvím oddělení ekonomického
a) na základě
rozpočtových požadavků orgánů a funkcionářů Sněmovny a vedoucích
zaměstnanců Kanceláře
sněmovny sestavuje návrh rozpočtu Sněmovny a po jeho schválení sleduje jeho
čerpání a podává o tom zprávy
vedoucímu Kanceláře sněmovny,
b) vede operativně
technickou a účetní evidenci, zpracovává účetní uzávěrky, plní úkoly
statistického výkaznictví
a
obstarává pokladní službu,
c) eviduje došlé faktury a
provádí jejich úhradu,
d) zpracovává a
zabezpečuje výplatu mzdy a náhrad výdajů poslanců, mezd zaměstnanců Kanceláře
sněmovny,
nemocenských dávek poslanců a zaměstnanců Kanceláře sněmovny a úhradu
pojištění a daní s tím souvisejících,
e) v součinnosti se
samostatným oddělením personálním připravuje podklady pro návrhy na odměny
zaměstnancům
Kanceláře sněmovny,
f) zabezpečuje úkoly
související s finanční úhradou zahraničních cest poslanců, zaměstnanců
Kanceláře sněmovny,
popřípadě dalších osob,
g) z rozpočtu Sněmovny
vyčleňuje podle rozhodnutí Sněmovny pro poslanecké kluby příspěvky k úhradě
jejich
nákladů, jakož i prostředky za spotřebované pohonné hmoty pro předsedy výborů a
předsedy poslaneckých klubů
a
sleduje jejich užití,
h) sleduje čerpání
prostředků na pohoštění a občerstvení v jednotlivých útvarech Kanceláře
sněmovny,
i) podle pokynů vedoucího
Kanceláře sněmovny a ve spolupráci s odborem informatiky vede určené
ekonomické
agendy v
počítačové síti Sněmovny.
2. Prostřednictvím oddělení spisové služby
a) zabezpečuje spisovou
službu Kanceláře sněmovny, vede centrální evidenci písemností a organizuje
manipulaci
s
nimi až do jejich uložení v archivu,
b) manipulaci se spisy
obsahujícími utajované skutečnosti obstarává podle zvláštních předpisů,
c) ve spolupráci s odborem
informatiky zajišťuje vedení centrální evidence písemností v počítačové síti
Sněmovny,
d) zabezpečuje odesílání
a doručování pošty; došlé zásilky, pokud nejsou adresovány funkcionářům
Sněmovny,
poslancům nebo poslaneckým klubům, předává sekretariátu vedoucího Kanceláře
sněmovny,
e) zabezpečuje práci v
rozmnožovně a dbá na údržbu a modernizaci rozmnožovací techniky,
f) v souladu se skartačním
řádem provádí ve spolupráci s organizačním odborem skartaci spisů.
3. Prostřednictvím oddělení hospodářského provozu
a) zajišťuje investiční
úkoly v péči o komplex budov Sněmovny, údržbu jejich technických zařízení,
vnitřního vybavení
a
čistotu,
b) zajišťuje energetické
hospodaření v komplexu budov Sněmovny,
c) zajišťuje
telekomunikační spojení Sněmovny a Kanceláře sněmovny včetně účelové
telefonní sítě, faxu a dálnopisu,
jakož i jejich údržbu a působí k jejich bezporuchovému provozu,
d) ve spolupráci se
sekretariátem vedoucího Kanceláře sněmovny zajišťuje úkoly spojené
s ochranou komplexu budov
Sněmovny,
popřípadě ochranou budov, kde Sněmovny nebo její orgány jednají,
e) zajišťuje podmínky pro
organizované prohlídky historických částí budov Sněmovny včetně výkladu historie
i
současnosti České státnosti; jde-li o zahraniční návštěvy, činí tak ve
spolupráci s odborem mezinárodních vztahů,
f) odpovídá za hospodárné
a efektivní využívání prostředků v rámci schváleného rozpočtu,
g) zabezpečuje skladové
hospodářství potřeb pro činnost Sněmovny a Kanceláře sněmovny,
h) plní úkoly evidence
majetku a zabezpečuje provádění jeho fyzických inventur a ve spolupráci s odborem
informatiky
vede
evidenci majetku v počítačové síti Sněmovny,
i) plní úkoly související
s požární ochranou a s bezpečností a ochranou zdraví při práci.
4. Prostřednictvím oddělení autodopravy
a) zabezpečuje optimální
počet vhodných dopravních prostředků pro funkcionáře Sněmovny, předsedy výborů,
předsedy poslaneckých klubů a Kancelář sněmovny,
b) zabezpečuje provoz a
údržbu motorových vozidel včetně evidence a koordinace jejich provozu a stará
se o jeho
bezpečnost a hospodárnost,
c) zajišťuje pojištění
motorových vozidel a likvidaci pojistných událostí.
5. Prostřednictvím oddělení gastronomie
a) zajišťuje provoz
stravovacích zařízení Kanceláře sněmovny zejména restauračních zařízení pro
poslance a závodního
stravování pro zaměstnance Kanceláře sněmovny,
b) plní úkoly spojené s
pohoštěním při schůzích Sněmovny a jejích orgánů, s pohoštěním hostů a
oficiálních delegací,
jakož i s pohoštěním v Kanceláři sněmovny,
c) zabezpečuje v provozně
účelovém středisku Harrachov ubytovací a gastronomické služby pro jednání
orgánů
a funkcionářů Sněmovny, pro jednání organizovaná Kanceláří sněmovny,
jakož i pro rekreační pobyty poslanců
a
zaměstnanců Kanceláře sněmovny, jejich rodinných příslušníků, popřípadě
dalších osob,
d) zajišťuje provoz
automatů na občerstvení tak, aby byly k dispozici i po ukončení provozu
restauračních zařízení.
Čl. 18
Parlamentní institut
1. Parlamentní institut má postavení odboru Kanceláře sněmovny
a plní úkoly vědeckého, informačního a školícího střediska pro Sněmovnu, její
orgány, poslance a Kancelář sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
a) samostatně zpracovává
nebo zprostředkovává informace, analýzy a komplexní studie pro potřeby
Sněmovny, její
orgány, funkcionáře a poslance, jakož i Kancelář sněmovny a ve
spolupráci s odborem informatiky je ukládá do
počítačové sítě Sněmovny,
b) pravidelně vydává pro
potřeby poslanců informace o ekonomické a sociální situaci,
c) soustřeďuje informace
týkající se práva Evropské unie a na žádost orgánů Sněmovny, popřípadě
legislativního
odboru Kanceláře sněmovny předkládá stanoviska k návrhům zákonů a k
mezinárodním smlouvám o jejich
slučitelnosti s právem Evropské unie,
d) poskytuje Sněmovně,
jejím orgánům, funkcionářům, poslancům a Kanceláři sněmovny konzultační
a poradenskou
službu z oblasti parlamentarismu,
e) udržuje styky s
parlamentními vědeckými středisky v zahraničí a zprostředkovává jimi
zpracované informace,
f) spolupracuje při plnění
svých úkolů s vědeckými pracovišti, vysokými školami a dalšími nstitucemi a
odborníky
včetně
zahraničních,
g) podle požadavků
Sněmovny, jejích orgánů, funkcionářů a Kanceláře sněmovny organizuje
přednášky a semináře,
h) podle pokynů vedoucího
Kanceláře sněmovny a ve spolupráci se samostatným oddělením personálním
zajišťuje
úkoly
související s odbornou přípravou zaměstnanců Kanceláře sněmovny zejména formou
kurzů a studijních a
pracovních
stáží.
2. Úkoly uvedené v bodu 1 pod písmeny a) až g) plní
Parlamentní institut podle pokynů vedoucího Kanceláře sněmovny též pro Senát,
jeho orgány, funkcionáře, senátory a Kancelář Senátu.
Čl. 19
Parlamentní knihovna
1. Parlamentní knihovna má postavení odboru Kanceláře sněmovny
a zabezpečuje knihovnickou a odbornou překladatelskou službu pro potřeby Sněmovny,
jejích orgánů, poslanců a Kanceláře sněmovny.
Při plnění těchto úkolů zejména
a) zajišťuje knihovnické
služby pro potřeby Sněmovny, jejích orgánů, funkcionářů, poslanců a Kanceláře
sněmovny,
především svými sbírkami, výpůjčkami a informacemi, bibliografickou,
dokumentační a odbornou překladatelskou
činností,
b) spravuje knihovnu, jejíž
součástí je studovna legislativní literatury, všeobecná studovna příruční
literatury a čítárna
novin
a časopisů,
c) vede katalog knihovního
fondu a ve spolupráci s odborem informatiky zajišťuje jeho vedení v počítačové
síti
Sněmovny,
d) zveřejňuje seznamy
přírůstků knihovního fondu a vydává informační listy a bibliografické
soupisy,
e) poskytuje referenční
služby o knihovním fondu, specializované podle věcného zaměření,
f) udržuje a rozvíjí styky
se zahraničními parlamentními knihovnami a s mezinárodními knihovnickými
organizacemi.
2. Úkoly uvedené v bodu 1 plní Parlamentní knihovna podle
pokynů vedoucího Kanceláře sněmovny též pro Senát, jeho orgány, funkcionáře,
senátory a Kancelář Senátu.
Čl. 20
Samostatné oddělení styku s veřejností
Samostatné oddělení styku s veřejností zajišťuje na žádost
příslušného orgánu Sněmovny podklady pro vyřizování petic
a jiných podání občanů docházejících Sněmovně, jejím orgánům,
funkcionářům, poslancům a Kanceláři sněmovny, s výjimkou podání došlých
předsedovi Sněmovny. Při plnění těchto úkolů zejména
a) vede evidenci petic a
jiných podání občanů a ve spolupráci s odborem informatiky zajišťuje její vedení
v počítačové
síti
Sněmovny,
b) potvrzuje přijetí
jiných podání občanů pisatelům a informuje je o jejich vyřízení nebo postoupení
příslušným úřadům
nebo
institucím,
c) na žádost
příslušného orgánu Sněmovny zabezpečuje podklady pro přešetřování petic a
jiných podání občanů
a
připravuje návrhy na rozhodnutí o jejich vyřízení příslušným orgánům
Sněmovny,
d) připravuje pro petiční
výbor podklady pro zprávy o přijatých peticích, jejich obsahu a způsobu vyřízení,)
e) postupuje k dalšímu
opatření příslušným orgánům podání občanů, která nejsou peticemi nebo
informuje pisatele jak
má
ve věci postupovat,
f) přijímá občany,
kteří svá podání předkládají osobně, poskytuje jim informace o vhodnosti jejich
postupu
a
zprostředkovává případný styk s příslušným poslancem, funkcionářem nebo
orgánem Sněmovny.
Čl. 21
Samostatné oddělení personální
Samostatné oddělení personální plní úkoly
spojené s osobní agendou poslanců a službami spojenými s výkonem jejich funkce.
Zabezpečuje též úkoly související s pracovním poměrem zaměstnanců
Kanceláře sněmovny a zvyšováním jejich kvalifikace. Organizačně zajišťuje
lékařskou péči pro poslance a zaměstnance Kanceláře sněmovny a obsazování
provozně účelového střediska Harrachov. Při plnění těchto úkolů zejména
a) vede evidenci poslanců a
zaměstnanců Kanceláře sněmovny a osobní agendu s tím spojenou a podle pokynů
vedoucího Kanceláře sněmovny vede ve spolupráci s odborem informatiky některé
osobní evidence v počítačové
síti
Sněmovny,
b) v součinnosti s odborem
hospodářské správy zabezpečuje agendu práce a mezd zaměstnanců Kanceláře
sněmovny,
včetně dávek nemocenského pojištění,
c) vede přehled o
funkčních místech v jednotlivých útvarech Kanceláře sněmovny a o jejich obsazení,
d) připravuje dohody o
pracích konaných v Kanceláři sněmovny mimo pracovní poměr, vede jejich evidenci
a
kontroluje jejich náležitosti,
e) zabezpečuje služby pro
poslance spojené zejména s jejich cestami souvisejícími s výkonem poslanecké funkce,
f) ve spolupráci se
sekretariátem předsedy Sněmovny pečuje o předměty určené na dary hostům
Sněmovny, jejích
orgánů a
funkcionářů a vede jejich evidenci,
g) ve spolupráci se
sekretariátem předsedy Sněmovny zajišťuje podmínky pro uplatňování práva
občanů nahlížet do
kopií písemných přiznání o příjmech a darech poslanců a členů vlády,)
h) v součinnosti s odborem
hospodářské správy předkládá vedoucímu Kanceláře sněmovny podklady pro návrhy
na
odměny zaměstnancům Kanceláře sněmovny,
i) vyřizuje agendu
související s fondem kulturních a sociálních potřeb Kanceláře sněmovny,
j) spolupracuje s vedoucími
zaměstnanci Kanceláře sněmovny při zvyšování mzdových tarifů a při
zajišťování úkolů
souvisejících s odbornou přípravou zaměstnanců Kanceláře sněmovny,
k) organizačně zabezpečuje
lékařskou péči pro poslance a zaměstnance Kanceláře sněmovny; při schůzích
Sněmovny
a
podle požadavků i při jiných akcích zajišťuje pohotovostní lékařskou službu,
l) zajišťuje obsazování
provozně účelového střediska Harrachov,
m) podle pokynů vedoucího
Kanceláře sněmovny plní úkoly na úseku ochrany.
Závěrečná ustanovení
Čl. 22
Zrušuje se organizační řád Kanceláře České
národní rady vydaný usnesením předsednictva České národní rady
ze dne 5. února 1990 č. 449.
Čl. 22
Tento organizační řád byl vydán usnesením
organizačního výboru Poslanecké sněmovny ze dne 19. října 1995
č. 596 a nabývá účinnosti dnem 1. listopadu 1995.
* * *
Změny organizačního řádu Kanceláře Poslanecké sněmovny
provedené usnesením organizačního výboru Poslanecké sněmovny ze dne 2. října 1996
č. 44 nabyly účinnosti dnem 1. října 1996.
* * *
Změny organizačního řádu Kanceláře Poslanecké sněmovny
provedené usnesením organizačního výboru Poslanecké sněmovny ze dne 18. srpna 1998
č. 14 nabyly účinnosti dnem 19. srpna 1998.
* * *
Změny organizačního řádu Kanceláře Poslanecké sněmovny provedené usnesením organizačního výboru Poslanecké sněmovny ze dne 14. října 1998 č. 33 nabyly účinnosti dnem 1. listopadu 1998.
* * *
Ing. Petr K y n š t e t r , CSc. v.r.
vedoucí Kanceláře Poslanecké sněmovny
_____________________________________________________________________________________________
Poznámky pod čarou:
1) § 6 až 11 zákona č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních
souvisejících s ochranou veřejného zájmu.
2).Např. § 12 a 26 zákona č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných
skutečností a o změně některých zákonů
3) Např. § 117 odst. 4 a § 118 odst. 2 zákona č. 90/1995 Sb., o
jednacím řádu Poslanecké sněmovny
4) Zákon č. 148/1998 Sb.
5) Např. § 26, §30 odst. 2, § 32 odst. 1, 2, a 3 zákona č.
148/1998 Sb.
6) Např. stálá komise pro kontrolu činnosti Vojenského obranného
zpravodajství, stálá komise pro kontrolu činností
Bezpečnostní informační služby, stálá komise pro kontrolu
používání operativní techniky Policií České republiky.
7) § 33 odst. 1 zákona č. 90/1995 Sb.
8) § 113 odst. 4 a 5 zákona č. 90/1995 Sb.
9) § 6 odst. 2 zákona č. 238/1992 Sb. Usnesení
Poslanecké sněmovny k návrhu na usnesení o zpřístupnění kopií písemných
přiznání o příjmech a darech poslanců a členů vlády
občanům ze dne 31. května 1994, č. 393